Tarija vin og Zoo

Bolivia's flag
South America » Bolivia » Tarija Department » Tarija
July 12th 2007
Published: August 7th 2007

I dag besluttede vi at besøge områderne syd for Tarija hvor der produceres vin. Vi aftalte uden større besvær med en taxichauffør at han skulle kører os derned, vente og køre os hjem igen. Vi valgte et sted nær Conception der hedder Bodega Casa Vieja (det gamle hus). Det er en 350 år gammelt hus, hvor de laver fod-stampet vin. Vi fik et par smagsprøver og kikkede rundt. Der var desværre ingen organiseret rundvisning, men det var et meget lille sted, så vi kunne klare os selv. Vi spiste en frokost sammen med taxi chaufføren, han hjalp os lidt med at forklare hvad vi kunne få, for uden et menukort og når tjeneren bare fortæller om mulighederne var vi noget på den. Vi fik grisesteg med kæmpemajs og kartofler. Meget lækkert, men da vi skulle have vin til blev det en karaffel sød rødvin ;-)

Der var et rigt udvalg af vin til salg. Det er bare ærgerligt at vi ikke kan have vin med hjem, jeg ved ikke hvordan det kan lade sig gøre med de nye hysteriske lufthavnsregler hvor man ikke må have væske i håndbagagen.

Cristina og Tania legede lidt med nogle katte, hvorefter vi tog tilbage Tarija.
Vi fik taxien til at sætte os af ved Tarijas Zoo. Vi besøgte den zoologiske have for 8 år siden. Det er en blanding af zoo, legeplads, tivoli og offentlig svømmebad. Desværre havde dyrene det mindst lige så dårligt nu som for 8 år siden.

Resten af dagen er gået med shopping, sende DVD'er med billeder hjem med posten og afslapning. Vi har smagt på Tarijas kager. På markedet er der en afdeling med brød, småkager og flotte lagkager. Lagkagerne var desværre ikke så lette at prøve, uden bestik, så vi måtte nøjes med at købe fire af hver slags småkage og prøve os frem.

Tot: 0.095s; Tpl: 0.01s; cc: 8; qc: 51; dbt: 0.0738s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb