Til vestkysten

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Westport
December 25th 2008
Published: December 27th 2008

Igen i dag sov vi længe til kl. 7.20, men vi var også kommet senere i seng, end vi plejer. Vi spiste morgenmad og fik pakket sammen, så vi var klar til at køre kl. 8.45. Vi skulle køre 238 km. til Westport og tidsangivelsen lød på 4 timer og 10 minutter.
Vi forlod Motuekas mange frugtplantager og vingårde og kørte mod sydvest. Det tog en time at køre de første 50 km. Men derefter gik de bedre og hurtigere. I dag har vi dog oplevet sving, hvor der kun var en bane og spejle til at se, om der kom modkørende, anbefalet hastighed var så også nede på 15 km. i timen. Den ene side var ud mod en stejl skrænt ned til en flod, mens den anden var op imod en klippeside.
Vi holdt frokostpause ved Buller River, hvor New Zealands længste hængebro går over. Den var højt oppe over floden og meget smal, der kunne kun gå en af gangen. Den svingede meget, når vi gik på den, men det var alligevel meget sjovt. Desværre var der også en del sandfluer, så nu ved vi, hvordan de ser ud, og hvor irriterende de er.
Vi ankom til campingpladsen ca. 13.30. Der var kun to andre vogne og pladsen så meget kedelig ud. På toilettet var hverken sæbe eller håndtørrer. Vi fandt dog ud af, at det var der i en anden toiletbygning, men særlig fancy er den nu ikke. Vi tog en kop kaffe og kørte ud til Cape Foulwind. Her gik vi en tur forbi fyrtårnet og ud til en pelssæl koloni. Det var en tur på 5,8 km. som vi klarede på 2 timer. Det gik ret meget op og ned, men vi havde en hyggelig tur. Sælerne havde unger, så de var også spændende at se på.
Da vi kom tilbage til campingpladsen, var der kommet en del andre vogne, så behøvede vi ikke at føle os så ensomme.
Vi tog alle et bad, da vi var blevet lidt svedige af turen. Det har været overskyet det meste af dagen, men temperaturen har vel været på ca. 22 grader alligevel. Anton var faldet og havde slået hul på knæet, men badet hjalp så meget, at han slet ikke behøvede at få plaster på.
Vi har fået hjemmelavede burgere til aftensmad for at kompensere for den dårlige Anton fik i går. Den var egentlig ikke dårlig, men der var bare ketchup, salat og tomat på, som han jo ikke kan lide.
Nu står den på dagbogsskriveri og lektier, inden vi skal i seng. Vi er alle ved at være godt brugte for i dag.

Tot: 0.154s; Tpl: 0.008s; cc: 11; qc: 62; dbt: 0.086s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb