The Golden Bay

The Golden Bay

English (lisa)
22/1
After seeing the beaches yesterday, we instantly decided to spend today (then it was still called tomorrow) on the beach. When we arrived, the tide was high and no beach was to be seen. We installed ourselves in the dunes waiting for the low tide to kick in. At the end of the day, a sandy, 40 meter wide beach had been formed. Some other people were there as well, but the beach never became something even close to crowded.
I love beaches and can’t resist collecting all pretty shells even though there’s no way we can take them all with us. So… we’ve made them into a piece of ‘art’ (see picture).

Nederlands (Anouschka)
22 januari 2011
De aanblik van de idyllische baaien gisteren heeft ervoor gezorgd dat we vandaag inplannen als luieren-op-het-strand-dag. De Golden Bay lijkt daar geschikt voor; het ligt een stukje ten noorden van het nationaal park op het puntje van het zuidereiland. Het loopt uit in een heel smalle, lange, gekrulde strook land die ‘Farewell Spit’ heet omdat een Franse ontdekkingsreiziger (die er overigens nog eerder was dan Tasman of Cook – wij houden het ook niet meer
Lisa runningLisa runningLisa running

The national hobby in New Zealand (seriously, e-v-e-r-y-o-n-e runs)
bij) nogal moeite had afscheid te nemen van het land en de bevolking met wie hij het goed kon vinden.
Maar voordat we in de Golden Bay aankomen moeten er nog een paar bergen bedwongen worden door ons trouwe busje; de haarspeldbochten zijn hier nooit ver weg. In het begin van de middag komen we aan bij de eerste strandjes, en worden toch wat teleurgesteld. Het is namelijk vloed en er valt geen korreltje zand te bekennen, alleen de wat grauwe zee die tegen de waterkant begroeid met helmgras stoot. Maar de zon begint snel te schijnen en we planten onze stoeltjes tussen het gras zodat er toch nog een aangenaam strandplekje ontstaat. Een paar uur later heeft het water zich al heel wat meters teruggetrokken en verhuizen we met boeken en al naar het echte zand. Er zijn hier bijna geen andere mensen, en het busje staat maar een paar tientallen meters van het strand af. ’s Avonds hebben we daar heerlijk gekookt. Het is trouwens opvallend hoe goed alles hier geregeld is met openbare voorzieningen; bij dit strandje waar maar 3 auto’s stonden is een compleet toiletgebouwtje gebouwd en staan er allerlei picknicktafels.

Anouschka runningAnouschka running
Anouschka running

Unbelievable, isn't it? It's contagious.
Back in chairBack in chair
Back in chair

The running doesn't last of course.

26th January 2011
Shell art

Dit was op zekers Minelli haar werk ;) Leuk hoor!!

@ Renske
Goed gespot! Het middelste gedeelte en het onderste slakkenhuis had ik zo neergelegd inderdaad. Daarna heeft snoes de bovenste drie schelpen erbij aangelegd wat het geheel helemaal afmaakt.
31st January 2011

Dat ziet er heerlijk relaxed en rustig uit! Wel een beetje verlaten, maar dat kan ook leuk zijn voor een dagje :). Kus.

Tot: 0.064s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 26; dbt: 0.024s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb