Day seven – What all you people doing here?

Spain's flag
Europe » Spain » Basque Country » San Sebastián
May 21st 2009
Published: May 22nd 2009

Vi sov længe i dag. Indtil kl. 9, det var en dejlig varm nat og det blev heller ikke alt for varmt tidligt i teltet. Vi ville køre til San Sebastian i dag. Vejret var ikke specielt godt, vi havde meget store forventninger til vejret efter at have kørt så mange kilometer i går nærmest uden at se en eneste sky. Det holdt tørt, men var overskyet hele dagen.
Da vi kommer ned i nærheden af byen stopper al trafikken og der kommer en kæmpe flok mennesker med flag gående gennem byen. Vi drejer af og finder en anden vej ned til stranden, men de er nærmest ikke til at undgå og byen er pakket med biler. Vi beslutter os for at parkere bilen. Der er markeret med blå striber hvor man gerne må parkere og vi finder hurtigt en plads. Når man kigger i de andres ruder er ingen mærker der ligner parkeringsmærker men der er en parkeringsautomat. Godt nok et lidt speciel en. Den havde fuldt tastetur (a-z), tal fra 0-9, 4 farvede knapper (grøn, gul, rød og en mere) og vist også nogle pile man kunne trykke på og så selvfølgelig to displays. Vi smider nogle penge i og klokkeslettet ændrer sig efter vi smider 3. mønt i, men da vi vil smide i til lidt mere end en time spytter den dem alle ud igen. Vi putter i til en time og trykker på den grønne knap så kommer der en billet ud. Gad vide hvad den automat ellers kan bruges til?
Vi går ned mod stranden og må på vejen konstatere at alt er lukket. Ikke engang en iskiosk er der åben. Der må ske et eller andet specielt d. 21. Maj her i byen (eller i Spanien?), der var plakater overalt med 21. Maj på og trafikken var helt død. Vi nåede ned til stranden. Det var rigtig flot, men der var slet ikke nogen i vandet og kun folk med hunde nede i sandet. Der var en enkelt café eller to der var åben så vi vendte snuden hjem efter kort tid. Der var også et Center et sted i byen vi gerne ville nå forbi. Da vi kommer derhen er der nogen der holder tale og der er samlet en del mennesker på pladsen, da vi går videre forbi ser vi at folk stadig kommer strømmende med flag. Slangen med demonstrerende mennesker (eller hvad det nu var de lavede) var så lang at de ikke engang kunne vente med talerne til alle var i nærheden. Tale nummer to går i gang inden da vi går væk og folk strømmer stadig til. Vi ender med at få rigtig travlt med at komme tilbage til bilen og når det faktisk ikke, men det var ikke til nogen skade. Den billet var måske også lidt overflødig, men den kostede næsten ingenting. Det var ret ærgerligt der var lukket overalt og specielt vejret var kedeligt i en by som den, men vi er nok mere heldige næste gang. Bare hele Spanien ikke er lukket i en uge.
Da vi kommer tilbage spiser vi frokost, og fik en god lang middagslur, det kan være det var her trætheden fra den lange køretur slog igennem. Da vi vågner igen kører vi en tur ned ad bjerget for at få vores første is, men også her var der lukket. Vi går lidt rundt og finder ud af at vi kan se campingpladsen fra byen af. Vi får taget et par billeder og smutter hjemad igen.
Vi tager rugbrød til aftensmad og snakker lidt om at droppe Madrid til fordel for at tage til Barcelona hvor vejret lover lidt bedre. Det har ikke rigtig regnet her, men Madrid skulle blive regn og ned omkring 20 grader, så det samme som her bare lidt koldere og med regn. Vi får kigget lidt i Lises Spanien-bog og kan ikke rigtig finde noget vi ikke vil gå glip af i Madrid, så vi beslutter at tage til Barcelona i morgen i stedet. Vejret er tørt og temperaturen skulle komme op omkring de 30 grader. Dog ikke med sol før tirsdag og det kan jo hurtigt ændre sig. Vi kan altid starte med at tage ind til byen.
Vi må ikke køre fra pladsen før kl. 7 i morgen, men det er også en ret kort tur til Barcelona. Vi pakker de fleste af tingene ned så vi kun lige har morgenmaden og sovetingene tilbage i teltet. Resten ligger ude i bilen. Vi regner med at stå op kl. 7 i morgen hvis vi gider, ellers trækker vi den lidt. Men så går den mod forhåbentlig lidt bedre vejr og om ikke andet en storby med masser af seværdigheder og påstanden om bedre vejr.

23rd May 2009

Altså
Hej I to. Jeg måtte altså læse hele smøren. Altså, jeg vidste godt, at det blev lavet udførligt. Altså, jeg bliver alligevel imponeret. Jeg skriver selv en lille dagbog, når vi er på ferie, men det er intet imod det, I leverer. Det må også være rart for jer at have, når I kommer hjem. Jeg sad næsten selv i den forfærdelige rutchebane med nedtællingen til turen i mørket. Fantastisk godt beskrevet - nej, den skal jeg aldrig prøve. Fortsat rigtig god ferie herfra. Også hilsen fra Søren. Knus Mudden

Tot: 0.071s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 50; dbt: 0.036s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb