Broome-Perth

Oceania » Australia » Western Australia
June 28th 2011
Published: June 28th 2011

Beste mensen!
Bij deze weer een korte update vanuit het regenachtige Perth!

In de laatste blog heb ik beschreven dat we in Broome waren aangekomen en dat we een weer een relocation hadden gevonden naar Perth! Deze was 7 dagen later.
In deze 7 dagen hebben we voornamelijk wat gerelaxed en Broome verkend, Broome is niet zo heel groot, er wonen maar 11500 mensen dus het is 10 keer zo klein als maastricht !! We hadden geluk want er is 1 keer per maand 3 daagse bezienswaardigheid, Stairway to the moon, dit is een natuurlijk fenomeen dat voortkomt uit de reflectie van de volle maan in Roebuck Bay tijdens extreem lage getijden. Dit creert een super mooie illusie van een trap die reikt naar de maan! Op het begin weet je niet waar je moet kijken maar opeens (deze keer om 19.52) zie je een roodgloeiend stipje uit het water opkomen en dit kleine stipje word steeds groter en hoger, todat je de "trap" naar de maan ziet!! Dit was echt super om te zien, we hadden ons lekker neergezet op het strand met een pizza en een flesje wijn hiervoor. Ook hebben we nog een dag een scooter gehuurd om wat rond te toeren en alle bezienswaardigheden van Broome te zien! Er is ook een super mooi strand ( cable beach ) waar we een dag naartoe zijn gegaan.

Na deze week " vakantie " tijdens onze vakantie werd het weer tijd om verder te gaan reizen en zijn we onze jeep gaan ophalen, Deze keer hadden we dezelfde jeep als de vorige keer ( toyota landcruiser ) maar dan met een vouwdak, ook kregen we deze keer voor 210 dollar diesel vergoed! Omdat het een nieuwer model was dan de vorige keer verbruikte hij ook nog eens minder brandstof ( 1:8 ) , niet slecht voor een 4.5 liter V8 motor!! Nadat we onze trip hadden gepland zijn we begonnen met rijden. We wilden deze dag in ieder geval verder als Port Hedland komen want we wilden de volgende dag karijini National park bezoeken. Nadat we Port Hedland hadden gehaald begon het iets donker te worden maar we hadden besloten nog 200 kilometer te rijden zodat we meer tijd hadden voor de dag erna. S'avonds zijn we de outback een stukje ingereden zodat we een stille plek hadden om te overnachten. (die roadtrains maken nogal een lawaai als ze langskomen! ) De dag erna zijn we om 6 uur s'ochtends opgestaan en hebben we nog 200 kilometer gereden naar het national park en hebben we een aantal uren hier gespendeerd.Dit park is het op één na grootste van West-Australië en staat bekend om de vele uitzichten op de door rivieren uitgesleten kloven (gorges) Het was allemaal weer adembenemend mooi. Na karijini zijn we verder gereden naar Tom Price en s'avonds zijn we weer de outback ingereden om te overnachten tussen Tom Price en Coral Bay. De dag erna hadden we besloten om naar Coral Bay te gaan om te gaan snorkelen. Op naar Coral Bay dus! Toen we er bijna waren ( 14 km voor de stad ) en het pas 12 uur s'middags was zagen we een coastal ride! (off road door de duinen ) Dit leek ons wel een mooie rit en na 20 kilometer gereden te hebben waren we echt in het paradijs beland! De zee was super mooi blauw en het zand sneeuwwit! Ook hadden we super mooie uitzichten vanaf de duinen! We prezen ons de koning te rijk........totdat........we ons vast reden in het zand in een duin en we totdat de assen ingegraven waren :-(..... en nu?? Ik herrinerde me een schop gezien te hebben in de jeep en we zijn maar begonnen met graven! Na 3 uur gegraven te hebben en maar 5 meter verder te zijn gekomen en steeds dieper in het zand te waren gezakt (we zaten op een gegeven moment met de bodemplaat van de jeep op de grond) hadden we maar besloten het erbij te laten en richting verharde weg te lopen ( 20 kilometer verder...aaaaahhhhh ) dus 3 liter water meegenomen en wat eten en beginnen te lopen... Na 45 minuten lopen hoorden we een auto naderen en zijn we snel in het midden van de "weg" gaan staan ( nog steeds in de duinen ) De jeep stopte gelukkig en was bereid ons te helpen! Het waren 2 mannen en een vrouw uit Estonia die ook op " vakantie" waren in Coral bay. 1 man woonde al 8 jaar in Perth dus hij wist wel het een en ander over zandrijden. Aangekomen bij onze jeep zag hij ook dat het zand erg zacht en diep was en zei dat hij niet zeker wist of hij ons eruit kreeg maar het wel wilde proberen! Na een aantal malen geprobeerd te hebben met zijn sleepkabel ons eruit te trekken ( en we geen milimeter bewogen ) hebben we een tweede sleepkabel van onze jeep eraan vast gemaakt ( we hadden ondertussen 20 meter sleepkabel! ) en heeft hij een grote aanloop genomen. Na een harde ruk kwamen we los!! YES!!!! Gelukkig!!! We waren super blij en wilde hem 50 dollar geven voor de moeite. Dit accepteerde hij echter niet, maar hij luste wel een biertje! Dat luste wij ook wel na 3 uur zandscheppen! We zijn met ons allen naar Coral bay gereden en hebben een aantal biertjes gedronken! Omdat het erg gezellig was met ons allen nodigden ze ons uit om bij hun op de camping te slapen en s'avonds nog wat te gaan drinken! super! ( van snorkelen is niets meer gekomen deze dag! ) De dag erna weer op tijd opgestaan (met een reuze kater) om ons klaar te maken om weer te vertrekken. Toen we ons klaar waren aant maken bood Cristjan (de man uit Perth) ons aan om in zijn huis te slapen als we in Perth aankwamen! Hij is zelf een dieselmonteur in de mijnen en zou toch de hele week niet thuis zijn! Te gek gewoon hoe de mensen elkaar vertrouwen hier! Nog even een uurtje gesnorkeld in de baai en weer op weg gegaan richting Geraldton. Omdat het al tegen de middag was toen we vertrokken hebben we maar een paar honderd kilometer gereden en zijn we gestopt voor Kalbarri. Hier zagen we een grote berg aan de rechterkant van de weg waar je omhoog kon rijden en een super uitzicht kon hebben over de outback! Ideale plaats om lekker te slapen en wakker te worden bij een opkomende zon! De dag erna zijn we naar Kalbarri national park gegaan, dit is een groot national park met een oppervlakte van 1830 km², 485 km ten noorden van Perth. De belangrijkste bezienswaardigheid in het park is de 80 km lange kloof die de rivier de Murchison in het landschap uitgesleten heeft.Dit was erg indrukwekkend, Ook hebben we spectaculaire kliffen gezien op weg naar het plaatsje Kalbarri. Na Kalbarri hadden we nog 1 ding op ons lijstje staan en dit was Nambung national park, Hier kan je de pinnacles zien,dit zijn lijmsteen formaties welke sporadisch verspreidt zijn in de gele duinen 245 km ten noorden van Perth. Hier kon je met de wagen tussendoor rijden, dit heeft ons een paar leuke foto's opgeleverd. Na de pinnacles zijn we verder gereden naar Perth naar het huis van Cristjan. Eenmaal aangekomen werden we warm verwelkomd door Cristjan met 2 koude biertjes in zijn handen voor ons! Ook had hij een ander mooi speeltje in zijn garage staan die hij me wel even wilde lenen!! Een Honda Fireblade 954 rr van 2002!! ( bijna dezelfde motor als ik zelf had) Na een ritje op de bike werd het tijd om de jeep leeg te maken, te poetsen en terug te brengen! Toen we terug waren van het verhuurbedrijf zijn we aan de rest van het bier begonnen en hebben we een super gezellige avond gehad met Cristjan en zijn vrienden en Paul was ook nog gekomen!

We hebben zojuist Cristjan weggebracht naar het vliegveld en het regent momenteel hier dus we gaan vandaag niet meer weg, maar de komende dagen gaan we Perth verkennen en vrijdag gaan we ons vertrouwde Australie verlaten om een nieuw avontuur in Azie te beginnen. De laatste 8 maanden zijn voorbij gevlogen, ik heb hier de tijd van mijn leven en heb hier echt super dingen meegemaakt en zal ook altijd met plezier aan deze tijd terugdenken. Maja niet getreurd, we hebben nog 4 ( hopelijk hele mooie ) maanden voor ons voordat we terugkomen naar het koude kikkerlandje....Een ander leuk feitje is dat ik een nieuw dieet heb gevonden! Het bier en noodles dieet!! ik ben in de 8 maanden dat ik hier in Australie ben 10 kg afgevallen! Dus mensen, drink zoveel mogelijk bier en eet zoveel mogelijk noodles en je verliest meer dan een kg. per maand! De volgende blog zal ik waarschijnlijk vanuit Azie schrijven, ik hoop dat ik dan weer veel mooie ervaringen met jullie kan delen!

Wederom bedankt voor al jullie leuke reacties op mijn blog en facebook! Groetjes Roy

28th June 2011

Weer een geweldige reis gehad naar Perth, ga zo door we hopen dat ook alles zo goed gaat in Azie. groeten pap en mam
Broome-perth (75)

Broome-Perth(75)
Hallo Het wordt eentonig van ons maar je blog is weer heel mooi geshreven en mooie foto.s.voor vrijdag een veilige & goede vlucht naar Singapore. geniet nog maar ff van down under.knuffels dikke XXX Pap & Mam
28th June 2011

geweldig wat geer allemaol metmaak. ech super um te leze! gaon trowwens metein met dat dieet beginne, dink tot dat hiel mekelik vol te hawwe is ;-)
29th June 2011

Sjiek, sjiek en nog es sjiek....
Ach royke... wat höb ste ut daor toch good... heerlik wat ste allemaol mètmaaks! Iech vin tot ste al die blogs mos samebundele en daan kin ste ze straks naor unne oetgever sjikke.. Krèg ste der ouch nog väöl geld veur. Ze zien zoe good!!! Sjoen foto's höb ste gemaak! Geneet nog eve vaan de lètste daog in OZ en un hiel gooi vluch naor Azië! Ut waor trowwes hiel fijn um diech gistere te zien en te spreke! Dikke poene en unne knuffel (ouch veur Mylene) X Iris

weer vet
amigoooo vet vet vet ,ik flip uit van die zee man wat een fotos weer,leuke amiga heb je guapa ;-) wat vet dat jullie nu naar Azie gaan,echt vet wat jullie allemaal meegemaakt en gedaan hebben in Australie,ben benieuwd naar jullie verhalen in Azie,zal ook wel weer super vet zijn,en t duurd nog wel ff maar als jullie trug zijn,wil ik live jullie verhalen horen wuahahaha, tot the next one xx becca

was vergeten
owja was ik ff vergeten,vet dat je in Australie ook ff motor hebt kunnen rijden haha echt vet xx
30th June 2011

Alweer 8 maandjes verder, 10 kilo lichter en heel wat beharing verder... Het bierdieet houden we d'r in! 'n Eitje! Sjoen foto's! Heel wat ervaring rijker geworden, weet ook niet meer waar ik nog op kan reageren, alle ooohhhss en aaahhhhss heb ik al benoemd en dat wordt zo cliché... ben al met al echt benieuwd wat Azie jullie gaat brengen! Nog 4 maandjes en dan kun je ons gaan verblijden met live verslagen en gezelschap! Tot die tijd doen we het nog ff zonder je en met je blogs, het vliegt voorbij dus GENIET!!! Tot chats dikke poen! (ps.... diech mos diech sjere!!!!;)
10th July 2011

Azië
Hoi jongens, met plezier het blog gelezen...jaja wie reist die heeft wat te vertellen.Veel plezier in Azië(zal wel lukken!!)liefs tant Gerda

Tot: 0.119s; Tpl: 0.014s; cc: 10; qc: 48; dbt: 0.0618s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb