Wanaka

New Zealand's flag
Oceania » New Zealand » South Island » Wanaka
January 10th 2016
Published: January 10th 2016

Gisteren was een reisdag. Het mooie weer tegemoet. Van Te Anau naar Wanaka. Van 14℃ naar 24℃. Onderweg de korte broek aan en de trui uit. Een prachtige route langs meren en bergen. Even gestopt in Queenstown. Het Benidorm van Nieuw Zeeland. Wat een drukte. Dat waren we niet meer gewend. Rondgelopen en snel weer weg.

In Wanaka is het echt stralend weer. Strak blauwe hemel. Relaxed sfeertje. Hotel aan Lake Wanaka, we lopen vanuit de kamer zo de tuin in.

Vandaag zijn we richting mount Aspiring gelopen, met 3033m de hoogste berg in dit gebied. Tot vlak bij de gletsjer Rob Roy. De route ernaartoe was al een belevenis. 10 km over een onverharde weg waarbij we meerdere keren een doorwaadbare stroom moesten passeren. Spannend met een gewone personenauto.

De wandeling was zeer de moeite waard. En de uitzichten een ware beloning.

10th January 2016
Wandelen tussen koeien en stieren

Te Anau
Te Anau ???? "Te" is toch nooit goed (teveel, te weinig, te strak, te glad...) maar in dit geval dus wel! Spectaculaire plaatjes.
10th January 2016
Groetjes uit NZ

wat een natuur
Adembenemende natuur
11th January 2016

Hallo....wat een begin van het nieuwe jaar.prachtig.....ik geniet met jullie mee.dikke kus .gaby

Tot: 0.064s; Tpl: 0.013s; cc: 11; qc: 26; dbt: 0.0393s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb