Ma niña bonita

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco
September 9th 2011
Published: September 10th 2011

Vandaag (vrijdag 9 sept) was het weer Spaanse les, de getallen en al wat werkwoorden. Serieuzen brok, maar het ging al best goed voor Sofie! Sadith (onze lerares) praat de hele tijd Spaans, maar zo leer je het echt snel!
Dan na de les naar de markt in San Jeronimo, superleuk! En enkel de 'locals' zie je daar, geen toeristen. Echt tof! Je vindt er fruit, groenten, vlees, brood,.. en zelfs tandenborstels :-)
's Middags zelf guacomole gemaakt, want van beleg kennen ze hier niet veel. En na 3 dagen confituur ben je dat ook echt beu!!! Dus morgen misschien eens op zoek naar kaas of iets dergelijks.
In de namiddag terug naar de kindjes. Op vrijdag hebben ze weinig huiswerk en dan mogen ze meer spelletjes spelen. Dat was een fameuze uitdaging voor ons... Speel maar eens monopoly of wie is het met maar een paar woordjes spaans :-) Heel grappig!!! Uiteindelijk met hulp van de woordenboek lukte het wel.
's Avonds onze eerste salsales met Romel als onze leraar. 1,2,3..5,6,7; 1,2,3..5,6,7; 1,2,3..5,6,7;... :-) Romel zei ons dat 9 op de 10 Belgische meisjes kunnen dansen. Nadat we onze eerste pasjes hadden gezet, zei Romel dat er toekomst in ons zat. Ja... complimentjes geven dat kunnen ze hier wel goed! Maar al bij al was het een toffe eerste salsales! De volgende link is 1 van de liedjes van onze salsales :

Tot blogs,
Aline en Sofie

Tot: 0.088s; Tpl: 0.009s; cc: 5; qc: 52; dbt: 0.0618s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb