Murchison

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Murchison
January 19th 2016
Published: January 19th 2016

Onderweg van Greymouth naar Murchison rijdt je eerst langs de mooiste scenic kust van Nieuw Zeeland. Dat moet wat worden. We hebben al zoveel moois gezien. Niets gelogen, inderdaad prachtig. Je komt langs de pancake rocks. Als pannenkoeken op elkaar gestapelde rotsformaties in de zee. In de tijd uitgesleten door de kracht van de golven. Bij hoog water moet het nog mooier zijn. Tijdens de reis hebben we, tegen alle voorspellingen in prachtig weer gehad.
Bij Cape Foulwind hebben we een wandelingetje gemaakt naar de pelsrobben kolonie. Lui op de rotsen in de zon. Wel op afstand.
In dit gebied komt de Weka voor. Een brutale vogel, familie van de Kiwi.
Van de Westkust hebben we afscheid genomen. Langs de Buller rivier kronkelend landinwaarts naar Murchison. Steeds slechter weer. De voorspellingen komen toch nog uit. Ook vanmorgen volop regen. Volgens de vriendelijke dame van de Information Office zou het opklaren. En qua restaurants moesten we niets verwachten. Dat hadden we gisteren al ervaren. Toen ze erachter kwam dat er een kok in de zaak stond beloofde ze ons een gouden toekomst. Gaan we toch lekker niet doen.
Rond het middaguur hebben we inderdaad het mooiste stuk van de dag geplukt. Stralende zonneschijn. De skyline walk: naar de top van de berg. De skyline van Murchison stelt niet zoveel voor maar het uitzicht over het dal waar 5 rivieren samenkomen is indrukwekkend. Bovenop de berg een uurtje heerlijk in de zon gezeten, genietend van het uitzicht. Tot er grauwe wolken over de bergtoppen schoven. Toen we 2 tellen binnen waren, was er een ware wolkbreuk.

Tot: 0.095s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 58; dbt: 0.062s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb