Cairns-Darwin-Broome

Published: June 14th 2011

Beste mensen!

Na een lange tijd hier weer een update uit het verre Australie!

Mijn vorige blog eindigde met het bezoek aan Cape Tribulation, We hebben hiervoor een auto gehuurd voor een dag, en zijn begonnen aan een roadtrip naar het uiterste noorden van Australie! Hier waren prachtige oerwouden en mooie stranden te zien! De dag na onze roadtrip hebben we een boot geboekt naar het Great Barrier reef! Hier hebben we 3 duiken genomen, De eerste duik hebben we samen met een begeleider gedaan ( om ons de mooiste dingen te laten zien ) en de 2 duiken erna zijn we alleen gaan duiken. Het duiken kon je in een woord samenvatten! UNBELIEVABLE! Het was super super mooi! We hebben duizenden vissen gezien en het koraal was wonderbaarlijk! In totaal zijn we 2 uur onderwater geweest! De dag erna zijn we begonnen aan onze reis vanuit Cairns naar Darwin, we hadden via een website een ""relocation" gevonden, Dit betekent dat je een camper/jeep/auto terugbrengt naar zijn depot, je kan deze dan huren voor maar 5 dollar per dag en soms krijg je ook nog een deel van de benzine vergoed. Ideaal dus! In ons geval kregen we 220 dollar benzinekosten terug. De trip was ongeveer 2400 kilometer en we kregen hier 6 dagen de tijd voor. Omdat Mylene en Aurelie naar Alice Springs wilden gaan en wij " toch die kant op gingen " ( hier in Australie kijk je niet op een paar honderd kilometer ) Zijn ze voor de eerste 4 dagen met ons meegekomen en hebben we hun afgezet in de buurt van waar de weg zich splits naar het Zuiden ( Alice Springs ) en naar het noorden ( Darwin ). 100 kilometer ten zuiden van deze splitsing bevinden zich de " Devils Marbles" . Dit zijn grote ronde stenen in het midden van de outback. Omdat we toch in de buurt waren hebben we deze ook nog even bezocht! HIerna met ons tweeen verder gereisd richting Darwin. Eenmaal aangekomen in Darwin hebben we onze camper terug gebracht en zijn we een hostel gaan zoeken. Toen we gesetteld waren en waren uitgerust van onze trip, ben ik gaan zoeken naar een baan. Omdat ik wist dat ze in Australie veel automonteurs nodig hebben ben ik in deze richting gaan zoeken. Aangekomen bij een "agency" voor backpackers waren ze erg enthousiast toen ik zei dat ik een baan als "mechanic" zocht. Na een snel telefoontje had ik al meteen de dag erna een afspraak bij een autoverhuurbedrijf die een vacature hadden voor een mechanic. Aangekomen bij het verhuurbedrijf ( Thrifty ) kreeg ik een rondleiding door de werkplaats en daarna werd ik gevraagd wanneer ik kon beginnen! Sollicitatiegesprek?? Doen we niet aan! De dag erna begon ik mijn eerste baan in Australie als automonteur! Thrifty verhuurt diverse soorten voertuigen: Gewone personenwagens , 4 wd jeeps ( hier noemen ze het UTE ) en lichte en zware vrachtwagens en bussen! Er waren meerdere backpackers aan het werk, 2 jongens uit Engeland en een Nederlander! Dit zijn natuurlijk ook goede vrienden geworden in de tijd dat ik hier werkte! Ik ben de eerste dag begonnen met een aantal beurtjes aan personenwagens, de tweede dag kwam de baas bij me dat er een monteur was gestopt een week ervoor en dat hij begonnen was aan een jeep, maar deze niet afgemaakt had, of ik de radiator en de aandrijfassen en wat kleine dingen kon monteren.. Ik kreeg de onderdelen en een doos vol schroefjes!! Na alles netjes in elkaar gezet te hebben kreeg de baas toch wel wat meer vertrouwen in me en kreeg ik de wat grotere klussen aangeboden. Een weekje verder, En na een aantal grote klussen gedaan te hebben werd ik " bevorderd " als minefitter! Dit is het uitrusten van de nieuwe jeeps voor het gebruik in de mijnen. Dit houdt in: Het zetten van een Bullbar, een trekhaak ( en alle bedrading ervoor ) , andere wielen , communicatieapparatuur, een grote lichtbalk op het dak met knipperlichten, zwaailicht en achteruitrijpieper, het bekleden van de stoelen met stoelhoezen, het zetten van een brandblusser, het monteren van 2 reservewielen , het monteren van een schakelaar waarop een hangslot gezet kan worden waarmee je de auto onklaar maakt , en het monteren van een extra dieselfilter ( prefilter ). Omdat dit nieuwe wagens waren was dit erg schoon en goed werk! Als je een beetje doorwerkte kon je precies 1 wagen per dag doen! Ondertussen was Mylene ook naar Darwin gekomen en was ze ook op zoek naar werk gegaan, En wat een geluk!! Zij kon ook beginnen bij Thrifty!! Zij had de functie van Car detailer. ( dit is een mooier woord voor autowasser ) We werkten niet precies dezelfde tijden maar konden in ieder geval elkaar s'avonds zien! In deze tijd heeft Paul ook 1,5 week gewerkt als evenementen opbouwer, maar hij had al snel genoeg van het werk en wilde weer gaan feesten. In de laatste week hadden we een relocation gevonden van Darwin naar Broome! Dit was een 4wd jeep voor 3 personen dus perfect! Normaal zouden we met ons 3en verder reizen maar Paul had al een lift gevonden naar Perth met 3 andere mensen en had besloten ons eerder te verlaten en verder te reizen. Wij zijn een paar dagen voor onze relocation naar Broome gestopt met werken en hebben nog bij Thrifty een auto gehuurd om Kakadu National park te bezoeken! Dit was weer erg goed bevallen! De avond voor de relocation zijn we terug gekomen van Kakadu en hebben afscheid genomen van onze collega's van Thrifty onder het genot van een aantal biertjes. De dag erna zijn we onze jeep gaan halen voor te beginnen aan onze relocation naar Broome! Eerst hebben we nog lichfield national park gedaan! Dit is op de weg naar Broome dus we konden dit natuurlijk niet overslaan. De weg naar Broome was voor 2000 kilometer verharde weg, maar omdat we toch in het bezit waren van een jeep hebben we de laatste 250 kilometer gezocht naar het avontuur en hebben deze onverhard gedaan! Het was een hele uitdaging om alle overstekende kangaroes te ontwijken en de overvliegende "suicide birds" niet te raken! De zonsondergang was onbeschrijfelijk mooi met mooie paarse kleuren en omdat we s'ochtends vroeg opstonden zagen we de zonsopgang ook! De nachten in de outback hebben we doorgebracht in de jeep (lekker goedkoop!) Ook hadden we een gasstelletje erin dus we konden fijn koken! Deze roadtrip was weer super bevallen!

Op het moment zijn we in Broome en we hebben vandaag weer een relocation gevonden richting Perth, dit is voor de 21e dus we blijven hier nog een aantal dagen! Het is hier een stuk frisser als Darwin, in darwin was het continu 30 graden en hier is het denk ik rond de 21! Brrrrrr!! Als we aankomen in Perth dan blijven we nog een aantal dagen daar en daarna nemen we afscheid van het mooie Australie en vliegen we naar Signapore om ons nieuwe avontuur in Azie te beginnen!

Groeten uit het steeds frisser wordende Australie!

Te gek allemaol!!!
Hoi neefke! Wat höbste weer 'n leuk blog! Eeders kier weer es of v'r gèt vaan dien reis mèt make... En sjeij oet met te zègke datste jeloes weurs vaan Pinkpop foto's....dien foto's, dat is gèt um jeloes op te zien!!!! Veur noe, amusez-vous en veur straks, 'n gooij vlug naor Signapore! XXLindaXX

hola amigo
hey amigo,haha wat vet ben echt benieuwd naar jullie avonturen in azie,echt vet, ja dat zal wel beetje fris zijn he in eens 21 graden haha hadden we dat hier maar t heel jaar door dan was ik al blij,maar indd 30 is echt veel lekkerder he,echt geweldig wat ik allemaal weer lees,prachtige fotos,geniet nog van australie zal wel lukken he,en heel veel plezie in azie,kijk er naar uit om te lezen hoe jullie het daar vinden,zal wel helemaal te gek zijn. dikke xx beca
14th June 2011
6 Amour! Darwin Broome (21)

Amour
Zègk sjatteke, de krègs ouch al rimpelkes... is dat vaan de amour? Höb iech der daorum zoeväöl??? Hahaah... X Love you
14th June 2011
5 Kakadu Suicide dingo (8)

Ohhhhh.... höb ste hem neet mètgenome?
5 Kakadu (9)

Leuke brook!
14th June 2011

ech leuk um weer met te leze en te leve! prachtige foto's. geneet devaan X

get use to the cold
hey kerel vette blog. hoop je snel weer te zien maar sla maar alvast warme kleren in want je vriest hier dood

alweer sjiek
Hey Roy, dit keer wat minder alleen maar 'indrukwekkend'.. je verhaal over automonteur geeft me niet echt kippenvel haha maar de rest wel en zeker fijn dat je een baan hebt gehad waar je je in thuis voelt! Wel weer echt mooie foto's, dat duiken moet ik ook maar eens gaan proberen mocht het er ooit van gaan komen... We hebben je ook wel een beetje gemist op Pinkpop, Rob heeft het moeten uithouden tussen de meiden op de camping maar volgens mij deed die dat met het idee 'volgend jaar zijn de mennekes er gewoon weer bij'! In verhouding tot jouw verhaal heb je wederom niet veel gemist. Geniet nog van je laatste weekjes in Aussieland en we lezen wel weer van je cultuurschok in Azie!! (lijkt me nl wel ff wennen maar mooooiiii!!!) xx Pascale

groete oet Noorwegen
Hoi miene leve jong, de höbs weer e sjoen stökse gesjreve,Veer winse uuch unne sjoene tied in Azië. Let good op elkaar en blief genete vaan alles wat geer metmaak. dikke poen, Tant Gerda,kompleminte vaan noonk Tom. p.s. sjik gèt zon naor noorwegen, 't regent heij väöl te väöl.
16th June 2011

Hey Roy, Had dien veurige Blog ff gemis, dus doar oag nog vaan genote en WTF krijgse zoe mer ff de knuppel vaan ut vleegmechien in dien han gedruk, KICKE!!! En jeh weijer duuke, feeste en daan wirke hehe, de hubs wel de sturen oan de gooje kant gezat he :) ? Geneet nog vaan Ozzie en vuil plezeer in Azzie :D
18th June 2011

Globetrotter
Heej Kerel, Bedankt voor je gelukwensen, fijn om te weten dat je aan me denkt en dat is wederzijds. Machtig blog heb je, mooi en cool om te lezen zo maak ik het ook een beetje mee inclusief de zenuwen Doorgaan vooral doorgaan zo. Ik kijk met spanning uit naar Azië. Wees zuinig op jezelf dan kom je ook heel terug. Love man. Wim & Tiny

Tot: 0.12s; Tpl: 0.02s; cc: 11; qc: 53; dbt: 0.0537s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb