Eerste indrukken in Cusco

South America » Peru » Cusco » Cusco
September 7th 2011
Published: September 9th 2011

Woensdag 7 september 2011
18u (tijdzone Cusco) – 1u (tijdzone België)
Ons eerste dagje in Peru zit er al bijna op…
Iemand van het project zou ons aan de luchthaven van Cusco komen ophalen…we wandelen de luchthaven uit en niemand te zien… Lichte paniek. Maar we bleken niet de enigen te zijn bij wie hun taxi er nog niet was, dus geduldig wachten… Twas al echt leuk om ‘mensen te kijken’. En dan opeens stond er een peruviaan (zijn naam is Romel) met een plaatje ‘Aline en Sofie ’. En dan met onze spullen de taxi in, naar ons appartement. Romel was de hele weg in het Engels maar aan het praten, was geen stoppen aan. We konden ook niet altijd volgen wat hij bedoelde, gewoon knikken en lachen. Snel onze spullen in het appartement en dan terug naar Cusco om alleen maar centjes te halen en wat fruit te kopen…het werd een tripje van een hele middag  Romel liet ons leuke plekjes in het centrum zien (o.a. marktjes, pleinen, kerken,…) en gaf ons wat tips (i.v.m. de bussen en taxi’s).
Het weer hier is zalig! Blauwe hemel met soms een wolkje en ongeveer 26graden. Toch dragen alle peruanen dikke truien en lange broeken, zelfs de werkmannen die op straat werken.
We slapen hier in het appartementje nog met 2 anderen, 1 meisje uit Limburg die hier voor lange tijd blijft en 1 vrouw van 55jaar uit Zwitserland. Dus wel een gezellige boel!
Tot Blogs,

Sofie en Aline

Mercado San PedroMercado San Pedro
Mercado San Pedro

Aline en Romel Lekkere sapjes voor nog geen euro!

Tot: 0.104s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 55; dbt: 0.0462s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb