Day five - Key West, the beaches, oh the beautiful beaches.

North America » United States » Florida » Keys » Key West
June 2nd 2010
Published: June 12th 2010

Af: Lise
Onsdag morgen tjekker vi ud af Southernmost Guest House og ind på et meget billigere motel, der hedder Spanish Gardens. Selvom det er et billigt motel, er det pænt og rent. Vi har planer om at tage tilbage til en strand vi gik en tur på i går. Den hedder Higgs Beach og der er smukke høje palmetræer og blødt hvidt sand. Vi lejer to liggestole og en parasol. Her ligger vi så eller og nyder livet i nogle timer, kun afbrudt af en tur til strandbaren efter en øl og en frozen lemonade. Efter et stykke tid finder vi ud af at der følger sjove baderinge og luftmadrasser med i liggestollejen. Vi nupper en stor ring hver, og ligger længe ude på vandet og bobber rundt. Hvis man ligger sig på maven og giver lidt gas med armene, snurrer ringen helt vildt hurtigt rundt. Det fik vi meget tid til at gå med. Da vi har fået nok sol, beslutter vi at det må være tid til at gå på lidt lokal sightseeing. Vi besøger Southernmost Point, som egentlig bare er en stor beton klods hvor der er malet lidt på. Denne klods markerer så The Southernmost Point i USA. Vi tager et par billeder og det er så det. Man kan heller ikke holde ud at stå i solen ret længe af gangen, her er simpelthen SÅ varmt. Hvis man suger en mundfuld luft hurtigt ind, så føles det som varm saunaluft.
Senere går vi tilbage til Higgs Beach hvor vi har bestilt et bord til kl. 18 på strandrestauranten. Det er stadig tossevarmt og vi går om bord i drinkskortet med frosne drinks. Vi napper en frozen strawberry daquiry og en frozen margarita. Mums. Jeg bestiller en yellow snapper og Kred får pasta cabonara med rejer. Det er meget lækker mad, men Kreds portin er gigantisk og for første gang nogensinde (tror jeg) kan han ikke spise op. Vi bliver enige om, at det må være varmen, der gør at man ikke kan spise så meget. I flere dage har vi heller ikke spist frokost. Det må simpelthen være varmen, der gør at vi slet ikke er sultne. Da vi har spist, bliver vi enige om, at vi måske kan nå at gå ned ad hovedgaden og fange solnedgangen på den anden side af øen. Vi når det lige akkurat. En stor orange sol synker ned i havet. Smukt smukt.

Tot: 0.063s; Tpl: 0.01s; cc: 6; qc: 46; dbt: 0.0371s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb