Siste forberedelser før avreise..!

Norway's flag
Europe » Norway » Eastern Norway » Oslo
August 18th 2006
Published: August 18th 2006

Min nye reisesekkMin nye reisesekkMin nye reisesekk

Lowe Alpine Travel Trekker ND60, innkjøpt på Nomaden i Oslo
Nå nærmer avreisedatoen seg med stormskritt! Tida har gått fort siden vi ble invitert i bryllup i Rio og siden vi ordnet med billetter. Som sikkert mange har fått med seg så bestilte vi jo opprinnelig billetter fra Varig(konkursrammet brasiliansk flyselskap). Plutselig en dag bestemte de seg for å kansellere alle flygninger, men heldigvis var vi litt føre var og vi skjønte hvor ting bar hen. Vi fikk avbestilt billettene våre og booket nye hos Kilroy i Oslo. Vi fikk tilbake alle pengene våre fra Varig, takket være en utrolig hjelpsom, snill, stresset og fortvilet reisekonsulent hos Varigs kontor i Norge. Avreisedatoen ble forskøvet 5 dager frem, men det er jo bedre å komme litt senere fram en å aldri komme frem i det hele tatt.

Nøste er trygt plassert på Marienlyst hos Marte Kari, så slipper jeg å bekymre meg for hvordan pusen min har det mens jeg er borte. Oppfølgingen av mitt bad som er under oppussing skal min nabo i oppgangen, Rita, ta seg av. Var oppom leiligheten i går, og de har allerede murt gulvet, satt opp gipsplater på veggene og satt inn rørene. Vann hadde jeg til og med fått - på kjøkkenet. Må nok regne med en totalnedvask av hele leiligheten når jeg kommer hjem igjen fra Brasil - støv var det nok av.

Idag har jeg kjøpt ny lur reisesekk, den kan åpnes som liggende og i tillegg kan du gjemme bort bæresystemet - som er lurt når du skal sende den med fly.Håvard har kjøpt seg ny bukse. For å unngå å ta med alt for mye baggasje så har han kjøpt en helt generell bukse. Den er ikke fin, den er ikke stygg, den er ikke kul, den er ikke u-kul. Den har ikke særlig passform, men er heller ikke helt uformelig. Den er ikke lys, ikke mørk, den er bare sånn helt generell, midt på treet. Den kan han bruke på i uformelle sammenhenger på kjølige kvelder, men også sammen med skjorte om vi skal ut å spise på litt finere restauranter.

I morgen har vi invitert til farvel-sammenkomst på Cafekontoret, ikke det at vi skal være så lenge borte, men det er jo trivelig å treffe venner og spise mat og drikke øl.

Vi kommer til å oppdatere denne bloggen så ofte vi kan på turen vår. Skal få lagt ut noen bilder også.

18th August 2006

God tur!
Ser at dere blir ivrige bloggere :-) Vi har "suscribet" på bloggen og ser fram til bra historier. God tur! Hilsen Thelma, Camilla og Heine

Tot: 0.082s; Tpl: 0.017s; cc: 7; qc: 44; dbt: 0.0441s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb