Ehm... blanede oplevelser.. i Slutningen af Februar og starten af Marts :D


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon » Portland
March 24th 2010
Published: March 24th 2010
Edit Blog Post

Det er efterhånden meget længe siden jeg har skrevet noget på bloggen, og det beklager jeg. Det er altså ikke altid lige let at få husket at få skrevet når der sker så meget hele tiden. Siden sidst har jeg oplevet en hel masse: Guacamole off, racquetball fest, state basketball, første softball kamp, udflugt med CCI gruppen, Paulines fødselsdag og tur til conversebutikken.

Så lad mig starte fra en ende af. I min familie spiser vi ufattelig meget avocado og især guacamole. Så Jan(værtsmor) bestemte sig for at vi skulle have en endelig konkurrence om hvem der laver den bedste guacamole, Sara eller mig. Så kort fortalt, vi lavede hver vores guacamole og resten af familien skulle så smagsbedømme hvilken en der var bedst. Det endelige resultat var at de var begge to vildt gode og uimodståelige når de var mixed sammen. Så der var ikke EN vinder, men TO! :D .. wuuuhuuu..

Raquetball sæsonen sluttede for lige knap en måned siden. Vores træner havde arrangeret en afslutningsfest for både spillere og deres forældre. En af mine klassekammeraters forældre ejer en sports bar, så vi holdt det der. Der var 15 tv’er der viste billeder fra den forgangene sæson. Det var helt vemodigt at se alle de billeder. Tænk nu kommer jeg måske aldrig til at spille racquetball igen. Dumme dumme danmark, fordi vi ikke har den sport!!! .. ØV! .. Der blev sagt nogle korte ord om alle spillerne og så blev der overrakt Varsity letters og pokaler til mest forbedrede og årets spiller osv. Helt ufatteligt nok så fik jeg sku (undskyld sproget) et varsity letter!! WUHUUU!! .. Det betyder at man bliver anerkendt som en af de bedste spillere på holdet.. Hvor sejt er det lige!! :D ..Derudover fik vi også alle sammen et teamfoto. Alle seniorne og mig havde købt gaver til trænerne som tak for et fantastisk år. Vores træner Bruce aka Papa B fik en t-shirt med hilsner fra alle de aftrædende spillede. Derudover havde forældre også samlet penge ind og de gav hver af de 4 trænere et spa ophold. Vildt lækkert var? .. :D ..
Bruce holdt en meget rørende tale og der blev da også trillet tårer. Hans ældste søn Dylan dimitterer i år, så det var lidt vemodigt for ham. Nogle af de ting de sagde om mig, var at jeg bare var kommet og havde taget alle med storm og fyret løs med kanonarmen, og at de ikke vidste hvad de skulle gøre uden mig næste år… Årrhhhh… Sødt manner!! :’(

Vores varsity drenge basketball hold havde i løbet af sæsonen kvalificeret sig til State. Det var en kæmpe begivenhed på skolen, så torsdag d.4 marts smuttede halvdelen af skolen efter kun det halve af skoledagen for at se dem spille i RoseGarden (Portlands store arena.) Alle var iklædt rødt inklusiv mig da.. SCHOOL SPIRIT!! .. Vi skulle spille mod McKay high school. Hvor ligger den ? ja, godt spørgsmål.. Det var der ikke rigtig nogen der vidste. Anyway, det var en super intens kamp med nok den mest larmende fanskare (min skole selvfølgelig). Vi var bagud de første 3 quarters, men i det sidste quarter fandt vi kamplysten frem, og knuste dem som små mider!! Haha Vi vandt 66-58! .. HERE WE GO CARDINALS, HERE WE GO!! .. Blev der skreget hele vejen hjem i toget. Ja, vi var nu i semifinalen.. Wuuuuuuhuuuuuuu! .. dagen efter spillede vi så semifinale mod Jesuit.. Why God? WHY ??? … Jesuit er en privatskole der rekrutterer super high school atleter, mega unfair jo!! .. Vi gik til kampen med
Shopping med Sara og JanShopping med Sara og JanShopping med Sara og Jan

Jeg blev selv ret bange!! xD
godt mod, men blev brutalt gennem slagtet, så det er der vidst ikke rigtig mere at sige om.. Udover at vi er gode til at heppe og larme, selvom at vi allerede på forhånd har tabt. Det var vildt sjovt sådan for alvor at opleve SCHOOL SPIRIT!! :D .. Selv alle lærerne tog til kampene, så det må have været en stor begivenhed for skolen. Anyway, vi spillede om 3 og 4 plads, men tabte også den kamp. Dog kan vi være stolte over at være den 4 bedste high school i basketball i Oregon! .. Det lyder sku da egentlig meget godt.

”OG NÆSTE KATEGORI ER: .. (trommehvirvel) SOFTBALL!! .. DING DING DING DING!! (okay ved ikke lige hvad der skete der, men whatever! xD)
Er endelig sluppet af men den der madras jeg har haft om halsen. Er god som ny (næsten da.) Startede i sidste uge endelig at gå til træning. Alle pigerne på holdet er vildt søde og det sammen med coach Sarah og coach Kylie. Okay, så for at starte fra starten eller begyndelsen eller hvad man nu siger. Jeg troede softball var vildt nemt og ikke spor kompliceret! .. Ehhhhhh!! FORKERT!! .. Det er nemt at kaste og gribe bolden og en smule svært at slå til bolden, men reglerne! .. Woooooooooooooooooooooooooow! .. Hvem der end opfandt reglerne havde simpelthen en forskruet hjerne eller alt for meget fritid. Der er 117 regler at holde styr på, og hvis man er i den situation er den regel nr.27 der gælder men, hvis der kun er 1 ude gælder den ikke. Ja, jeg er mere forvirret en nogensinde. Anyway. Det er vildt sjovt at være til træning og alle pigerne på JV holdet er nye spillere på nær 3 af dem. Så jeg føler mig egentlig ikke så dum alligevel. Torsdag (18/3) spillede vi vores første rigtige kamp. Hele holdet + varsity holdet blev pakket med alt gearet ind i en skolebus og kørte så mod St. Helens. Spørg mig ikke hvor det ligger. Kan kun sige at det ligger meget meget meget langt væk ude på Lars tyndskidsmark. Downtown St. Helens består af en McDonald’s (SELVFØLGELIG), en taco bell, kan af andres erfaringer fortælle at man skla holde sig væk fra den 5 lagerede burrito. Min bror Kyle og hans ven Kerri, spiste begge en for ikke så længe siden og knækkede sig i forhaven da de kom hjem. Selvom prisen KUN 89cents er tillokkende så er det en stor gang opkast man for ud af det!! ADDDDD! Og så har de også en Safeway som er et supermarked. Har en ven fra Ungarn som er udvekslingselev og bor i St. Helens. Kan kun sige at jeg vidst har været rigtig heldig. Anyway. De piger vi spillede mod var virkelig amerikanske. De var kæmpe store og så rimelig uhyggelige ud. Når de var på banen var de ekstremt aggressive og opførte sig næsten som sumobrydere for at takle vores spillere.. Virkelig skræmmende. Heldigvis spillede jeg slet ikke i kampen, fordi jeg kun har været til træning en uges tid. Vi tabte 14-4. Hvilket egentlig var okay. Alt taget i betragtning af hvor nyt vores hold er. De har nok ikke så meget andet at lave derude på landet end at spille. Det tog lige omkring 1½ time at køre derud, og Portland er den nærmeste store by. Det var i hvert fald sjovt at være på ”tur” derud. Nu forstår jeg hvorfor det er sjovt at spille en holdsport. For resten har vi også fået vores uniformer. Har ikke lige fået taget et billede hvor jeg er iført den, men jeg skal nok skynde mig og gøre det og få det lagt ind her på bloggen.

For 2 eller 3 uger siden mødtes min udvekslings gruppe i den kinesiske have. Vi gik rundt og kiggede på alle de flotte blomster og snakkede om at det vi har oplevet den sidste tid. Det var sjovt at se dem alle sammen igen. Bagefter gik vi til Chinatown hvor vi spiste frokost. Aldrig har jeg fået noget så ringe kinesisk mad. Men det var ikke det vigtigste. Vi hyggede os og havde det sjovt, så. Efter frokost gik vi til vandpromenaden og vandrede rundt til Saturday market. Det er ligesom alle de markeder de har i Australien, hvor folk sælger alt muligt underligt gejl. Vejret var fantastisk. Det var nok tæt på at være 20 grader celsius, bare lige for at understrege og himlen var blå. :D ..

Pauline fyldte 17år for 2 uger siden og hun holdt en vildt grineren fødselsdag. Vi var til cosmic bowling. Forstil dig at bowle på et diskotek. Det var mega meget neonlys og alt muligt andet diskotek lys + at der bag hver bowlingbane er en kæmpe mega faldskærm der viser musik videoer. Det var vildt fedt og vi hyggede os rigtig meget. Bagefter at vi havde bowlet tog vi hjem til Pauline. Vi snakkede til kl.4-5 stykker om natten før vi faldt i søvn.. Anyway. Det var vildt hyggeligt.

Dagen efter Paulines fødselsdag tog jeg sammen med Sara, Kyle og Jan til Woodburn. Der ligger et kæmpe outlet mall. Det er alle de dyre mærke butikker, men det en vildt billig pris. Den eneste butik der virkelig sagde mig noget og var grunden til at vi tog derud var CONVERSE butikken. Det var ligesom at være i paradis.! OH MY GOD!! .. tror vi brugte lige omkring 1 time - halvanden derinde. Jeg købte et par sorte all stars, en sports taske og 2 t-shirts. Gal manner. Det var bare en drøm der gik i opfyldelse! Haha xD..


Kan ikke lige komme på mere jeg har oplevet der er værd at fortælle om. Eller jeg har været en hel del sammen med venner og hygget mig og nydt det gode vejr.
Er begyndt at savne Danmark og ser da også frem til at komme hjem. Når jeg er her savner jeg Danmark, men når jeg kommer hjem kommer jeg til at savne Portland.
For resten bare lige for at tilføje, så har jeg sendt min ansøgning til gymnasiet.. Katedralen 2010-2013 :D .. wuhhuuu.. ikke særlig interessant, synes bare lige jeg ville fortælle det.
Mit kamera har haft et teknisk uheld og der er derfor ikke billeder fra det hele. Men Sara har taget billeder fra en del af det, så de skal nok komme på et tidspunkt :D



Additional photos below
Photos: 21, Displayed: 21


Advertisement

Paulines fødselsdagPaulines fødselsdag
Paulines fødselsdag

Alice, Giulliana, mig og Marc


Tot: 0.105s; Tpl: 0.014s; cc: 5; qc: 52; dbt: 0.069s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb