Another week


Advertisement
Australia's flag
Oceania » Australia » Victoria » Melbourne » St Kilda
November 6th 2005
Published: November 6th 2005
Edit Blog Post

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer met een update over mijn tijd hier. Gelukkig zit ik al over de helft qua alleen zijn hier, en is Jacq over minder dan 2 weekjes weer bij me! En nog beter, ook Baloo is er dan! Over precies anderhalve week zal hij op het vliegtuig gaan, wat betekent dat ik hem vrijdagmiddag over 2 weken al kan bezoeken! Wat een heerlijk idee zeg.... allebei mijn schatjes dadelijk weer bij me!

Maar goed, laten we eerst ff verder gaan waar ik dinsdag was gebleven. Op zich is er niet veel gebeurd de rest van de week. Ik moest uiteraard gewoon werken en zo. Niet echt spannend dus. Wat wel weer lekker is, is dat ik een tram heb gevonden die bijna 10 minuten sneller in de stad is dan de tram die ik tot voor kort nam. Reden waarom ik naar een andere lijn ben gaan kijken, is donderdagochtend ontstaan. Ik was er woensdagmiddag achtergekomen dat ik via internet radio 1 gewoon kon ontvangen, en dat Ajax donderdag ochtend kwart voor 7 Ozzie tijd zou aftrappen tegen FC Thun. Nou ja, ik heb dus lekker zitten luisteren, waardoor ik helaas wel een half uur later naar de tram ging. En die zat dus echt stampensvol om die tijd.... de eerste moest ik laten gaan, vervolgens was er een uitgevallen denk ik, dus de volgende moest ik echt hebben, anders was ik helemaal laat op kantoor. Nou goed, die volgende zat eigenlijk ook vol, maar met wat elleboog-werk kwam ik er net tussen. Maar goed, een half uur als een sardientje in een tram opgevouwen zitten is ook niet echt prettig... Toen ben ik ff alle lijnen tussen St Kilda en de stad gaan bekijken op internet, en toen bleek dat er een lijn is die echt letterlijk voor het kantoor in de stad stopt, rechtstreeks naar St Kilda gaat, en er ook een kleine 10 minuten korter over doet. Aangezien St Kilda ook nog eens het begin-/ eindpunt is, betekent dat dat ik ’s ochtends in een nagenoeg lege tram kan instappen. Al met al dus de perfecte oplossing!

Maar goed, alle dagen dus met deze tram gegaan, en donderdag heb ik daarin ook gelijk mijn eerste aggressieve aanvaring gehad. Dat had helaas te maken met alcohol, veel alcohol, dat een uitvloeisel was van het vervol van de paardenraces. Donderdag was weer
De sportschoolDe sportschoolDe sportschool

Dit is de achterkant van de sportschool waar we lid van willen worden... met uitzicht over de ondergaande zon, dat is dan weer erg prettig
een grote racedag, en uiteraard was iedereen daar weer sjiek de friemel heen gegaan. Maar goed, ook al zien ze er nog zo goed verzorgd uit, ze zuipen allemaal tot ze niet meer kunnen staan... of bijna dan. Ten eerste neemt iedereen dus gewoon een koelbox vol bier/ wijn en champagne mee het stadion in, en als dat op is kopen ze daar gewoon de rest. Ik moet wel zeggen dat ik de aggressie in het stadion op dinsdag enorm vond meevallen. Ik denk dat 75% goed aangeschoten was, maar ik heb geen enkele wanklank meegemaakt. Mensen liepen over anderen heen die op de grond zaten, mensen stootten elkaar aan, liepen per ongeluk over jassen heen die op de grond lagen, etc. Maar geen enkele keer was er ook maar iemand die boos werd daarom, iedere keer weer werd er “Sorry mate” gezegd, mensen antwoordden met “No worries mate” en dat was het dan wel weer. Ik zag alleen maar de beelden voor me van Koninginnedag in Rotterdam, of ieder ander willekeurig feest in Rotterdam waar veel gedronken wordt... iedereen maakt om 5 uur dat ze weg zijn uit de stad, omdat het gewoon vaststaat dat er rellen uitbreken... je bent bang om iemand aan te stoten, zelfs iemand aankijken kan al leiden tot een opstootje. Het enige wat ik al die tijd maar kon denken was dat dit toch wel het ideale plaatje dicht benadert. Veel drinken (nog meer dan in NL) en geen aggressie... bijna te mooi om waar te zijn. Maar goed, dat was het dus ook, want donderdag barstte de bom dus wel.

De tram kwam langs een treinstation waar veel mensen terug waren gekomen van de races, uiteraard voor het grootste deel zo lam als een kanarie. De meesten waren redelijk gezellig, maar op een gegeven moment kwamen er 3 wijven binnen (sorry, ze waren het echt niet waard om vrouw genoemd te worden) die echt strontlazarus waren. De een zat volgens mij zwaar aan de drugs, want die woog misschien maar 40 kg en ze had bijna geen tanden meer in haar mond. Maar goed, die waren dus nogal luidruchtig in de tram, en begonnen ruzie te zoeken. Van achteruit de tram werd al geroepen dat ze rustig moesten doen, maar dat werkte alleen maar averachts. En van het een kwam het ander, ze sloeg een van de mannen in de tram in zijn gezicht, en voor ik het wist was de halve tram aan het knokken... erg gezellig als je rustig je boekje zit te lezen op weg terug van je werk! Gelukkig was iedereen tegen die wijven aan het knokken, en voor je het wist hadden ze die 3 naar buiten gesmeten. Helaas bleven ze proberen binnen te komen, voor de tram te staan, etc etc. Dus moest de politie er zelfs nog aan te pas komen om ze mee te nemen. Erg triest allemaal, maar het deed me dan toch weer goed om te zien dat iedereen het voor die vent opnam omdat ze die wijven zat waren. Al met al heb ik toch weer een goed beeld gekregen van de Ozzies; ze zuipen als ketters, maar over het algemeen leidt dat niet tot aggressie. En zodra het wel gebeurt, dan zorgen ze er wel voor dat het weer gauw afgelopen is, zodat de “normale” mensen weer gewoon verder kunnen. Mensen blijven toch echt vriendelijk en relaxed naar elkaar toe, dat beeld klopt dus echt.

Qua werk was het ook een goeie week. Ik heb eindelijk een aantal dingen gedaan die echt met werk te maken hadden, een aantal bugs die waren opgelost die ik mocht testen. Al met al krijg ik dus eindelijk het idee dat ik wat nuttiger ga worden, heerlijk! Ik krijg ook een beter idee van de werksfeer hier. Hoewel de tijden een stuk langer zijn dan in NL, heb ik wel het idee dat het tempo een stuk lager ligt... zo komt een collega van me pas rond half 10 op kantoor, om dan weer om 6 uur te vertrekken. Verder was er een ander die van de week een paar uurtjes had overewerkt, en de dag erna gewoon om 4 ur naar huis gaat omdat hij dus had overgewerkt. Ik heb er nog geen perfect beeld van, maar volgens mij maakt men zich wel iets minder druk hier.

En toen werd het weekend... en wat een weekend van uitersten zeg! Zaterdag eerst weer krantje gekocht voor een ontbijtje in mijn favoriete tentje hier in de buurt, en dat was weer geweldig. Lekker een uurtje of anderhalf in een relaxte stoel, achter in een zonovergoten tuin, heerlijk! Lekker kopje koffie op, heerlijke scrambled eggs, en een heerlijke fruit-smoothie, ideaal begin van het weekend! Daarna weer de wekelijkse bappies in de markt gedaan, en terug naar huis. Daarna weer een rondje in Albert Park wezen lopen, waar ik eindelijk een aantal mensen tegenkwam die aan het voetballen waren, echt voetbal he, niet van dat suffe footy of rugby of zo, nee, the real work! Normaal ben ik absoluut geen type die zomaar op vreemden afloopt, maar ik wil zo graag voetballen!! Dus er op af gelopen, en ze kwamen gelijk naar me toe. Het was te druk nu, maar volgende week ben ik van harte welkom om 12 uur. Dat is dus een afspraak! Verder weer een heerlijk rondje gelopen, en thuis aangekomen was ik klaar voor de rest van het weekend. Aangezien het heerlijk weer was (graadje of 28, blauwe lucht, prettig dus!) besloot ik om eindelijk eens lekker naar het strand te gaan. Na het drukke schema van afgelopen dagen was ik dat al van plan, dus daar keek ik wel naar uit. Het is geen super-strand, beetje smal, maar toch wel lekker om op je gemakje te liggen met een goed boek (“The Wheel of Time”, dan weet je wel genoeg Ray!). Was dus erg lekker, alleen kreeg ik weer een enorm gevoel van eenzaamheid. Iedereen was daar gezellig met vrienden, biertje erbij, beetje kletsen... en ik lag er alleen. Dus ik ging eigenlijk met een heel vervelend gevoel naar huis toe. Daar aangekomen voelde ik me nog steeds zielig, en heb ik met hetzelfde boek mezelf een beetje eenzaam doen voelen... de muziek van Pink Floyd (Wish you were here) droeg er ook wel toe bij... maar goed, je mag je wel eens ellendig voelen toch!!

Gelukkig kon ik ff met Jacq kletsen, dus het ging wel weer wat beter toen ik ging slapen. Toen ik zondag wakker werd ging het al wat beter. Tot mijn verbazing was Bas nog wakker toen ik de PC aanzette, en heb ik gezellig tot 2 uur ’s nachts NL-tijd zitten MSN-en... dat was wel weer eens lekker ipv dat ik tot ’s avonds laat achter die PC zit!! We hebben een tijdje zitten kletsen over de tolerantie hier in OZ en thuis in NL. NL is namelijk veel in het nieuws hier. Een aantal weken terug een groot interview met Ayaan Hirsi Ali, en gisteren een heel stuk over Theo van Gogh. Men kijkt hier echt met argus-ogen naar wat er allemaal speelt in Europa (ook de gebeurtenissen in Noord-Parijs zijn hier groot nieuws). Ik heb het idee dat men hier een beetje de kat uit de boom kijkt, en probeert te leren van de fouten die in Europa zijn gemaakt. Zo komt het wel op mij over. Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat men hier in OZ heel andere culturen heeft, die veel minder aggressief en macho-georienteerd zijn dan de culturen die wij in NL kennen. Er zijn hier enorm veel Chinezen, Vienamezen, en andere Aziaten. Maar dat zijn over het algemeen toch redelijk makke mensen, die enorm op zichzelf leven. Daar merk je dus weinig van. Maar goed, ik zal het zeker in de gaten houden hoe zich dat allemaal ontwikkelt hier. Punt is natuurlijk wel dat premier Howard enorm strenge wetgeving handhaaft, en dat dat ook veel mensen afschrikt hierheen te komen. Wij zijn er toch tussendoor geglipt, haha!!

Maar goed, zondag dus eerst tijdje met Bas zitten kletsen, en daarna maar weer naar Albert Park gegaan, moet toch wat op je vrije zondag he! Ik wilde gaan hardlopen, maar tot mijn verbazing zag ik weer mensen aan het voetballen. Dus er maar weer heengelopen, en dit keer kon ik wel meedoen! Dus heerlijk een uurtje gebald met een stel Zuid-Amerikanen, was echt lekker om weer eens te ballen! Zij zijn er ook iedere week, dus wie weet wat ik volgende week doe. Daarna toch maar mijn rondje gaan lopen, en toen ik bijna klaar was, kwam ik weer een aantal mensen tegen die aan het voetballen waren. Dit keer leek het echter wel een toernooi, dus maar weer mijn verlegenheid aan de kant gezet (anders leer je nooit mensen kennen) en weer iemand aangesproken. Nu bleek dus dat dit een echte voetbalclub is, waar men een afsluitend toernooi aan het spelen was! Aangezien het een club is met veel nationaliteiten, speelden ze een wereldkampioenschap. En uiteraard was er ook een NL team!! Ik heb dus lekker 2 wedstrijdjes meegedaan, wat wel erg zwaar was met 30 graden en een keihard veld. Was wel erg lekker! En de mensen in het team waren ook supervriendelijk. Ze gaven me allemaal hun contactgegevens, en moest zeker in contact blijven. De meesten waren hollanders, maar er zaten ook een paar ozzies tussen. Een van die ozzies vroeg of ik een partner had, en wat voor werk ze doet. Hij werkt bij BP, en kon altijd wel een paar goeie mensen gebruiken. Dat houden we dus maar even warm!! Verder dus lekker gevoetbald, biertje gedronken met ze, beethe gekletst,, erg gezellig! Dat wordt dus de club waar ik ga spelen volgend seizoen, zeker weten! Ze spelen best hoog geloof ik, en zijn kampioen geworden dit jaar, dus erg competitief! En daarnaast ook erg gezellig door alle nationaliteiten. De meeste andere clubs hier zijn namelijk etnisch georienteerd: griekse teams, kroatische, italiaans, brits, etc. Dat wil ik dus niet, dan had ik net zo goed in Rotterdam kunnen blijven en bij Anadolu Ekinspor gaan voetballen, haha!! Maar goed, de Hollanders hier waren erg gezellig. De meesten zitten er al een aantal jaar, en wisten te vertellen dat er een aantal gezellige feesten zijn voor hollanders. Zo is er iedere maand ene hollandse avond ergens in de stad (zit ik niet echt op te wachten, maar wellicht wel gezellig voor een keertje!) en schijnt Koninginnedag hier ook waanzinnig te zijn! Dat wordt gevierd midden in het centrum (Federation Square), en wordt gesponsord door Grolsch, Heineken, Shell, Ing en ga zo maar door. Dit jaren waren er schijnbaar 40.000 mensen op afgekomen!! Die datum staat dus al in mijn agenda gegrift voor volgend jaar! Koninginnedag is toch altijd een speciale dag geweest vind ik, al zal ik dit jaar wel het gezelschap van Ray en zijn familie missen... en Jacq ook den kik! Dat is toch wel een soort van gewoonte geworden de afgelopen jaren, ik lekker met Ray, zijn zus Edith en haar vriend in het park een biertje drinken, terwijl Jacq met Ray zijn ouders naar huis ging om daar gezellig een beetje te keuvelen... nou ja, in gedachten zullen jullie bij ons zijn!!

Daarnalekker naar huis gegaan, met een goed gevoel weer (wat een verschil met gisteren!) en met een lekker biertje, The Wall van Pink Floyd op de laptop keihard op en mijn boek op het balkon gaan zitten, met uitkijk op de zee en de zon die er langzaam in verdwijnt. Kortom: een heerlijk eind van een aparte week! Nou goed, ik ga nu naar binnen, want ik word gek van die cycades op de achtergrond... een paar krekels vind ik niet erg, maar deze beesten maken echt een enorm lawaai... lijkt zuid-frankrijk wel. Opzouten klote beesten! Nou ja, nog ff paar foto’s o pde site zetten, en dan weer bedtijd. Tot gauw!!

See ya mates!
Robin

PS: sorry voor het lange saaie verhaal, maar ik voelde me echt niet prettig gisteren, dus moest ff mijn verhaal kwijt. Bedankt voor het luisterende oor!!!


Advertisement



7th November 2005

"Bedankt voor het luisterend oor"
Graag gedaan :-D

Tot: 0.144s; Tpl: 0.014s; cc: 16; qc: 80; dbt: 0.0935s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.4mb