Christian Lyck Hansen

lyck

North America » United States » Louisiana » New Orleans June 12th 2010

Wrong turn on Burbon Street...... read more

Af: Lise Vi vågner næste morgen på Americas Best Value Inn efter en god nats søvn. Der er morgenmad med i prisen. Bestemt ikke det store morgenbord, men der er da kaffe og cornflakes med mælk. Der er selvfølgelig også vafler og multifarvede loops. Det har vi ikke spist noget af på turen. Jeg tænker, at der ikke er nogen grund til at begynde på at eksperimentere med færdiglavet vaffeldej fyldt med e-numre. Vi nupper de sædvanlige cornflakes og sætter så kursen mod havet, nærmere bestemt Grayton Beach, som jeg har læst skulle være vildt flot. Vi er kun ca. 30 minutters kørsel derfra, så det går nemt. Eller…forholdsvis nemt. Pludselig kan vi se, at vejen længere fremme bliver våd, og så regner det ellers meget voldsomt. Himmel og jord står i et. Sjældent har vi ... read more
Stranden
At the beach
Mystisk sand

North America » United States » Alabama » Mobile June 4th 2010

Af: Christian Denne morgen står vi tidligt op og spiser morgenmad med alle børnefamilierne. Der er en masse søde vafler med form som Mickey Mouse og alt mulig morgenmad, som vi slet ikke kan overskue. Vi finder heldigvis en yoghurt og en banan. Så er det blevet tid til at købe billetter. Vi har besluttet at tage den klassiske park med alle de figurer man kender fra Disney show. Parken hedder Magic Kingdom og den ligger langt væk. Vi kører først i bilen mod den gigantiske p-plads uden for Magic Kingdom. Så skal vi med et lille shuttletog og derefter videre med et rigtigt tog. Derefter ankommer vi udfor parkens indgang hvor det konstant vrimler ind med folk, unge, gamle, skoleklasser og familier. Efter at ”regel-Lise” har fået tjekket et skilt hvor der står en masse ... read more
Udsigt når man stiger af toget
En våd rutchetur
Pirates of the Caribbean

North America » United States » Florida June 3rd 2010

Næste morgen er det så desværre blevet tid til at forlade Key West. Vi står op kl. 6 og kører inden solen står op. Det er en lang tur til Orlando, men alligevel beslutter vi at tage en lille omvej og køre gennem Everglades i håbet om at spotte en alligator i sumpen. Landskabet ændrer sig hurtigt til tæt mangroveskov og jeg kigger og kigger efter alligatorer. Vi stopper også flere gange og spejder ind i mangroven. Pludselig kan jeg se en kæmpe alligator oppe på breden, og Kred vender bilen og vi stirrer begge facinerede på det store dyr få meter fra os. Vi kører videre og pludselig dukker der skilte med ”Panther Crossing” op langs vejden. Panter! Oh help. Jeg håber at de er mere bange for os end vi er for dem. Vi ... read more
Tidligt om morgenen
The swamp
Vores dille

North America » United States » Florida » Keys » Key West June 2nd 2010

Af: Lise Onsdag morgen tjekker vi ud af Southernmost Guest House og ind på et meget billigere motel, der hedder Spanish Gardens. Selvom det er et billigt motel, er det pænt og rent. Vi har planer om at tage tilbage til en strand vi gik en tur på i går. Den hedder Higgs Beach og der er smukke høje palmetræer og blødt hvidt sand. Vi lejer to liggestole og en parasol. Her ligger vi så eller og nyder livet i nogle timer, kun afbrudt af en tur til strandbaren efter en øl og en frozen lemonade. Efter et stykke tid finder vi ud af at der følger sjove baderinge og luftmadrasser med i liggestollejen. Vi nupper en stor ring hver, og ligger længe ude på vandet og bobber rundt. Hvis man ligger sig på maven og ... read more
Mmmm
Kred ved stranden
Southern most point

North America » United States » Florida » Keys » Key West June 1st 2010

Af: Lise Denne morgen vågner jeg lige inden vækkeuret ringer, og tænker straks på vores forestående snorkeltur. Vi skal være nede på havnen kl. 08.30, så vi står tidligt op. Der er morgenmad på portchen og vi spiser lidt cornflakes med mælk og lidt frugt. Så kører vi ellers ned til havnen, begge meget forventningsfulde. Ned på havnen er der kun et andet par udenfor Sunset Watersports som står for turen. Vi venter længe, og endelig kommer der en dame, som siger at de desværre ikke sejler ud i dag. Hun vil have at man skal være 8, og vi er kun fire. Kort efter dukker et andet par op, og damen beslutter at vi godt kan sejle ud os 6. Altså bliver det en tur, hvor der er meget plads på båden. Der er to ... read more
The reef
Phew, we are alive
Southern most guest house in the USA

North America » United States » Florida » Keys » Key West May 31st 2010

Af: Christian Næste morgen vågner vi tidligt og er nysgerrige for at se om alle virkelig er væk… Det er de, der er kun affald tilbage, og der er masser af folk i gang med at rydde det væk allerede. Caféer og restauranter har spulet skraldet ud på vejen hvor der så kører nogle fejemaskiner og tager det der ikke tages med en spids pind. Vi finder et hyggeligt sted at spise morgenmad, hvor vi får os en dejlig omelet og noget frugt, en ice tea til Kred og en kaffe til mig. Vi smutter ned på stranden og tager et par billeder og kører så på en lille tur i Miamis rige område. Men som med alle kendte er de sky og man kan næsten ikke se deres huse for porte og store træer. Men ... read more
Byggestil
Mere byggestil
Ved både-havnen

North America » United States » Florida » Miami Beach May 30th 2010

Af: Lise Da jeg vågner I min dejlige Queen size seng, er det næsten ikke til at forstå at Miami venter lige udenfor. Vi er friske og der er ingen jet lag fornemmelse, så vi smutter hurtigt ned i lobbyen for at spise morgenmad. Der var vafler med sirup, lyst toaaastbrød, og til mit og Christians store held også yoghurt med nogle grove cornflakes med rosiner. Selvfølgelig var der også de obligatoriske multifarvede sukker loops, som alle gnaskede i sig med største velbehag. Efter morgenmaden pakker vi vores ting og går ned til vores volvo cabriolet. Det ER en rigtig fed bil, men jeg kunne godt have tænkt mig at Kred havde fået den Mustang han havde drømt om at køre i. Jeg var parat til at lave en scene i går ved Hertz, men kunne ... read more
Classic homie
Vores hotel
Just chillin' on my bike

North America » United States » Florida » Miami Beach May 29th 2010

Af: Christian Vi skal flyve fra Billund kl. 11.35 i dag lørdag. Jeg har haft en travl uge med sidste obligatoriske opgave der skulle afleveres og en køreprøve, begge fredag, så det var kun lige akkurat at jeg nåede at få pakket min kuffert så jeg kunne komme op næste morgen. Jeg kørte kl. 7 og skulle hente Lise i Vejle kl. 8. Ankom til Vejle kl. kvart i otte så jeg kunne lige nå en sandwich til morgenmad inden hun dukkede op med toget. Vi hopper i postbilen og kører til Billund lufthavn. Vi er der i rigtig god tid men det lykkedes at få tiden til at gå. Det viser sig også at, i det fly vi skal flyve med længst tid, sidder vi ikke ved siden af hinanden. Heldigvis lukkedes det dem at ... read more
Vores Volvo C70

Europe » Denmark » Region Midtjylland » Aarhus June 18th 2009

Vi vågner omkring halv ni og smutter i bad og i Netto efter morgenmad. Efter maden slæber vi alt ind fra bilen. På meget kort tid kommer en fuldstændig clean lejlighed til at ligne noget der er løgn og både stuen og gangen flyder med kufferter, kasser og alt muligt skrammel der har ligget løst under taget i bilen eller under og bagved sæderne. I løbet af formiddagen kommer der med Theas store indsats nogenlunde styr på det og det er til at holde ud at være i lejligheden igen, da Theas forældre kommer på besøg. De har taget en masse ingredienser til en rigtig lækker salatblanding og en rosévin med. Lige hvad man har brug for efter fem uger med tung mad og hurtig grillmad. Da de er kørt får vi pakket lidt mere ud ... read more
Velkommen hjem :)

Tot: 0.164s; Tpl: 0.008s; cc: 13; qc: 87; dbt: 0.1181s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb