Blazersgame, Ny familie, State Championship, winterformal og en tur på hospitalet.


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon » Portland
February 21st 2010
Published: February 21st 2010
Edit Blog Post

Der er nu gået næsten en måned siden jeg sidst fik skrevet noget på bloggen, men tiden er altså bare fløjet af sted. De første par uger efter ferien, var det bare normale skoledage, dog med ekstra meget gennemgang af 1 semester materialer. D.20 januar var jeg til et Blazers game :D .. The Trail Blazers er Portlands professionelle basketball team. Vi så kampen at Rose Quarter. Det er et kæmpe stadium, og det var fuldstændig ligesom at være i en film. Klassisk rund arena, med selve banen i midten. Vi havde sådan okay pladser, ikke for langt væk, men heller ikke helt tæt på. The Blazers spillede imod Milwaukie Bucks. Før kampen overhovedet startede foregik der allerede en hel masse ting. Cheerleadere og dansede opviste. En kæmpe oppustelig bil fløj rundt inde i arenaen, og smed gavekort ned. Desværre var jeg ikke en af de heldige til at gribe et. I hvert fald var kampen super god og der var en masse action på banen. The Blazers endte med at vinde 120-108, hvilket er usædvanlig mange point i en kamp. Det var i hvert fald helt sikkert pengene værd at tage til kampen, og kan i den grad anbefales. Det
ShoppingShoppingShopping

Sara, Signe and Quin
er 100% underholding. Når spillet ikke er i gang, er der altid nogle andre som optræder eller maskotten laver et indslag, eller et eller andet. Fik da også lige et par af de der oppustelige klappe ting :D .. Desværre er alt luften gået ud af dem nu, men jeg har et ekstra par der er ikke er pustet op endnu.. :D … De er også vildt gode at slås med! Haha ….

For 2 uger siden havde hele musikafdelingen og koret på skolen arrangeret en kæmpe fundraiser koncert. Jeg optrådte med min percussion klasse. Vi optrådte med et bodypercussion nummer, vildt fedt. Vi spillede en hel sang ved kun at klappe, trampe, knipse, klappe på lårene. Det andet nummer vi optrådte med var en sang vi spillede på spande. Den samme som vi optrådte med til PopCycles. Det var en vildt fed aften og alle gjorde det bare vildt godt. Desværre er videoerne af mine optrædener for store til at kunne ligge på bloggen, men de ligger på facebook.

I sidste uge havde vi final exams for første semester. I Yearbook, havde vi ikke rigtig nogen eksamen, udover at vi skulle navngive alle vores billeder og sortere
ShoppingShoppingShopping

Sara, Signe and Quin
dem. I kemi havde vi en 2 timer lang test, med 65 spørgsmål! Puhaaaaaa,,,, Det var virkelig ikke sjovt, fordi den var pænt svær og 2 timer, er altså bare alt for meget kemi på en gang!! Fik et C+, så det er jeg egentlig godt tilfreds med :D .. i US History havde vi også en 2 timer lang test, med omkring 70-80 spørgsmål også. Det er nok noget af det kedeligste jeg nogensinde har været oppe i. Jeg er overhovedet ikke pjattet med den klasse. Er ked af at sige det, men gal hvor er USA’ s historie da bare kedelig. Anyway, gik også nogenlunde der. Fik vidst et C+ også. I engelsk havde vi på forhånd skrevet et narrative essay og læst en historie, som vi så skrev et essay udfra. Sådan set en rimelig nem opgave, og fik da et stort A+ for essayet :D . I percussion havde vi ikke nogen eksamen fordi vi havde ugen før spillet koncert. Meldte mig til Drumline igen. Så på lørdag skal vi gå parade for en gruppe syge mennesker i Lloyd center. Vi har selv skrevet musikken og det er helt vildt godt. Så det glæder jeg mig meget til, selvom at vi skal mødes kl.7:30 !! .. det er virkelig bare alt for tidligt! .. gaaaaaaaaaaab! I spansk havde vi den sygeste svære test, men tilsyneladende gik det mig rigtig godt for jeg endte da med et B+ :D .. I international perspectives, skulle vi alle sammen skrive et spørgsmål om et emne som vi i løbet af semesteret havde diskuteret og alle i klasse skulle så svare på det og vi skulle give hinanden karakter. Det var egentlig en okay ide, der var bare lige det at over halvdelen af klassen spurgte stort set om det samme, noget med enten alkohol eller marihuana! .. Vildt irriterende at skulle svare på det 20 gange!.. Torsdag aften startede State Championship i racquetball også :D . spillede kun en kamp den aften. En hurtig og nem kamp som jeg vandt :D .. Fredag eftermiddag/aften spillede jeg 2 kampe. En meget tæt single som jeg desværre tabte i tiebreak, men det var der jo ikke noget at gøre ved. Så jeg rykkede ned i Blå gruppe i single. Min anden kamp var en mixdouble som jeg spillede med Sean. Vi spillede en god kamp og vandt da også :D .. Lørdag var meningen skulle være den helt store dag med en hel masse kampe, men jeg havde kun 2. En single som gik rimelig godt, vandt nemlig. Og en mixdouble som egentlig gik nogenlunde. Vi spillede mod det bedste par i USA som har spillet siden de var 5år gamle. Så vi tabte den kamp, men gav dem god modstand. Desværre fordi det var kamp nr.2 røg vi helt ud af mix. Lørdag skulle jeg så spille 2 kampe kl.8:45 om morgenen spillede jeg single som jeg vandt :D .. wuuuhuuuu .. Det gjorde at jeg kvalificerede mig til semifinalen :D .. semifinalen spillede jeg 12 timer senere!! .. Kan hodt fortælle jer at vente så længe var Keeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeedeligt!!! GAAAAAAAAAB!!! .. Semifinalen var lang og hård, men alt det hårde arbejde betalte sig virkelig eftersom at det sendte mig i finalen:D . Søndag blev der kun spillet finaler, og alle mine team kammerater gjorde det rigtig godt så vi endte med en god portion guld, sølv og bronzemedaljer. Min finale kamp var tæt.. I første sæt var jeg foran 13-5.. på en eller anden underlig måde, lykkedes det altså min modstander at vinde 15-14!! .. jeg var ufattelig skuffet over min egen præstation!! .. andet sæt spillede vi tæt hele vejen igennem og resultatet endte ligesom i første sæt. Hun vandt 15-14.. Jeg var skuffet over min egen præstation i omkring en halv time, indtil det gik op for mig at det ikke var nogen skam at tabe og blive nr.2 i Oregon.. .. så alt i alt er jeg stolt over min egen præstation :D . Det var en kæmpe oplevelse at få lov til at være med til State Championship og så endda vinde en medalje. De sidste 2 uger er gået stille og roligt. Er faldet super godt til hos min nye familie. Jeg er deres nye datter og de er mine nye ”søskende og forældre” Jeg var den sidste brik i puslespillet som passede perfekt. Det var ligesom dengang jeg startede på realskolen i Holbæk. De er de samme type mennesker som jeg.. Og det er enormt hyggeligt at have en storesøster og en lillebror og lillesøster :D ..

Lørdag d. 6 februar skulle jeg kl.7:30 om morgen spille med drumlinen for en indsamling til muscular dystrophy i Lloyd center. Det var egentlig meget sjovt. Selvom at det var virkelig virkelig virkelig tideligt. Om eftermiddagen var vi til bingo og om aftenen havde vi Winter Formal Dance med skolen. Det blev afholdt i Melody Ballroom i SE. Det var egentlig fuldstændig det samme som Homecoming, alle var bare klædt mere formelt. Der er ikke rigtig det store at fortælle, for jeg synes nu ikke at det var noget helt specielt. Ser frem til Prom, for det skulle vidst være noget helt andet og meget bedre og sjovere :D ..

I fredags d. 12/2 var det LOVE GRAM day på skolen. Et love gram er en gruppe elever som optræder med forskellige numre. Det er den måde som vi på Linvoln High school fejrer Valentinsdag. Det koster 1$ at købe et love gram og så kan man sende det til den man har lyst til. Man kan både købe pinlige, sjove og søde love grams. Sara min søster havde sendt Love gram til mig til alle mine timer, og det var ikke just de søde.. tværtimod!! .. Tror altid jeg har været så pinligt berørt. Det første jeg fik var Kiss in a box. 4 piger og en 1 dreng, sang Kiss in a box med mig siddende på en stol foran hele klassen. Her i USA er der en chokolade der hedder kiss. Så tilsidt i deres optræden havde de en lille æske hvori der var et kys!! Haha .. det var vildt gode til at optræde. Fik også en masse andre Love gram. Men kan simpelthen ikke huske hvad sangene de sang hed. Det bedste Love gram jeg fik, var det jeg fik i min sidste time. Det var en kæmpe gruppe af elever der sang Paparazzi, en sang af Lady Gaga. De dansede og sang rundt om mig og tog billeder som om at jeg var en rigtig celebrity. Det var vildt sjovt, og de var fantastisk gode til at optræde. :D .. Mig og Sara havde også torsdag aften bagt Brownies som vi havde med i skole fredag og delte ud til at vores venner. Vi var højst sandsynligt nogle af de mest populære den dag. Alle ville have ores brownies. Og ikke for at prale, men de var altså også ekstremt gode.. Mmmmm… da vi kom hjem fra skole var vi begge totalt udmattede så vi tog os lige en dejlig morfar på sofaen. Jan(min nye mor) tog os med i biografen for at se Valentins Day. En rigtig tøsefilm, men den var virkelig god og enormt sød. Og selvfølgelig endte den med at de alle sammen fik hinanden til sidst. På vejen hjem stoppede vi lige ved Blockbuster og lejede to film. Zombieland til Kyle(bror) og The Timetravellers wife til Sara. Kyle havde passet Katie(søster) hele aftenen, så Sara og jeg sad og så Zombieland med ham. Faktisk en enormt underholdende og slet ikke uhyggelig film. Den handler om 4 personer som er de sidste overlevende på jorden, fordi alle andre er blevet til Zombier. Så deres mission er så at slå en masse zombier ihjel og overleve. Vildt underholdende og kan varmt anbefales :D .. Lørdag sov jeg længe :P .. Super skønno .. Trængte virkelig til en god lang søvn. Sara er bingo tal opkalder eller hvad det nu hedder, på hendes morfars beskyttede hjem. Så kl.2 kørte vi derover for at spille en god omgang bingo. Alle de ældre mennesker der bor der er simpelthen bare så søde og sjove. Så nu har de alle hjulpet mig med at få lært hvordan man spiller bingo. Efter en god times bingo, uden nogen som helst banko eller bingo til mig. Blev jeg kørt til min veninde Sarah’s hus. Vi sover altid sammen, når vi skal med skibussen tidlig søndag morgen. Hendes mormor og morfar var ovre til middag. De var bare vildt grineren. Hendes mormor havde taget valentinsgaver med til os. Så mig og Sarah fik et strømpebånd hvorpå der stod ”feeling naugthy” haha xD .. og så fik vi også en chokolade bamse! .. det skal lige siges at Sarah’s mormor altså er over 80. haha men hun finder altid på sådan nogen lidt upassende og sjove gaver! Haha.. Vi snakkede om at vi ville tage dem uden på vores skibukser når det var vi skulle stå på ski. Men det glemte vi altså alt om søndag morgen kl.5:30 da vi stod op..

For en gangs skyld, var der faktisk stille i bussen hele vejen op til bjerget. Stort set alle eleverne fra Westview high school var ikke med nemlig.. wuuhuuu.. Så vi fik alle en rigtig god gangs søvn på vej derop. :D .. lækkert lækkert! Som altid stod mig Sarah og Robert på ski sammen. Skal lige siges at vi var første uge af virkelig er blevet ekstremo gode til at stå på ski.. Vi udfordrer også hinanden til at tage forskellige svære pister. Men vejret var rimelig dårligt søndag så vi aftalte at vi bare ville stå på hyggeski hele dagen og tage den med ro. Da to tog The Face down, skete der det som pisten er kendt for.. Rigtig mange laver yndige faceplants på vej ned af pisten.. Robert kom fuldstændig ud af kontrol og lavede det bedste faceplant! .. heldigvis landede han i en ordentlig bunke løs sne. Så han slog sig slet ikke. Omkring kl.11 kørte vi ned til bunden af bjerget og spiste frokost :D .. Efter frokost, tog vi så et par flere pister. Vi besluttede os for at køre ned af Netties Run, som er en blå pist, hvilket svarer til de røde pister i Europa. Det var en vildt grineren pist, selvom at sneen ikke var de bedste.. vi tog lifte op igen, og besluttede os for at tage den engang mere. Det skulle vi aldrig have gjort. Halvvejs nede af pisten lavede jeg et MEGA Wipe out. Jeg har ingen anelse om hvad der skete, eller hvordan jeg faldt. Robert og Sarah fortalte mig at jeg lavede en god faceplant, og gled mindst 10 meter ned af bjerget og at alt mit udstyr faldt af. Både huer og vanter og ski og skistave og skibriller og det hele. Jeg var bevidstløs i ca. et halvt minut før jeg reagerede på Robert og Sarah’s råb. Der kom en masse skiløbere og snowboardere efter os som de fik til at tilkalde ski patrol. De kom og hentede mig. Jeg fik en kæmpe stiv nakkekrave på og blev spændt på et rygbræt. Derefter blev jeg placeret i deres slæde. Mine næse var fuldstændig stoppet, så jeg spurgte om de havde en kleenex så jeg kunne pudse min næse, men næ nej! .. ingen af ski patrol folkene havde nogen kleenex, så jeg blev nødt til at pudse næse i min egen hue!! ..Mega klammo’slammo!! Adder badder!! Der kom så en sne scooter der transporterede mig ned til klinikken i bunden af bjerget. Så snart jeg kom ind, tog de en hel masse røntgenbilleder. De blev ved med at sige at der var lynlåse på mine billeder så der var nødt til at tage nogle nye. Først foldede de min jakke ned, men der var stadigvæk lynlåse på billederne. Jeg fik taget min jakke helt af, men der var stadigvæk lynlåse på billederne. Først der gik det op for mig at jeg havde min lynlås øreringe i. De tog mine øreringe af og fik så endelig taget nogle gode røntgenbilleder uden lynlåse. I alt den tid jeg havde fået røntgenbilleder, havde de allerede ringet til min familie og givet dem besked. Og Sarah og Robert havde allerede fået hentet alle vores ting og afleveret mine lejede ski. Lægerne på klinikken var vildt søde og sørgede for at jeg havde det godt. Desværre viste det sig at mine røntgenbilleder ikke var gode nok til at vise hvorvidt jeg havde brækket noget eller ej, så de sagde at jeg blev nød til at tage på hospitalet. Dog fik jeg lov til at tage bussen ned sammen med mine venner. Da vi ankom i Portland blev jeg hentet af min familie og vi kørte direkte på hospitalet. På hospitalet var der 4 læger som foretog sig nøjagtig det samme som lægerne på klinikken havde gjort. De kiggede så på mine røntgenbilleder. Kan godt fortælle jer at amerikanske hospitaler er bare BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORING!!! .. gosh.. haha
Jan kedede sig så meget at hun pustede en lille gummihandske op og ville så have mig til pille næse med den, så hun kunne tage et billede. Hun lavede også små papirshatte! Haha .. Sara tegnede en fin tegning af mig og hvordan mit uheld var sket!! .. Vi havde det faktisk rimelig sjovt i de mange timer vi ventede på at jeg kunne få min CT scanning.
Endelig kom lægen så og hentede mig og jeg fik min scanning. Deres scannings apparat lignede en doughnut, så hver gang de kørte mig igennem, havde jeg et billede i mit hoved af mig selv blive puttet gennem hullet i en doughnut. Ved godt at det er en syg forestilling, men okay jeg var altså også bonget op på en del stærk smertestillende.
Den sidste uges tid har jeg været hjemme fra skole hver dag. Mine piller slår mig fuldstændig ud, så det meste af tiden har jeg bare sovet ellers set nogle film, og forsøgt at lave de lektier som jeg efterhånden er rimelig langt bagud med.
Fredag tog jeg i skole, men efter bare 3 lektioner kom Jan og hentede mig. Jeg var simpelthen i for mange smerter til at jeg kunne holde ud til at være i skole. Da jeg kom hjem spiste vi lidt frokost og jeg crashede bare på sofaen og sov så godt 5 timer. Sara og Quin ville gerne på prom dress shopping, så vi tog os en rigtig tøsetur i de fineste butikker og prøvede hundredvis af fine kjoler :D . Vi havde det rigtig sjovt og glemte alt om aftensmad så endte med at spist på the noodle company kl.22 :D .. Da vi kom hjem crashede vi alle i sofaen og så Sex and the city! .. eller de andre så den, for jeg faldt i søvn halvvejs inde i filmen!! .. Dumme piller!!! ..
I går var jeg til midyear-meeting med CCI. Vi snakkede bare om hvordan det gik og om vores forventninger og sådan. Resten af dagen brugte jeg bare på at lave, ja.. ikke rigtig noget.. slappede bare af. Lidt over midnat kom Quin forbi med TILLYKKE SARA FORDI DU ER BLEVET OPTAGET PÅ LINDFIELD COLLEGE KAGE!! Haha xD .. så vi spiste rød chokoladekage midt om natten. Hvorfor er amerikanerne så sære at lave rød chokoladekage ? .. anyway, det smager jo godt, så det er vel i orden.. her om lidt kommer Giulliana og holder mig med selskab fordi jeg er alene hjemme. Sara passer børn, Katie og Jan er til fødselsdag og Kyle og Sean er på Mt Hood og stå på snowboard! :D .. Skal bare fastalavnsboller i dag!! Juuuuhuuuu… dog en uge forsinket men whatever, de smager jo stadig godt :D .. GLÆDELIG FORSINKET FASTALAVN OG VALENTINSDAG EVERYBODY :D..


Forsøgte at uploade de billeder vi tog på hospitalet, men de er åbenbart for små til at kunne ligges ind her :/ .. Hvis i vil se den, så bare få min far til at emaile dem til jer :D .. Forresten så kommer resten af billederne senere, skal lige have lagt dem ind på pc'en :D

Advertisement



22nd March 2010

!
signe det lyder jo alt for fedt, jeg ville ønske jeg havde været så sej lige at rejse et år!. kan godt lide detaljen med Realskolen! :D.. u go! ..

Tot: 0.106s; Tpl: 0.016s; cc: 9; qc: 56; dbt: 0.0547s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb