Day four - Key West, not as crazy as they say, but still crazy though

North America » United States » Florida » Keys » Key West
June 1st 2010
Published: June 5th 2010

Af: Lise
Denne morgen vågner jeg lige inden vækkeuret ringer, og tænker straks på vores forestående snorkeltur. Vi skal være nede på havnen kl. 08.30, så vi står tidligt op. Der er morgenmad på portchen og vi spiser lidt cornflakes med mælk og lidt frugt. Så kører vi ellers ned til havnen, begge meget forventningsfulde. Ned på havnen er der kun et andet par udenfor Sunset Watersports som står for turen. Vi venter længe, og endelig kommer der en dame, som siger at de desværre ikke sejler ud i dag. Hun vil have at man skal være 8, og vi er kun fire. Kort efter dukker et andet par op, og damen beslutter at vi godt kan sejle ud os 6. Altså bliver det en tur, hvor der er meget plads på båden. Der er to turguider med, en til at sejle katamaranen og en til at instruere os. Vi sejler i 45 min for at nå ud til revet, og det kilder helt vildt i min mave af spænding. Sidst jeg var ude at snorkle var i 2003 med Iben i Mexico, og jeg husker det som en fed, men også lidt skræmmende/grænseoverskridende oplevelse. Den ene turguide giver os maske og svømmefødder, plus en redningsvest, som vi kan puste luft i, hvis vi synes det er nødvendigt. Hun fortæller os, at vandet er så salt at vi nok ikke behøver den -Jeg puster alligevel lidt i min. Under turen ud til revet er alle stille og Kred og jeg sidder og kigger forventningsfuldt ud på det blå hav. Vi kan ane et tårn i det fjerne og det er også der vi sejler hen. Jeg undrer mig lidt over hvordan der kan være et tårn 45 min. Fra land midt ude på havet, men det er jo selvfølgelig fordi det står på revet.
Da motoren på båden stopper og de siger - All right guys! Suger det virkelig i maven, og jeg ved at det er nu vi skal i vandet. Jeg går målrettet hen mod afsatsen og sætter mig ned med fødderne i vandet. Jeg spørger Kred om han er klar, og han svarer nej. Jeg ved med mig selv at jeg er nødt til at gøre det nu, inden jeg får kolde fødder, så jeg hopper i og Kred følger lige efter. Vi bobber lidt i overfladen, imens vi smiler storskræmte. Ingen af os tør dyppe hovedet i vandet for at se hvad der er nedenunder os. Kred tager dog mod til sig og giver det et forsøg, jeg gør det samme. Omkring os svømmer i massevis hvide fisk med gule striber på ca. 30 cm. Det er jo fint nok, men jeg ser også en stor grå kleppert på ca. 70 cm som bestemt ikke ser rar ud. Jeg stirrer lidt på den og hopper så tilbage på bådens dykkerplatform. Kred kommer også, og han har ikke set den store fisk, så vi hopper i igen og beslutter at holde hinanden i hånden, da det eller er svært at blive i nærheden af hinanden ude på havet (og også fordi jeg er lidt freaked out). Vi svømmer væk fra båden og i den retning turguiderne sagde at der var mest at se på. Og jeg skal love for at det er noget at se på. Et stykke fra båden hæver revet sig og farverige fisk i massevis svømmer rundt 1-2 meter under os. Det er vildt flot, og inden længe har vi glemt at vi var bange. Det går fint med snorkelmasken og vi svømmer rundt i 45 min. og kigger på livet under os. Der dukker hele tiden nye fisk op, som vi ikke har set før. Der er også mange flotte forskellige koraller. Det er virkelig fascinerende. Tiden går hurtigt og vi bliver kaldt tilbage i båden med et tågehorn. Tilbage i båden er vi superglade og fejrer det med en kold øl. Dejligt oven på alt det saltvand. Jeg er glad for at turen er forløbet helt uden hajer. De kommer sikkert slet ikke ind på revet, men tanken var da i baghovedet.
Da vi kommer tilbage på land kører vi hjem til vores Guest House og hviler i haven og skriver dagbog. Vi møder en kat uden hale, som holder os med selskab. Da vi har sundet os lidt oven på vores snorkeltur, går vi til stranden som ligger 2 min væk. Det er en fantastisk dejlig strand og her ligger vi og nyder livet. Vandet er varmt som i et badekar og sandet hvidt og blødt. De siger at Key West er bøssernes paradis og at der er mange eksotiske mennesker. Vi får os én på opleveren, da der kommer en mand på omkring 50 år gående i, hvad der nok mest af alt kan beskrives som en badedragt med MEGET lidt stof. Der er to lange snore som går over hans skuldre som seler, og så har han proppet ”alt” foran ind i en lille pose, som så hænger der og stritter! Det er virkelig et specielt syn, og han spankulerer stolt rundt og sætter sig endda på molen og poserer. Hvis der er nogen der forstår at få sol på hele kroppen så er det da ham. Han er superbrun og har læderhud overalt også på balderne. What to make of it? Jeg ved ikke hvad jeg synes andet end at det er sjovt, og der er åbenbart plads til ham her i Key West. Efter ca. en time spankulerer han hen til sin cykel, tager skjorte og shorts på, og ligner så en helt almindelig 50-årig. Det skal dog nævnes, at vi ser ham senere den aften i festtøj. Dvs. en kort mavetop med palietter og et matchende skørt, med en kæmpe slids der gav udsigt til bare hofter. Oh yearh.
Vi har en nat tilbage i Key West, men snakker allerede om, at vi ikke kan holde ud at forlade den dejlige afslappede stemning, palmetræerne, havet og det bløde sand. Så vi går lidt rundt og kigger efter et billigt hotel. Vi finder et fint motel og beslutter at blive en dag ekstra.
Om aftenen går vi ud og spiser pizza. De er gigantiske, så vi får halvdelen med hjem i en bakke. Da vi har spist, bliver vi enige om at finde et sted og få en drink. Vi går på Willie T’s, som er en bar lige ud til hovedgaden. Altså et rigtig godt sted at kigge på mennesker. Der er ingen vægge, men et loft fuldstændig dækket af 1 dollars, hvor folk har skrevet hilsener og andre skøre ting på. Det vil vi også, og Kred låner en staple gun og en tusch og vi skriver en dollarseddel til minde om vores Road Trip. Forhåbentlig kommer vi tilbage til Key West og kan gense den en dag. Vi har i hvert fald gemt den godt oppe i et hjørne i loftet. Vi bestiller en mojito og en frozen key lime pie (også en drink med rom) og sidder længe og kigger på de folk der går forbi. Der er faktisk mange homoseksuelle hvis man kigger efter og slår sin ”gaydar” til, men der er få, der skiller sig så meget ud som vores ven fra stranden.
På vej hjem fra baren går vi forbi et par barer med transvestitter m.m. Egentlig ikke noget jeg finder særlig interessant, dog er der én bar der virker temmelig tiltrækkende. Der står et ægtepar foran et åbent vindue og konen står og kigger ind og siger -I wan´t to go in.. I wan´t to go in! Og manden siger -Oh my GOD, oh my GOD! Det viser sig, at der star 5 super veltrimmede mænd på baren derinde og danser rundt i stramme boxershorts. Jeg vil også ind! men jeg er lidt forvirret. Det er tydeligvis en Gay Bar, og jeg ved ikke om sådan en som mig er velkommen. Jeg siger til Kred, at han garanteret er mere end velkommen, men han kan alligevel ikke lokkes derind. Så jeg glor lidt mere ind ad vinduet og døren sammen med konen, og så går vi videre. I’m confused.

5th June 2010

fotos
Hej I to, hvor var det dejligt med fotos. Jeg var begyndt at tænke på at spørge efter et billede af en strand eller en bil og vips, så var de der. Snorkel turen lød vildt dejlig. Bare det var mig. Er der virkelig store farlige hajer der??? Det er blevet rigtig sommer her. Vi grillede i torsdags og i aften - lørdag - skal vi over til Trine og Kurt, hvor vi sikkert også skal grille. Dejligt. Mange bilsner og stort knus fra mudden.

Tot: 0.069s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 50; dbt: 0.0329s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb