Halong Bay

Asia » Vietnam » Northeast » Quang Ninh » Halong Bay
January 23rd 2012
Published: January 25th 2012

23.januar 2012-01-23

Startet dagen med en frokost kl 07:00 for så å bli hentet med minibuss kl. 08:00.
Reisen ned til Halong Bay var lang og kjedelig men etter 4 timer kom vi oss til havna i Halong Bay.
Der hadde vi forventet at båten ventet på oss men den gang ei…vi måtte vente på båten.
Etter en god halvtime ble vi hentet med skyttelbåt og tatt med ut til White Dolfin. Dette var en staselig båt med kun 5 gjester. Det var oss og 3 andre gjester fra samme hotell som vi bodde på! Men det merkelige var at de andre skulle ha to overnattinger… noe vi skulle ha i utgangspunktet men ikke var mulig iflg. skipperen pga. dårlig vær. Ja-ja.. ikke veit jeg hva som er grunnen til dette og det er det sikker ingen andre som kan/vil svare på heller.

Vi kom oss om bord og fant oss til rette i lugaren. Som vanlig svarer ikke alltid bildene til virkeligheten. Men lugaren var grei og vi har eget toalett, dusj og gulltapet... bare litt merkelig med kun et forheng mellom lugaren og toalettet.

Etter at vi ankom båten var det litt informasjon og lunsj.
Først fikk vi en suppe og deretter en salat, Michael syntes dette var litt lite og var bekymret for å bli sulten. Men deretter kom det vårruller, kylling, ris, frityrstekt fisk, grønnsaker og frukt til dessert.
Det hersker kanskje ingen tvil om at vi ble mette.

Etter lunsj hadde vi ankommet hjertet av Halong Bay og vi ble satt i land på en øy hvor det var en laaang trapp opp til et utskikkspunkt. Dette var en slitsom marsj men vi kom til toppen!

Etter en heseblesende trapptur var det tilbake til båten. Her var det nå tid for avslapping og et glass vin før middag.
Middagen ble ikke noe dårligere enn lunsjen.. Vi måtte melde pass og sende halvspiste retter ut på kjøkkenet igjen.
Under måltidene sitter vi sammen med de tre andre gjestene på båten. Det er et voksent par med en sønn fra Malaysia. Veldig hyggelige mennesker med mange jern i ilden.

Nå er klokken 21:30 og det er på tide å slappe av litt på lugaren med en god bok og en boks Cola Light!

Tot: 0.199s; Tpl: 0.012s; cc: 7; qc: 57; dbt: 0.1393s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb