Hanoi


Advertisement
Vietnam's flag
Asia » Vietnam » Red River Delta » Hanoi
January 24th 2012
Published: February 1st 2012
Edit Blog Post

24. Januar

Etter turen på Halong Bay gikkk turen tilbake til Hanoi og hotell Tirant .<span><span><span><span><span><span><span><span><span> Det ble litt avslapping på hotellet før vi skulle ut for å innta en bedre middag.
Første og største problemet man møter på i Hanoi er hvordan man i det hele tatt skal komme seg over gatene. Det sies det finnes trafikkregle men at disse ikke benyttes. Det kommer biler, lastebiler og mopeder i alle retninger. Skal man krysse en gate må man bare begynne å gå sakte og bestemt over .. Skal man vente til det blir klart kommer man aldri over.
Etter å ha krysset et par gater var vi på plassen vi hadde håp om å finne en bra restaurant – men den gang ei! Det er Tet (Kinesisk nyttår) <span> og da er nesten alt stengt. Men vi fant en restaurant så vi slapp å gå til sengs sultne. Det var mange gaterestauranter som var åpne, disse restaurantene er noen kokekar rett på fortauet og barneplaststoler og bord man kan sitte på.<span> Ser liksom ikke for meg at jeg med mine 180 cm tar plass på en sådan restaurant.

Rett nedenfor restauranten vi satt på var den en rundkjøring. Det merkelige var at de i denne rundkjøringen var satt opp en scene. Her begynte det plutselig oppvisninger av diverse slag.. hva skjer da?? Jo da stopper alle bilene og mopedene opp for å få med seg dette! Med andre ord, rundkjøringen fylles opp med publikum og de som skulle frem måtte bane seg vei mellom disse. Jaggu meg en merkelig plass å arrangere trylleshow og lignende.

Må fortelle om et par missforståelser i Vietnam.

En gang stakk vi innom en lokal sjappe for å kjøpe Cola Light. Ba om 6 Cola Light, disse rotet han frem fra frysedisken og la dem rett i en pose. Da vi var tilbake på hotellet skulle jeg endelig få meg en etterlengtet Cola Light – hva lå i posen?? 6 Saigon øl!! Nedtur, jeg drikker jo ikke øl.

En annen historie vare i Hoi An. Jeg måtte ha noe sjampo og gikk på apoteket for å få tak i et eller annet. Så de hadde Head and shoulder, det funker og jeg ba da om en flaske! Hva kom damen bak disken med?? Joda en flaske Durex glidekrem! !

Når vi først er innom apotek så var jeg innom å kjøpte Zyrtec, dvs. de hadde ikke zyrtec kun noe tilsvarende. Er avhengig av disse på grunn av all myggen jeg reagerer på. En ting skal sies om disse pillene, du merker ikke noe til myggstikkene eller noe annet da man sover som en stein i alle fall 12 timer etter å ha inntatt en av disse pillene.

Advertisement



Tot: 0.064s; Tpl: 0.009s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0293s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb