This is the life!


Advertisement
Brazil's flag
South America » Brazil » Pernambuco » Recife
January 19th 2006
Published: January 19th 2006
Edit Blog Post

Bom dia offe boa noite voor jullie daarzo. Ik ben veilig en wel aangekomen hiero in Recife, Pernambuco, BRAZIL!! De vlucht naar Lisabon was goed, ondanks dat k duizelig werd en al. Op lissabon moesten we 6 uur wachten op de volgende vlucht dus dat was kaarten, kaarten en nog eens kaarten. Daarna een beetje lopen en vervolgens een shiatsu massage gehad bij een of andere vrouw. De vlucht naar Recife was vreselijk met alle turbulentie pfff. Ik moet zeggen het zag er prachtig uit vanuit he vliegtuis...alle lichtjes enzo, geweldig!
Hier aangekomen bleek dat Bernadette dr koffer kwijt was (sounds familiar Emma?). Gelukkig heeft ze die alweer terug. Na anderhalf uur uitchecken stonden de mensen van de scholen ons op te wachten en gingen we met zijn 5-en naar het hotel Mar Olinda in Boa Viagem. Daar schrijf ik dit nu ook allemaal. Na inchecken ff opfrissen en daarna even wat eten aan de overkant en slapen, want iedereen was doodop.
Gister een beetje uitgeslapen en daarna heerlijk ontbeten met meloen en papaya etc. buiten op de patio naast het zwembad. Al jaloers? Vervolgens waren we naar het strand wat hier 3 minuten lopen is van het hotel. Het eerste wat we zagen was kokosnoot en dat kon ik natuurlijk niet laten. Heb er inmiddels al 2-3 op ofzo. Het is hier trouwens 30 graden, maar vandaag was het 'koud', want het was 25 graden. Na de strand waren we weer naar het hotel en daarna naar het winkelcentrum met de taxi. Supergroot, leuke winkels, goedkoop, kortom super! Daar hebben we allemaal een simkaart gehaald, dus we zijn hier ook bereikbaar. Mijn nummer hier is: +558196278289. Voor de mensen die willen bellen...vooral via skype doen, is lekker goedkoop. We hadden gegeten bij een zogenaamde chinees in the mall, en daarna ff boodschappen gehaald en toen weer naar het hotel. Na zo een dag waren we best wel moe, ook vanwege het weer. Dus we bleven even praten op de kamer van die andere meiden en toen naar onze kamer. Even later had ik natuurlijk als echte surinamer weer honger, en toen kwamen de noodles die k had meegenomen wel mooi van pas, en de gekochte chips en oreo koekjes ook. Toen weer tv gekeken en slapen maar. Trouwens voor mijn mede Lost-fans....Hier begint seizoen 2 in maart. 😊) Dus dan kan ik ook even meekijken enzo. WHOEHOEEEEE Hoef ik Sawyer niet te missen.
Anyways...vandaag waren we vroeg op want we gingen met onze contactpersonen van de scholen naar huizen kijken. Merel, Lavinia en Melissa hebben inmiddels een huis gevonden met 3 kamers, 3 douche en wc´s, ennnnn sauna, fitnessruimte en zwembad in t zelfde gebouw, en dat voor 160 euro. Lekker toch. Ik en Rishmie zijn nog n beetje dakloos, maar we gaan morgen weer kijken naar allerlei huizen, want ehhh Ik wil ook een zwembad hoor!! En een kamer natuurlijk. We gaan zo even wat eten met zijn allen, samen met Claudio van Fir, Maggy van Inholland en Christiani van Unicap en nog een paar meiden van Fir die daar studeren. Gezellig aan t strand eten. Ik ben van alles vergeten te vertellen, heb al zoveel meegemaakt hierzo, kan het niet allemaal opschrijven voor jullie. Ik hou voor mezelf een dagboekje bij, ALS ik terug ben kunnen jullie t allemaal lezen. Jeetje, is een heel verhaal geworden maar goed, dat hoort bij de eerste update he. Schrijven jullie ook wat er allemaal new is in NL???
Mama, Sher, Anna, Aartie, nani en alle andere familie...ik mis jullie wel hoor, beetje vreemd hier zonder familie. Love you all!!!
Alle culture clash peepz...heb k nog wat gemist op vergadering? heb de notulen nog niet gehad. Iwan en Aixa...nog bedankt voor t smsje. Kan voortaan smsen op mn nummer hiero.
Emmie, kwannie, war, maad, saar...ik wil al die enveloppen openmaken! De eerste was al zooo leuk en zo lief van jullie. I love you guys!
Alle mensen van Inholland...jullie hadden ook moeten kiezen voor studie Brazil. It rocks! Niel herken je alles al een beetje? K geef alles door aan de anderen wat je mij als tips hebt gegeven.
Ik kan hier geen foto´s toevoegen geloof ik, doe ik as soon as possible.
Greetzz from sunny Brazil!

Advertisement



20th January 2006

Hot!
20th January 2006

tou morrendo de saudade!
Ik krijg het helemaal warm als k dit lees!! en HEIMWEE!! toen je over die cocosnoten begon had je me te pakken, toen werd ik echt jaloers. Ik gun het je van harte en de groetjes aan alle FIR mensen die me missch nog wel kennen. dat braziliaans komt wel goed, ffies wennen nog. succes met huizenjuicht! xaauuuuzzz!

Tot: 0.102s; Tpl: 0.018s; cc: 13; qc: 57; dbt: 0.0529s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb