70.den - ternate


Advertisement
Indonesia's flag
Asia » Indonesia » North Maluku » Ternate
April 21st 2019
Published: April 22nd 2019
Edit Blog Post

Z postele vykopanie nieco az po 9.00.

V mojej izbe vcera prebehol mensi upgrade. Uz mam nad postelou sietku proti hmyzu ale nespal som pod nu. V zastrcke som mal pichnuty neaky pristroj proti komarom ale popravde ziadnych som nezaregistroval.

Noha opat lepsie, len mi uz dochadza mast.

Lezenie na gauci, prezeranie si knizky s np kam sa chystam ale vsetko po indonezsky, no podla fotiek to vyzera dobre.

Domaca ide odviezt neaku rodinu na letisko, neskor mi pise ci pojdem s nou a dvoma neterami na plaz jikomalamo. Suhlasim, bo dala poznamku free.

Nieco po 11.00 ma vyzdvihuje aj s vysokoskolackami.

Vsetky tri su handrove hlavy ale majitelka pokryvku nosi len v specialnych pripadoch.

Tentoraz nejdeme zapadnou stranou (dive centrum) ale vychodnou.

Cesta i na tejto strane ostrova kvalitna, doprava trosku vacsia bo je nedela, tak vsetci idu na blizke plaze.

Pasazierky ang nehovoria, trosku hovori len ta krajsia.

Tentoraz nekotvime na zapdnej casti zalivu ale na vychodnej.

Ono cely zaliv je obkoleseny restikami na betonovych pilieroch.

Stary kijang parkujeme v tieny a hups ho do restiky.

Hladanie miesta kde je zastrcka, bo domaca sa tu chysta pracovat.

Objednavka kokosu, ja si davam klasicky, baby so sladenym mliekom (v pohari), domaca kapucino ale od neho to ma daleko.

Prinasaju nam aj pisang goreng (vysmazane banany) so stiplavou omackou a orechami. Tieto banany su vsak ine. Chutia ako chipsi, daju sa zohnat len tu na severnych molukoch.

Domaca je trochu divna. Presne si rozplanovala kedy sa pojde do vody, kedy sa bude jest. Ani o minutu skor ci neskor.

Domaca a jedna baba sa idu prezliect. Baba ma plavky ala handrova hlava t.j. sucastou je i pokryvka hlavy. Ono je to na nerozoznanie od normalneho oblecenia.

Ostatne baby sa tu kupu normalne v obleceni, zadne plavky to iste aj druhe pohlavie.

Neskor prichadzaju ortodoxne mlade moslimky v burkach (su im vidiet len oci). Domaca ich pozoruje a vravi, ze su neni prave ale burku maju len ako modny doplnok. Co vraj moc fici medzi mladymi moslimkami. Nepochopim ale nevadi.

Fotia sa, idu na bananovu lod, kupu sa. Zato by uz v saudskej arabii, afganistane boli davno popravene. Domaca vravela. Tolko k radikalnemu islamizmu.

Vo vode kopa ludi, bananova lod chodi kazdu chvilku.

Ja s druhou babou ostavame v restike. Tu tez dost ludi.

Kocham sa vyhladom na opicky a na maly ostrov avsak s vysokou sopkou, hiri.

Po snorchlovacke prichadza na radu jedlo, nudlova polievka ale nic extra len instantne nudle trochu dochutene.

Ako z jedla tu totalne sklamanie, kopa restik ale vsade len instantne nudle resp banany. Nechapem preco tu nerobia ryby, toto je idealne miesto.

Neskor sli opat do vody, ja opat nie. Chcem nechat konecne poriadne vyschnut ranu na prste. Ono to tez neni ok ked to furt rozmocujem.

Baba sa uci plavat ale bez pomoci jej to veru nejde.

Idem na prieskum okolia. Za parkoviskom su dve plaze, samozrejme full a nesmu chybat restiky.

Keby si mam vybrat tak idem radsej do tychto restik, clovek tu ma hned vybeh na plaz a vstup do mora. Kdezto na nasom mieste plaz neni. No lenze poobede na plazi ziadny tien, to je dost velka nevyhoda.

Okolo 18.00 ideme nazad domov.

Domaca nakonec pc ani nezapla.

Parkovne je 10k pre auta, 5k pre motorky. Plati sa pri odchode.

Za multimarketom maju mat lacne kokosy avsak je nedela, dost neskoro tak vsetko vypredane.

Domaca chcela jeden kupit mame. Nechapem co nekupila v restike. Rozdiel pri kuse dajme tomu 5k, to je tolko co sme previezli a stratili na case.

Vykladame baby a nazad domov.

Tu dostavam veceru (nevim ci mi to bude uctovat), davam si zltu ryzu, kusek ryby a genialne spraveny baklazan.

V tv furt dokolecka o volbach prezidenta. Oficialne vysledky budu asi o 2 tyzdne ale podla predbeznych vysledkov vyhra kandidat c.1 s 10percentym naskokom.

Ono na oficialne vysledky sa tu caka zhruba mesiac, bo krajina je velmi roztahana.

V jailolo by som mal mat stretko s jednu cs.

Co sa tyka cs, volake kurvy sa mi naburali do konta a zmenili mi komplet cely profil (mimo fotiek). Mal som tam odkaz na daku sex stranku. Takychto odkazov som si v minulosti vsimol i u inych profilov, tak chyba bude v zabezpeceny cs stranky.

Cul musim cely profil vyplnat nanovo. Debil, ze som si to niekde nezalohoval.

Pobavila mini konverzacia s taiwancanku z chorvatska. Vraj sa chce vratit do europy, pri tom pri konci pobytu bola cela happy, ze ide nazad do azie a v europe si nevie predstavit zit.

Predbezny plan je zatial : tidore, cez sofifi (tu treba vybavit permit) do np aketayawi, jailolo, bobale island (nevim ci sa tam da spat), miti island ( ale to asi ne,bo pre jedneho mega drahe), tobelo a mozno moratai (opat pre jedneho drahe) a nazad ternate na jednu noc. Na vsetko mam 3tyzdne, co je casu az az.

Domaca vravela, ze ak niekde neni ubytko, treba ist za nacelnikom dediny a ten vzdy volaco vybavi.

Este som rozmyslal ist kusok na juh ale fakt nevim co tam.

Mal by som zajednat i ubytko v np bako na borneu. Musim to zacat planovat kedy a nakolko tam pojdem.

Naklady :

Share jedlo pri plazi jikomalamo : 50k r



Advertisement



Tot: 0.036s; Tpl: 0.01s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0182s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb