Eind van de wereld

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Franz Josef
January 14th 2016
Published: January 14th 2016

We waren enkele dagen uit de lucht. Het komt nog voor: geen telefoon, geen internet. Aan het eind van de wereld bij Jackson Bay.

Op 11 januari hebben we nog een makkelijke wandeling gedaan in Wanaka: langs de rivier de Clutha.
De dag daarop zijn we doorgereden naar Haast. Onderweg weer enkele stops gemaakt.

In Haast zijn we 2 nachten gebleven. Haast stelt niet zo veel voor: een afslag van de doorgaande weg met een paar huizen, een supermarkt en enkele hotels. Wel aan zee. Als je die afslag neemt en dan zo'n 50 km langs de kust rijdt kom je in Jackson Bay. Daar kun je niet verder. Alsof de wereld stil heeft gestaan. Een "lazy" sfeertje.

Hiervandaan kun je een intensieve wandeling maken over een pad dat meermalen een stroompje passeert. Geen bruggetjes. Zie maar dat je aan de andere kant van het water komt. Na 2 uur kwamen we bij Smoothwater bay: een prachtige baai, totaal verlaten. Heerlijk van de zon en de rust genoten. En gezwommen in de koude zee.

Vandaag zijn we doorgereisd naar Franz Josef. We zijn nu in gletsjer gebied. 2 beroemde gletsjers die veel bezoekerst trekken. We vetrokken uit Haast met regen. In de loop van de dag klaarde het weer op zodat we weer onderweg wat mooie dingen konden bekijken.
Morgen gaan we naar de gletsjer toe.

14th January 2016

Sweet memories!
HI Frank en John Leuk om jullie zo te volgen. We hebben dezelfde route gevolgd en waren lang geleden in Haast met oud en nieuw. Inderdaad middle of nowhere met vreemde mensen in een vreemde kroeg! Mooie herinneringen aan Lake Matheson, Fox en Gillespies beach! Mazzel toen met prachtig weer! Met plezier lezen we de avonturen en genieten van de prachtige foto's! Have fun! Marcel en Nelleke
14th January 2016

Haast
Wat bijzonder om in de vakantie in Haast te belanden en er dan 2 dagen te blijve. Ik moest er erg om lachen. Mooie zee, veel plezier!

Tot: 0.144s; Tpl: 0.012s; cc: 9; qc: 54; dbt: 0.1133s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb