Exploring Sydney

Oceania » Australia » New South Wales » Sydney
July 7th 2008
Published: July 8th 2008

Hallo allemaal,

Vandaag hadden we een redelijk rustig dagje. We zijn met Elaine naar Sydney gereden en hebben de auto geparkeerd vlakbij The Rocks. Wist je dat ze hier gewoon op de snelweg fietsen? Er is een fietspad direct naast de snelweg zonder vangrail ertussen, waarover mensen van en naar Sydney fietsen. Wie doet nou zoiets?

Eenmaal aangekomen in Sydney bleek dat we niet met z'n drieen in de auto zaten, maar met z'n vieren. We hadden een verstekeling aan boord. Aan de zijkant van een van de portieren bleek een vrij grote "Huntsman Spider" te zitten. Hij had een spanwijdte van 10 cm, ARGH! Ik schrok me dood, maar ben toch met gevaar voor eigen leven dichterbij gekropen om een foto voor jullie te maken...

... ok, eerlijk, ik heb mijn telelens gebruikt en stond er tien meter vandaan 😊

We hebben even rond gelopen in The Rocks en zijn daarna de ferry opgestapt naar Manly, een andere "suburb" in Sydney. In Manly zelf was niet zoveel te doen, we hebben er maar heel even rondgelopen. De ferrytocht was zeker de moeite waard, want vanaf het water hadden we een schitterend uitzicht over de Harbour Bridge en Sydney Opera House.

Na onze ferrytocht is Elaine naar huis gegaan en zijn Sylvia en ik nog even alleen door Sydney gaan wandelen. We hebben wat mooie foto's gemaakt van Sydney Opera House en hebben kort gewinkeld. We zijn met de trein naar huis gereden.

's Avonds hebben we een typisch nederlands gerecht gekookt voor Simon en Elaine: Mexicaanse Rijstschotel :-D.

Oy!

Mark & Sylvia

Mine!Mine!
Mine!

Mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine mine

8th July 2008

Lieve juf Sylvia en Mark, ik wil jullie nog bedanken dat ik op jullie trouwdag mocht zijn. Ik hoop dat jullie het leuk hebben. (Zo ziet het er ook uit.) En wij kijken lekker mee hoe jullie vakantie vieren. (het lijkt net of wij daar ook zijn) Groetjes Jesse Lamme
8th July 2008

Wauw!
Even bijgelezen op jullie blog na een lang "weekend" bijkleuren met wat achtergrondmuziek op Rock Werchter. Dat ziet er als vanouds goed uit zeg! Die foto van dat reptielenoog kan zó de National Geographic in! (En sommige foto's van jullie ook! :-) ) Intussen genieten we hier nog steeds van slagregens, ik snap niets van al die emigranten die daar zijn gaan wonen hoor... Geniet ervan daar en keep it up met het blog! Ook nog de hartelijke groeten van Rolf ;-)
9th July 2008

Voor Jesse
Lieve Jesse, wij vonden het ook erg leuk dat jij er bij was. Australie is super leuk, alleen vinden wij het wel een beetje koud (14 graden). Het is hier namelijk winter en al onze winterkleren liggen thuis. Brrrr. Gelukkig vliegen we morgen naar Brisbane en daar is het lekker warm!

Tot: 0.062s; Tpl: 0.014s; cc: 7; qc: 23; dbt: 0.0268s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb