Kennismaking met het project

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco
September 8th 2011
Published: September 9th 2011

21u30 (tijdzone Cusco) – 4u30 (tijdzone België)

Deze morgen hadden we onze eerste Spaanse les! Deze lessen worden gegeven door Sadith, zij werkt in het project en geeft ook de Spaanse les. We werden om 9u ’s morgens verwacht in het leslokaal (hetzelfde huis als waar het project is). We werden er onmiddellijk ingegooid want Sadith begon al meteen in het Spaans tegen ons. Aline had voor ons vertrek al 1 semester Spaans gevolgd, maar ik nog niet dus dat was wel even spannend! We kregen enkele kopieën met conversaties en woordjes die we tegen morgen al moeten kennen. De woordjes die we vandaag gezien hebben waren allemaal in het teken van het werken met de kindjes (zoals schaar, lijm, potlood, de kleuren enzovoort). Ik denk dat we hier wel veel gaan bijleren! We hebben van maandag tot vrijdag Spaanse les van 9 tot 11u ’s morgens. Daarna hebben we nog tijd genoeg voor andere dingen want we moeten pas op het project zijn vanaf half 4.

We hadden gisteren ons eerste exotisch fruit gekocht en hebben er al van geproefd. Het ene viel al wat beter mee dan het andere. Chirimoya leek voor ons een kruising te zijn tussen meloen, peer, avocado, banaan (iets speciaal dus, maar wel lekker). Tuna fresca leek langs de buitenkant een beetje op een cactus en vanbinnen op een watermeloen met witte pitten.

Om half 4 dan voor de eerste keer langs het project geweest en kennis gemaakt met de kindjes. Ze zijn onderverdeeld in 2 klasjes ( een klasje voor de kinderen onder de 12 jaar en een andere klasje voor de kinderen boven de 12 jaar). De kinderen begonnen al meteen met vragen te stellen, maar we konden hier niet altijd op antwoorden.. Bij Aline lukte het nog net iets beter dan bij mij. Daarna hebben we samen met de kinderen hun huiswerk gemaakt. Je zou zoveel in het Nederlands willen vertellen, maar in het Spaans komt dit er niet altijd goed uit.. Dus begin je met enkele woordjes en gebaren en hoop je dat de kinderen je verstaan. Dit zal allemaal wel beteren en de kinderen zijn gelukkig erg geduldig en zijn gewoon al blij dat je er bent!

Tot blogs,
Sofie en Aline

Tot: 0.096s; Tpl: 0.016s; cc: 5; qc: 51; dbt: 0.0516s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb