Onze eerste avond en nacht in het appartementje

Peru's flag
South America » Peru » Cusco » Cusco
September 8th 2011
Published: September 9th 2011

6u30 (tijdzone Cusco) – 13u30 (tijdzone België)

Sofie slaapt nog, maar ik heb men eerste nachtje in Cusco er al op zitten. Zalig geslapen (waarschijnlijk gewoon al door de vermoeidheid). Er is hier ’s nacht wel heel veel lawaai (vooral auto’s en vrachtwagens die op elk uur toeteren, wel minder extreem dan in India  en dat in combinatie met de enkele beglazing), maar we hebben oordopjes voor iets mee! Onze kamer kijkt uit op de straat, veel huisjes en de bergen…heel mooi zicht!
Gisterenavond hadden we gepland om al even langs de kindjes te gaan, maar we waren echt te moe om nog iets te ondernemen. Dan ’s avonds gegeten met onze kotgenoten, lekkere spaghetti van de Zwitserse vrouw, en dan om 21u al ons bed in (het was echt nodig).
We hebben internet op ons appartement (dat normaal wel werkt, maar nu even niet), dus als jullie eens willen mailen/skypen/facebooken/… geen probleem!
Straks om 9u krijgen we onze eerste les spaans hier. Iemand van het project organiseert deze lessen. En de kans is groot dat het zelfs privé-lessen zijn.
Qua eten en drinken moeten we hier niet klagen. Hier zijn heel veel ‘mercados’ (overdekte marktjes), heel gezellig en je vindt er echt alles! Gisteren hadden we op zo’n marktje, samen met Romel, een heel lekker sapje gedronken. Het was naranja con piña (appelsien met ananas), superlekker!!! En voor nog geen euro! In de supermarkt was het gisteren ook al heel grappig. We zagen er bananen liggen, maar enkel de kleine zagen er nog niet zwart uit. Dus we nemen zo’n 4 kleintjes mee. In de namiddag wil ik er zo eentje eten, en ik pelde die en die zag zo’n beetje roos…leek maar vreemd. We checkten de banaan even bij onze kotgenoot, bleken het bakbananen te zijn  Dan hebben we da maar ineens geprobeerd. Het lijken dan zo’n beetje gebakken patatjes of frietjes, en totaal niet zoet. Blijkbaar serveren ze hier ook ‘tica tica’(of zoiets in den aard) en dat zou rijst zijn met een gebakken ei en bakbananen, naart schijnt heel lekker. Dat proeven we zeker eens!
Ons appartementje is dik oké. We hebben onze eigen badkamer. En dan een gezamenlijk keukentje en living. En we hebben ook een groot terras, echt superleuk!!! En dat zicht is echt 360°!

Tot blogs,
Sofie en Aline

Tot: 0.129s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 29; dbt: 0.0603s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb