Grijze dagen in Greymouth

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Greymouth
January 17th 2016
Published: January 17th 2016

De dag dat wij naar de Franz Josef gletsjer wilden, regende het. Heel hard. De bergen waren ingepakt in een dikke grijze wolkendeken. Alternatief programma. Binnen. Het wildlife centrum hebben we bezocht. Hier proberen ze één bepaald soort Kiwi (vogel) te behoeden voor uitsterven. Er zijn er nog maar 340 van. Prachtig initiatief. 3 Kiwi's te zien. Nou ja, te zien. Het zijn nachtbeesten. In de duisternis kon je hun contouren zien.
Toen het even droog leek te worden zijn we naar de kust gereden bij Okatiro. Hier stond een stel te vissen. Meerdere keren beet: te kleine haaitjes en prachtige olifant vissen die in de vriezer zouden belanden. We werden ook nog verrast door twee dolfijnen waarvan af en toe de rugvin boven water kwam.
's Avonds zijn we chique uit eten geweest: 5-gangen culinair genieten in het beste restaurant van town.
Gisteren op doorreis naar Greymouth. Met regen vertrokken. Gelukkig klaarde het later op. Een route langs de kust met prachtige woeste golven en ook weer een kleine wandeling bij een rustig meertje. Over een bijzondere brug gereden: een "one lane bridge" waar ook nog een trein over gaat. Het advies: beter even wachten als de trein eraan komt!
Vandaag hebben we een lange kustwandeling gemaakt. Bush, strand, zee, pelsrobben. Het wordt een beetje saai maar het was weer prachtig.

Tot: 0.083s; Tpl: 0.011s; cc: 8; qc: 52; dbt: 0.0536s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb