Pandekager og pingviner

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Punakaiki
December 26th 2008
Published: December 27th 2008

I dag har vi siddet 6 timer i autocamperen. Det har været en rigtig lang og kedelig dag. Vi skulle køre 298 km til Franz Josef gletcheren.
På vejen stoppede vi ved Pancake Rocks, der er nogle klipper, der ligner en kæmpe stak pandekager. I klipperne er der nogle huller, hvor vandet indimellem presses op, så det sprøjter som en gejser. Der var ikke højvande, da vi var der, så vandet sprøjtede ikke så højt. Der var en fin rundtur, som tog ca. 20 min. at gå. De er gode til at skilte deres gåture hernede, både hvor de starter, hvor lange de er, og hvor lang tid det tager at gå. Man kan ikke bare regne med almindelige gåtider, da det næsten altid går op og ned.
Vi så et nyt vejskilt i dag; et advarselsskilt om, at der kunne være pingviner på vejen. Omkring Pancake Rocks findes nogle af verdens mindste pingviner. Vi så desværre ikke nogen af dem.
Vi kørte videre, og da vi kom til Greymouth fik vi købt ind. Vi fortsatte yderligere ½ time og holdt ind og spiste frokost. Desværre var det begyndt at regne, så vi kom ikke ud af camperen. Jo længere vi kørte, jo dårligere blev vejret. Vi havde håbet at få udsigt til bjergkæden Southern Alps, med New Zealands højeste bjerg Mount Cook, men det var der overhovedet ikke tegn på, at vi ville få. Det er rigtig kedeligt at køre og køre, når man ikke kan se ret langt frem eller til siderne. Vi har passeret rigtig mange små broer i dag, hvor der kun er en bane. Flere af dem havde i dag også togskinner, det kunne være rigtig spændende, hvis der også lige pludselig kom et tog!
Kl. 14.30 ankom vi til campingpladsen. Det øsregnede stadigvæk, så selv en tur på toilettet betød, at vi blev ret våde.
Vi fik skrevet de postkort, vi havde købt ved Pancake Rocks og fik lavet lektier. Det var simpelthen ikke vejr til at bevæge sig ud i. Det skulle gerne blive bedre i morgen. Vi har betalt for 2 nætter her og håber meget, at vi i morgen kan komme ud til eller måske endda op på gletcheren.
Vi fik lavet aftensmad og har nu siddet og spillet, men det er godt nok deprimerende at se ud på den silende regn!

Tot: 0.127s; Tpl: 0.02s; cc: 10; qc: 58; dbt: 0.0488s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb