En anderledes jul

Oceania » New Zealand » South Island » Motueka
December 24th 2008
Published: December 24th 2008

Glædelig jul til alle!
Vi stod sent op i dag til en rigtig slapper dag. Selv Anton sov ”længe” i dag, dvs. til lige over kl. 7. Vi lå og hyggede os med at spille PSP, Mona for første gang, så det morede Anton sig noget over (altså, hvor dårlig hun var!). Anna vågnede først lidt i 8. Der lå et par sokker på border med en stor julestok med slik og en pose med blandet julechokolade (julemand, nissemænd og kugler). Anton var gået lige forbi dem, men Anna var et stort smil, da hun fik øje på dem.
Efter morgenmaden var alle i bad, da vi ikke havde orket det i går, og vi således endnu ikke havde fået vasket myggebalsam mm. af os. Børnene drønede på legepladsen og ved 11-tiden kørte vi op i byen for at få handlet ind, da de jo har lukket i morgen. Vi ville også bestille bord til i aften, men overvejede at spise til middag i stedet for. Menuen var dog ikke ligeså spændende, så vi endte med at bestille bord. Børnene blev så skuffede, at vi gik på Mac Donald og spiste frokost.
Tilbage på campingpladsen havde vi lovet børnene, at de måtte få deres julegaver. De fik et walkie-talkie sæt tilsammen, Anton fik to bordtennisbat med bolde og Anna fik lov til at få huller i ørerne. Det var de heldigvis godt tilfredse med! Bagefter kom børnene i poolen, så de fik opfyldt deres ønske om at bade juleaften.
Bagefter fik de lavet lidt lektier, som det ellers har været lidt sløjt med de sidste dage. Vi havde bestilt bord til kl. 17.30, men tog afsted lidt før, da vi ikke havde de rigtige batterier til walkierne, og vi ville forsøge at få lavet huller i Annas ører. Vi tog på apoteket, hvor de heldigvis godt kunne lave hullerne. Anna fik valgt et par fine små runde, men en sten i. Dem skal hun så have i de næste 6 uger. Med i prisen var også noget at rense dem med. Mona fik skrevet under på, at det var ok, at hun fik huller. Anton troede, at man skulle stå langt væk fra Anna og sigte med pistolen og så ramme ørerne, så han var nærmest lidt skuffet over, at pistolen blev sat helt op til øret. Anna klarede det bare så flot og sagde kun av den første gang. Bagefter var hun meget stolt og havde lyst til at stille sig op på det højeste tag og råbe: ”jeg har fået huller i ørerne!”.
Vi gik hen til restauranten ”Gothic”, der er en gammel kirke, der er lavet om til restaurant, men stadig har forsøgt at bevare lidt af det kirkelige inventar og stemning. Børnene fik en børnemenu, med drikkelse og is til bare 10 dollers. Anton fik en burger, han ikke var helt tilfreds med og Anna kylling og pomfritter. De synes nok, at maden på Mac i middags var bedre end her til aften! Thomas fik en bøf på 500 g. og Mona en på 250 g. + en reje og et par muslinger, hertil pomfritter og salat. Bøfferne kom ind på en varm sten, så man selv skulle stege den færdig, det var helt vildt lækkert! For første gang, mens vi er afsted, fik vi også et glas vin til. En rigtig dejlig julemiddag, i hvert fald for os voksne, prisen var også overkommelig; ca. 350 kr. for os alle sammen. Kirken fik vi jo klaret på samme tid!
Nu sidder vi i camperen og skal hygge os med lidt guf, mens vi skal have ringet hjem til familien i Danmark.
Vi er jo 12 timer foran, så rigtig glædelig jul til alle, håber I alle får en dejlig juleaften!

Tot: 0.137s; Tpl: 0.01s; cc: 11; qc: 62; dbt: 0.068s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb