Blogs from Ternate, North Maluku, Indonesia, Asia

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate May 4th 2019

Budicke okolo 7.00. Ranajky ziadne, bo vsetci spali. Vonku sa na prvom stanovisti snazim odchytit ojek, nikto. Tak kusok dalej na druhe stanoviste, tam sa dari ale zadraho. Prudke stupanie, vodic ma vyhadzuje na zaciatku treku. Su dva zaciatky, ja som isiel s tym co je blizsie a je kratsi (na mape ten vlavo) Najskor zacina pohodove stupanie po sirokej polnej cesticke. Neskor stupanie pritvrdzuje. Obieham rodinku (?). Ti v dakom posvätnom obleceni, planuju hore prespat. Odbocka, no tu som ignoroval. Po par metroch vsak radsej kukam do mapy. Mal som odbocit. Tak nazad. To uz ide oproti mne najmladsi clen rodinky, ten tez neodbocil. Za odbocku domcek, odtialto uz vedie len klasicka tur.trasa. stupanie je dost velke. Podlozie mokre, dole to bude teda zaujimave. Obcas na zemi odpadky. Po dlhej dobe prichadzam do stanoveho tabora ... read more

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate April 30th 2019

Nadranom som zobudil na zimu, musel som vypat klimu. O 700 ma definitivne budi jebla domaca co mi donisla ranajky. Jak keby som o ne stal. Kava a jedna mala buchticka. Uplne na smiech za taku cenu. Odporucam radsej skusit ubytko oproti. Mt.tidore nebol zahalebny v oblakoch a nad morom som videl zablesk modreho neba. Pesibusom idem az na vypadovku do dedinky gura bunga. Tu sa se mnu davaju do reci domaci na motorke a vybavuju mi ojek. Inak som ziadneho nestretol, domaca z ubytka aj ujko z obchodu vravel, ze angkot chodi velmi zriedka. Ojek nie oficialny ale len daky chalan. Dohadujeme sa na 20k. Ono to je len neakych 4km ale do riadneho stupaku. Som myslel, ze sa cestou zosmyknem do zadu, take stupanie. Vyhadzuje ma pri ihrisku, odtialto sa napajam na trasu podla ... read more

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate April 23rd 2019

Rano opat slabsi dazd, to ma definitivne odradzuje od vystupu na sopku. Ranajky opat fajn, zvacsa indonezske jednohubky doplnene dzusom. Davam si oprat neake veci ked uz je to free. Po dazdi prichadza slnko a na odporucanie domacej idem do taman bambu cengkeh afo. Najskor kopirujem cestu k zaciatku trialu na sopku, neskor sa odpajam. Stupak riadny, po par metroch som totalne premoceny. Ludia ma z domov uz klasicky oslovuju mister. V domoch vacsinou posedavali zeny, co nemaju co na praci. Sem tam na ceste koza. Par osloveni od ojek ale to odmietam. Konecne som v cieli. Je tu vypisany vstup 5k r ale nikto to tu nevybera. Jedna zenska tu zameta listie. Ja robim fotku s fajn vyhliadky na susedny ostrov a padam do pristresku. Tu zasluzeny oddych. Po asi dvojhodinovom lezani prieskum tohto miesta. ... read more

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate April 22nd 2019

Po ranajkach na ktorych boli rozne indonezske snacky + mango dzus ,zajednavam predrazenu motorku. Tu si mam vyzdvihnut oproti v dome. Idem tam, tam mlada baba a asi jej mama. Ang nevedeli ale to mi najskor nevadilo. Problem s motorku, bola postavena na stojane a ani za boha mi ten stojan nesiel sklopit. Tlacil som ju vpred, vzad no nic. Tak posunkami ukazujem mladej, ta toci hlavou, ze motorku v zivote neriadila, to ma sokovalo. Tu jazdia na motorkach uz 8rocne a mozno aj menej deti. Jej mama taktiez nic. Nuz mlada sla na ulicu na stanovisto ojekarov, jeden dosol a uplne jednoducho stojan sklopil. Stacilo nadvihnut motorku a stojan v strede stlacit dozadu. Este mi motorku dal na cestu. Smer prva pumpa, tam ludia cakali ale nikto necapoval. No nic tak druha pumpa na hlavnom ... read more

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate April 21st 2019

Z postele vykopanie nieco az po 9.00. V mojej izbe vcera prebehol mensi upgrade. Uz mam nad postelou sietku proti hmyzu ale nespal som pod nu. V zastrcke som mal pichnuty neaky pristroj proti komarom ale popravde ziadnych som nezaregistroval. Noha opat lepsie, len mi uz dochadza mast. Lezenie na gauci, prezeranie si knizky s np kam sa chystam ale vsetko po indonezsky, no podla fotiek to vyzera dobre. Domaca ide odviezt neaku rodinu na letisko, neskor mi pise ci pojdem s nou a dvoma neterami na plaz jikomalamo. Suhlasim, bo dala poznamku free. Nieco po 11.00 ma vyzdvihuje aj s vysokoskolackami. Vsetky tri su handrove hlavy ale majitelka pokryvku nosi len v specialnych pripadoch. Tentoraz nejdeme zapadnou stranou (dive centrum) ale vychodnou. Cesta i na tejto strane ostrova kvalitna, doprava trosku vacsia bo je nedela, ... read more

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate April 20th 2019

Ranajky oproti vcerajsku obrovske. Kura, ryba, ryza, sladkosti, melonovy dzus. Spusta sa mega dazd, nastastie konci po pol hodinke. Domaca sa mi ponukla, ze ma odvezie do dive centra ale to som odmietol. Ako som vysiel z ubytka este slaby dazd ale ten prestal po 5.min. Pochodujem si cez ulicky, jedna je cisto policajna, same transportery, vodne delo, busy, motorky a kopa policajtov. To vyzeralo ako male kasarne ale bola to policia. Na takyto maly ostrov fakt vela policajtov ale to asi kvoli nepokojom v minulosti medzi krestanmi a moslimami. Do dive centra prichod 8.45. Opat pomale chystanie. Nasadam do auta a ideme vyzdvihnut ambon par do komplexu univerzity kde je prepychove ubytko villa marasai (domaca vravela, ze izby od 1mil) Cestou sme robili par zastavok, mi to pripadalo ako keby sofer vyberal vypalne. Co potesilo ... read more

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate August 24th 2015

Po loňskym roce, ve kterým se cestování pro mě smrsklo jenom na prohlídku pařížskýho letiště, to už letos cestu chtělo. S Martinem, kolegou mým drahým, jsme tedy na Palmovce v nonstopu jednoho sobotního rána odsouhlasili Indonésii. Od Air France byly letenky do Jakarty, sice z Lipska, ovšem kdo by si tím kazil výlet, ale v Jakartě se nám rozhodně zůstávat nechtělo, neboť výlet byl plánován jako třítýdenní. Ani jeden z nás není příznivce turistů a všeho s tím spojeného a tak řešíme, kam se v Indonésii podívat, abychom hodně viděli, potkali minimum turistů a moc to nestálo. Přemýšlíme nad Borneem, Sumatrou, ale nejsme si jistý, zda je to na tři týdny úplně OK. Papua nám bohužel nevychází časově, tedy nechceme-li tam letět. Při pohledu na cenu přeletu fakt nechceme. Trajekt je jednou za 10 dní a ... read more
20150206_182208
20150207_000209
20150207_004851

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate October 17th 2014

Continuing our tour around Ternate, with Linda who had joined us after a late flight and a marathon trek from Kansas, we were leaving Fort Oranje when Sofie tripped over a metal stake sticking out of the fortress wall taking a horrible heavy fall. A fall that would have put most of us in hospital saw us make a quick stop for ice and bandaids at the Apoteki before Sofie insisted on continuing on. As a diver about set out on an exploratory trip this could have been catastrophic, but Sofie is made of tough stuff. In a fairly large but unassuming house lived Alfred Russel Wallace, the father of bio geography. Wallace's contributions to Geography and Biology equal that of Darwin. Wallace developed the theory of evolution through natural selection and identified the line separating ... read more
2014-09-21 09.42.45
Wallaces chairs
Cloves drying in the sun roadside

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate October 16th 2014

August 23 2014 Another early rise, 6am, and we're off to Ternate harbour. Hah, I had no idea what I was in for, having to climb over each boat tied up to get to ours. Luckily Alex is a gentleman and relieved me of my baggage, but still I think my unladylike scramble was a source of amusement to many. Just as well I managed to pack in Karen's teeny suitcase. Rob was spun out at the boat's petrol tanks, lol, large plastic containers; I tried to block the fiery images from my mind when the guys were changing "tanks" with cigarettes in their mouths. As we neared Sofifi Rob started laughing; I soon saw the reason why. We had to climb a ladder from the boat up to the wharf. I'm pretty sure the two ... read more
Kao Airport Japanese bunker
Japanese Bunker
Machine-gun emplacement.

Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate October 12th 2014

Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. - Mark Twain. I was curled up on the captains bunk on the Duyfken on night watch trolling scuba forums when I saw the trip advertised. Long Tales, Tall Shadows, diving the North Mulukas, Raja Ampat and exploratory diving further afield to waters yet unsullied by the growing procession of Liveaboards. I read closer, a dream dive trip starting with an optional land tour to Ternate and its tiny sister Tidore. Ternate, the heart of the Wallacea line, home base of the father of biogeography, Alfred Russell Wallace. The wind whistled through the ... read more
Tidore and Makian islands
2014-09-21 08.26.31
2014-09-21 08.27.27

Tot: 0.141s; Tpl: 0.007s; cc: 5; qc: 68; dbt: 0.0899s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb