Afslapning i Tarija

Bolivia's flag
South America » Bolivia » Tarija Department » Tarija
July 11th 2007
Published: August 6th 2007

Siden i forgårs er det blevet smadder koldt i Tarija. Folk de skutter sig, og har vist alt deres tøj på. Gadesælgerne med huer og vanter er kommet frem. Der er ikke varme på hotellet så vi har igen bedt om at få en varmeovn på værelset. Vi har netop hørt at der ligger 5 cm sne i La Paz.

I dag mødtes vi med det norsk/svenske par Therese og Harald og deres børn Susanna og Julian på deres hotel Los Paralles. Det viste sig at være et fantastisk hotel 3km uden for byen. Der var en kæmpe have og swimmingpool (dog kold), to store papegøjer som Cristina og Tania fodrede og en legeplads.
Evo Morales og den Chilenske præsident havde lige boet der, så der var gået nogle dage inden Therese og Harald kunne flytte ind.
De fortalte at hotellet i lavsæsonen kun kostede 48 USD, så det var kun en anelse dyrere end vores hotel som dog ligger i centrum.

Vi spiste en 3-retters middag til 30 Bs (23kr)
Efter middagen sad vi i haven mens Julian sov til middag. Tania og Cristina legede på legepladsen med Susanna, mens vi kikkede på fuglene og planterne i haven.

Da Julian vågnede, gik vi en tur i bjergene oppe bag hotellet samme med et argentinsk par og deres lille søn. Vi kørte de første par km op ad bjerget i det argentinske pars pick-up truck - Cristina, Tania og jeg sad bag i, mens vi kørte op. Turen gik mellem små landbrug og vi mødte hunde, køer og høns. Cristina samlede tørrede frugter (der raslede som rasleæg) fra tornede træer og nogle flotte orange blomster og eukalyptus frugter.
Vi havde udsigt over Tarija og floden.
Børnene hyggede sig undervejs - men det var nok overvældende for Susanna og Julian at møde så mange nye menesker og gå så lang en tur. Vi så en flere flotte fugle i løbet af dagen.

Annette og pigerne har fået shoppet i Tarija, de har købt lidt tøj og nye sko. Hamrende billigt. Jeg har ledt efter skomageren der syede mig et par sko for 8 år siden, men jeg kunne desværre ikke huske hvor han havde sin butik. Så jeg endte også med et par sko fra Kina.

Vi bor midt i byen så det er let at gå ud at spise om aftenen, vi veksler mellem to restauranter på pladsen hvor vi bor. Der er kommet flere banker og internetcafer siden vi var her. Desværre er der også kommet tiggere på gaderne, dem husker vi ikke da vi var her for 8 år siden.

Tot: 0.089s; Tpl: 0.01s; cc: 10; qc: 59; dbt: 0.0586s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb