December, Winterbreak, Christmas and New Year :D


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon » Portland
January 6th 2010
Published: January 6th 2010
Edit Blog Post

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: 11 secs

1 additional video(s) currently being processed
December måned har været fyldt med travlhed og stress. Det er også derfor jeg ikke har fået skrevet noget på bloggen i meget lang tid. Sorry!
Hele december måned var jeg fuldstændig bombarderet med lektier. De sidste 2 uger op til juleferien sov jeg ikke mere end 3-5 timer om natten, fordi jeg simpelthen havde så mange afleveringer. Bedre var det heller ikke at jeg også havde en yearbook deadline. Så uheldig som jeg jo altid er, havde jeg som den eneste 3 sider der skulle færdiggøres til d. 17. december kl.3:30. de sidste 2 nætter optil sov jeg stort set ikke, fordi jeg knoklede med at få dem færdiggjort. Torsdag i 4 periode skulle vi bare se film i international perspectives, så jeg fik lov til at gå til MAC lab og færdiggøre min side. Sara gik med mig, så hun hjalp mig med at få rettet mine stave- og grammatik fejl. Det var virkelig en kæmpe hjælp. Kl.3:15 gik printeren i gang og mine sider blev udskrevet. Altså kun prøver. Mr. Smith blev rigtig glad da han så mine sider og sagde at det var nogen af de bedste han havde set indtil videre. Skal lige siges at jeg aldrig i mit liv har arbejdet med de programmer vi har brugt og så oven i købet på en Mac computer! .. GOSH! Det var hårdt arbejde men jeg er rigtig godt tilfreds med mit eget resultat. Kan slet ikke vente med at få min yearbook (engang i maj) og se det endelig resultat :D .

d.12 december var skolens årlig fondraiser/talent show PopCycles. Jeg skulle sammen med mnin percussion klasse optræde med nummeret Funky Buckets :D . Vi troppede alle op i jeans og hvide T-shirts. Så urban style som vi kunne gøre det. Klar med metal og plastic spande. Der var en masse forskellige optrædener, vores orkester, band, jazz band, solo artister, koret, dramaholdet, lærerne og små bands fra skolen. Alle gjorde det vildt godt. Min optræden gik også rigtig godt. Der var kun et problem med vores gruppe. 30 elever på en lille scene som alle skal have plads nok til at spille på en spand eksisterer altså ikke i vores auditorium. Så vi sad som sild i en tønde, hvilket gjorde det rimelig svært at spille på siden af spanden uden at ramme sin sidemakkers fingre. Mine knoer var så ømme og røde. Men det var rigtig sjovt at optræde og vi gjorde det rigtig godt :D .

Endelig kom den ventede fredag. JULEFERIE!! .. Længe ventede ferie. I skolen lave vi ikke rigtig noget. Hyggede os bare i timerne og sang julesange! haha …. I kemi lavede vi kæmpe bolsjer! Mig og Alice lavede grønne lime hjerter! .. de blev faktisk ret flotte, men vi havde ikke kommet nok smag i, så de smagte kun af sukker! Haha.. Sara’s kæreste Andreas fra Danmark var kommet for at holde jul med hende, så han var med i skole. Han var udvekslingselev på Lincoln sidste år. Det var helt underligt at snakke lidt dansk. Han virkede rigtig flink og nød hvis rigtig at være tilbage på Lincoln og gense alle hans venner :D. Jeg fik også udvekslet julegaver med Sara og Giulliana. Af Sara fik jeg et billede eller nærmere noget kunst hun selv havde lavet, vildt flot. Giulliana havde ikke fået sine pakker endnu, de var stadig på vej fra Peru så den fik jeg først nytårsaften. Jeg fik en rigtig klassisk Peru hue :D .. Med kameler og masser af farver. Den er rigtig flot og dejlig varm. Om aftenen tog jeg så ned i MAC klubben og spillede tennis med Sarah hele aftenen. Vi tog også et smut forbi racquetball banerne så hun kunne prøve at spille.

Lørdag gik turen så til Milwaukee. 3 league match i racquetball. Først spillede jeg single. Var i guld puljen, men tabte første gang så jeg røg i den blå pulje. Der spillede jeg mod nogle gode spillere som alle har spillet i meget længere tid end jeg har, og alligevel slog jeg dem begge! Wuhuuu :D .. En af de piger jeg spillede imod havde banket mig synder og sammen i double i den første league match! .. men nu fik hun bare gengæld med et meget pænt resultat 11.3 til mig!! :D .. I ROCK! Haha
Om aftenen tog Mark, Arianna og jeg til en caf+e for at få en aften kaffe. Helt tilfældigt ender vi på en café, hvor ham der ejer den og er der har studeret på Københavns universitet for mange år siden! .. Han kunne sige et par få danske ord, men hvor tilfældigt er det lige at han har boet i Danmark! .. Det gav også en god rabat på kaffen. Haha … der skal jeg helt sikkert
Hansel and GretelHansel and GretelHansel and Gretel

Hytten jeg boede i :D
tilbage igen :D

Søndag morgen! .. JULEAFTEN på forskud! .. haha . Holdt julemorgen med Mark, Cinzia og børnene. Fordi de jo skal rejse til Italien. Af dem i julegave fik jeg. Et halstørklæde, et gavekort, øreringe, body shampoo og body lotion og en kalender med en masse invitationer til forskellige ting med dem, i løbet af de sidste måneder her :D .. vildt gode gaver. Til dem havde jeg købt en Kate Perry cd og en hårbøje til Maya, en Star Trek kalender til Marco, en cream fra The body shop til Cinzia + en Royal christmas (dansk) guld julehjerte og til Mark en dansk dvd + en cd med dansk musik som jeg selv havde lavet :D ..
De blev glade for gaverne og det blev jeg også :D .. Efter at have pakket gaver ud, tog vi til Corstello’s travel café og spiste morgenmad. Derefter hjem igen så jeg kunne pakke til min vinterferie. Puha… det er altså bare udmattende at pakke. Kl.2:30 landede jeg så hos min juleferie familie. Halv dansk halv amerikansk bestående af Greg(far), Dorte(mor) og deres 4 børn Eli, Helena, Camilla og Sebastian. Alle børnene forstår dansk, men kun Eli snakker dansk. Han går på min skole, men er 2 klasser under mig. Han skal til Danmark og gå i skole efter sommeren 2010. det glæder han sig vidst til. Lige som jeg var kommet ind af døren og stillet mine ting, skulle vi fluks ud igen. Skulle til dansker julehygge. De kender en masse andre danskere som bor her. Vi kørte til Beaverton, og ankom til det her vildt flotte hus. Moren der bor der er fra Sverige og hendes datter har også været i Danmark på udveksling og faren er fra Danmark. Derudover var der også en anden dansk familie. Det var simpelthen bare så surrealistisk at være i et hus midt i USA, hvor alle kan snakke dansk. Der var masser af æbkeskiver, Glögg og andet skandinavisk mad samt et ton a salt lakridser! .. det var ligesom at være i Paradis. Deres børn var rigtig søde. De fleste et par år ældre end mig, men vi faldt alle hurtig i hak. Og som danskere har vi jo en hel del tilfælles. Det var rigtig sjovt at høre om deres oplevelser i Danmark og om hvordan det er at gå på college her i USA, og om alle forskelle og ligheder vi fandt. Det var bare en rigtig hyggelig aften.

Mandag morgen ringede min mobil. Min pakke fra far og mor var kommet! .. WIIIIIIIHUUUUUUUU!!! :D .. Sebastian ville gerne med ud og køre i Max så jeg tog ham med da jeg tog til Marks arbejde for at få min pakke. Derefter tog vi hjem fik pakket alle vores ting og biler fuldt stoppede med ski grej, julegaver, tøj og julemad. Så gik turen til Mount Hood. Vi ankom om aftenen og fik en hurtig aftensmad. Og ellers bare hyggede og spillede spil.

Tirsdag og onsdag stod vi på ski hele dagen :D .. det var helt fantastisk at suse ned af bakkerne under blå himmel og solskin. Sneen var helt perfekt. Så det var bare super fantastisk. Mt. Hood Meadows skiområde er bare et kanon sted at stå på ski. Det er bedre end det sted i Østrig jeg var med ungdomsskolen :D .. for resten skal det lige siges at lille juleaften fik vi lækker risengrød! :D .. Med kanel og hele mulivitten. Kan det blive mere dansk? :D
De har en rigtig hyggelig ski hytte i Government camp. Det er en skiferie by. Vildt hyggeligt og har det man har brug for. Det var bare så afslappende at opholde sig i den hytte. Overraskende nok har de internet i deres ski hytte. Ikke dårligt!! xD .. Så jeg har stadig kunne holde mig opdateret på hvad der sker hjemme i Danmark. Ligesom derhjemme havde jeg også en hvis jul :D ..

Julemorgen stod den på kælkning i stor stil. Efter selvfølgelig først at have sovet længe og spist en god morgenmad. Vi kælkede hele dagen. En ting vi bare skulle nå var at finde et godt lille juletræ at tage med tilbage til hytten. Vi fandt da også et godt lille et som passede perfekt i hjørnet. Om eftermiddagen flettede vi julehjerter og lavede kræmmerhuse, så vi kunne pynte træet. Alle gaverne blev hentet op fra kælderen og puttet under træet!! .. og der var mange af dem :D . Snakkede også med hele familien derhjemme på Skype og fik ønsket dem glædelig jul. Menuen stod på hovedret og dessert. Hovedretten bestod af, en oksesteg, kartoffelmos, salat, rødkål, spagetti alfredo med rejer og en ting mere vidst. Kan bare ikke lige huske hvad. Til dessert!! .. (trommevirvel)……………………. RIS A’LA MANDE!!- :D .. Wuhu!! .. Ligesom hjemme i gode gamle Danmark :D .. Vi spiste og spiste, og da skålen var tom var der bare ingen der havde mandlen! HVAD ? .. haha eller det troede vi i hvert fald. Ligesom derhjemme jokede vi undervejs med hjem der mon havde den!! Og gæt hvem der havde den? MIIIIIIG!! Haha … Hvem troede det skulle ske! .. Ja, i hvert fald ikke mig! .. Jeg får den jo aldrig. Tror ikke jeg har fået mandlen siden mig of Martin fik havregrød i stedet for og mormor havde sneget en mandel ned i hver vores, så vi ikke skulle blive skuffede over ikke at få den. Mandelgaven var en æske chokolade, som hurtig blev spist :D . Efter aftensmaden fik vi ryddet op og så skulle der eller bare i en fart blive sunget nogle sange så vi kunne åben gaver. Vi stod og rokkede frem og tilbage og sang, ”På loftet sidder nissen med sin julegrød”. Eftersom at træet jo stod i hjørnet pga at der ikke er så meget plads, var det en smule svært at danse rundt om det. Så som sagt vi rokkede!! Hahahahaha… bagefter løb vi rundt i huset og sang ”Nu er det jul igen” Rimelig skægt, eftersom at 7 mennesker løb rundt i en lille hytte. Det var relativt svært. Endelig skulle vi åben pakker. Alle spændte på hvad vi ville få. Jeg havde fået nogle gaver sendt fra Danmark. Hovedsageligt jo bare penge. For nogle af pengene har jeg købt en racquetball ketcher og en handske, samt betalt for min skiferie her. Fra familien hjemme i Danmark fik jeg nogle bøger og dejlige lakridser! .. Havde også lige spist den sidste. Så det var jo helt perfekt :D . Martin havde været så fiks at købt noget på nettet som han bare havde fået sendt herover. Så jeg fik South Park på DVD sæson 1 og 2! BONUS :D :D .. De har da også underholdt mig en del her i ferien :D .. Derudover fik jeg også nogle praktiske ting fra mor og far. Sokker og vanter og helt vildt specielt, en kalender med billeder fra en masse oplevelser :D .. Den skal altså så meget op og hænge enten i mit locker på skolen eller på væggen på mit værelse. Af familien Morse (som jeg har været hos) fik jeg en sweatshirt med deres amerikanske favorit fodboldhold. The Ducks from University og Oregon. Det er helt speciel fordi det er en Rosebowl shirt. Rosebowl er ligesom Superbowl i NFL bare for college fodbold hold. Rosebowl blev spillet d.1 januar. Desværre tabte Ducks 26-19 til University of Ohio! .. bedre hel næste gang Ducks. Efter at have åbnet pakker hyggede vi bare og fik kigget på alle vores pakker. Det var en rigtig god juleaften. Selvfølgelig anderledes, selvom at den havde et strejf at den danske jul. Men selvfølgelig savnede jeg familien derhjemme.

25. december stod bare på afslapning. Vi kælkede og slappede bare af, og fik kigget endnu mere på vores gaver. Det var nu rart med endnu en afslappende dag hvor vi ikke rigtig lavede det helt store :D

d.26, 27 og 28 december var jeg tilbage på ski. D.26 kom min veninde Sarah og hendes far op på meadows. Så jeg stod på ski med Sarah hele formiddagen. Vi er omtrent lige gode, så det var rigtig fedt at kunne køre lidt om kap og overtræde nogle grænser sammen. Efter frokost tog hendes far os med op på nogle rimelig udfordrende pister. (i hvert fald for mig) Vi startede med at træne på nogle blå pister(det svarer til de røde i Europa) og bagefter tog han os med på 2 sorte. De var rigtig stejle, men det var også rigtig sjovt og meget grænseoverskridende at køre så hurtigt ned af dem. Heldigvis kom vi da alle ned sikkert.
De 3 dage havde vi det perfekte ski vejr. Høj blå himmel med skinnende sol og en god frost temperatur. Sneen var helt perfekt, fordi der om natten faldt lige en inch sne. Helt perfekt. Lækker powder sne. Det var 3 gode dage med masser af ski, kælkning og med nogle meget udmattede ben. Det er bare så skønt at kunne stå på ski hver dag, men også lidt underligt eftersom vi jo kun var i december måned. Så tidligt har jeg godt nok aldrig stået på ski. Selvom at hjemme i Danmark falder der altid en masse sne når jeg ikke er hjemme, blev jeg ikke snydt i år :D .. wuuuuhuuu For resten faldt jeg helt tilfældigt i snak med en af de ski gutter som står ved liften. Og gæt engang, han havde studeret i Danmark kun få år siden. Det er utroligt som verden er lille. Haha .. Han ville have at jeg skulle lære ham alle mulige danske sætninger, hvilket var ret underholdende eftersom at amerikanere altså bare ikke kan udtale det rigtigt! Haha

d. 29 stod det bare på afslapning. Var ude i haven og bygge en snemand med Sebastian. Sneen var perfekt til formålet, men det regnede det meste af dagen. Overraskende nok blev vores snemand stående i flere dage. Selvom at det regnede.

d.30 havde Helena og Camilla så et race med deres MAC ski club. Så vi tog alle op til Meadows. Jeg stod på ski det meste af formiddagen. Kom ind og spiste frokost og så skulle vi ud og se race. Helena var den eneste i hendes gruppe så hun vandt den med en rigtig pæn tid på 31 sekunder. Camilla styrtede på hendes første nedkørsel, men kom heldigvis ikke noget til. Fordi hun ikke kunne gennemføre banen, eftersom begge hendes ski var faldet af røg hun ud af løbet og endte på en fin 12 plads :D ..
Det var rigtig sjovt at se dem køre race, for det har jeg aldrig set før. Jeg kan kun sige at det nok ikke lige er mig. Jeg er mere til at køre hygge ski! Haha

D.31 NYTÅRSAFTEN. Sov rigtig længe. Super lækkert :D .. Vejret var dårligt så vi besluttede os for at blive hjemme. Dagen gik sådan set bare med at slappe af og ikke rigtig lave det helt store. Kl.5 tog jeg ned til Collins Lake Resort. Giulliana og hendes familie skulle holde nytår dernede og havde inviteret mig til at komme. Der var en masse menneskerne dernede og en kæmpe buffet så vi blev rigtig mætte! Haha .. Der var også en masse andre fra Lincoln High med til festen, så det var meget hyggeligt at kunne snakke med dem og høre hvad de havde fået ferien til at gå med :D .. Vi hyggede os rigtig meget Giulliana, Ashley, Megan og jeg :D .. Vi var både ude i den udendørs jacuzzi, spiste lækker mad og ja bare slappede af. Kl.23:30 så vi nytårs koncerten fra Times Square i New York. Det var faktisk rimelig underholdende. De havde jo selvfølgelig allerede skudt nytåret ind, eftersom at de lige er et par timer foran os.
Egentlig skulle vi alle have været oppe på SkiBowl og stået på ski indtil kl.2 om natten og så have set fyrværkeriet derfra men det regnede. Desværre :/ .. Kl.24 blev 2010 så endelig skudt ind. Der var en masse fyrværkeri taget i betragtning af at det jo bare er en lille ferieby. Dog synes jeg at man kan se en del mere hjemme fra Kirke Hyllinge. :D .. Jeg kom nok hjem omkring kl.1. stort set samtidig kom min familie hjem fra den fest de havde været til. Vi sad og snakkede godt 45min eller noget i den retning og gik så i seng. Det var en god nytårsaften. Dog anderledes, selvfølgelig. Men det var rigtig fedt at være sammen med mine nye venner :D ..

d.1 januar 2010. Den første dag i det nye år blev indledt med en dejlig lang søvn :D Dagen hvor ROSEBOWL blev spillet. Rosebowl er ligesom Superbowl, det er bare for college hold. The Oregon Ducks skulle spille mod Ohio state university. Tog med Giulliana og hendes familie til TV PARTY! Haha .. De var en hel masse venner samlet for at se kampen. Desværre havde The Ducks en rigtig dårlig dag og tabte med resultatet 26 - 17. Det var en rigtig hyggelig dag med masser af fodbold og scrabble! Haha .. desværre regnede det hele dagen så vi kunne ikke rigtig være udenfor.

d.2 og 3 januar stod den så på skiløb igen. Super fedt at være tilbage igen, bortset fra at lørdag havde vi snestorm og søndag regnede det hele dagen så det var ikke hver at stå på ski i så lang tid. Men det er jo muligt at stå på ski i alt slags vejr. Søndag eftermiddag kørte vi tilbage til hytten pakkede vores ting og satte så kursen mod Portland. På vejen tilbage stoppede vi lige ved mit hus så jeg kunne sætte nogle af mine ting af. Desværre havde jeg glemt koden til alarmen så den gik helt amok! Haha .. Gik totalt i panik, men efter gode 10min lykkedes det da endelig at få den stoppet! .. FINALLY! :D .. Da vi kom tilbage til huset stod den igen bare på afslapning nu sidste dag i ferien. :D ..
Synes det har været en super god ferie. Mødte helt tilfældigt i løbet af ferien klassekammerater som var oppe og stå på ski :D .. hyggede mig med at snakke en masse dansk, selvom at det i starten var lidt surrealistisk at befinde sig i USA hos en familie hvor alle forstår dansk. Men det var nu meget rart at lige på genopfrisket sproget. Føler en smule at jeg har glemt en del grammatik og stavning! Haha .. forhåbentlig kommer tilbage til mig efter det her viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiildt lange blogindlæg.

I går startede skolen så. Egentlig dejligt at komme tilbage om høre om alle de ting som folk havde lavet i løbet ferien og bare det at se alle igen. Efter skole tog mig og Giulliana i centeret for at finde en fødselsdagsgave til hendes hostsister, og forgæves ledte jeg efter en gave til Mark. Han har fødselsdag på torsdag og jeg har virkelig bare ingen anelse om hvad jeg skal give ham!! ARGHHH!!! .. tror jeg venter med at panikke til onsdag aften!! Hahaha … Anyway. Da vi kom hjem til mig, overraskede Dorte mig med en god gang gammeldags dansk aftensmad. Hjemmelavede fiskefrikadeller med asparges kartofler, broccoli og remulade. Det var altså virkelig næsten som at være i himlen. Efter maden gjorde vi os klar til at tage til årets første racquetball træning. Har ventet hele 2 uger på at komme tilbage på banen :D . vi skulle tage bussen derned, fra mit midlertidige hus. Haha selvfølgelig havde vi misforstået busplanen og måtte se i øjnene at den næste bus ikke kom før om 40min. Anyway.. Det stod ned i stænger så det var virkelig ikke værd at vente på den næste bus, så vi begyndte at gå. Vi gik og gik og gik og gik.. i crazy regnvejr. Endelig nåede vi frem til MAC clubben :D .. wuuuhuuuu.. efter 25min gang i stiv regn.. selvfølgelig havde jeg heller ikke taget min jakke på, fordi det jo ikke var særlig koldt udenfor.. Så min sweatshirt og sweatpants var fuldstændig gennemblødte! .. I det mindste havde jeg en hue på.. Men både mig og Giulliana var dryppende fra top til tå, da vi endelig kom frem. Folk kiggede underligt på os og spurgte hvad vi dog havde lavet.. haha .. det var en ….. ja sjov men også ret våd oplevelse. Anyway.. Vi kom et kvarter for sent og var drivvåde, men havde en super god træning, og rart endelig at være tilbage :D ..

Puuuuuuuuuuuuuuuuuuuhaaaaaaaaaaaaaaaa……!! .. Nu har jeg skrevet 6½ side.. Tror for alles skyld at jeg hellere må stoppe, men en fugl har sunget om at folk blev ved med at spørge om hvor det blogindlæg blev af. Men her er det altså… Enjoy :D .. For resten skal jeg til sleepover hos Sarah på lørdag og søndag morgen starter Lincoln High Ski Bus så :D .. Wuhhuuuu mere sne og flere ski :D .. Kan slet ikke vente med at komme tilbage til Meadows :D Anyway :D .. Enjoy people!! :D .. Nu går det nok lige lidt tid igen før jeg skriver et nyt oplæg.

For resten 1000 tak for alle julegaverne, de var lige i øjet :D :D ..


Ps. resten af billederne kommer snart op :D

Videoen fra min optræden med min persussion klasse til PopCycles kan ikke loades her på siden fordi filen er for stor, men den ligger på facebook.
Det er en rimelig awesome video :D


Additional photos below
Photos: 28, Displayed: 28


Advertisement



Tot: 0.105s; Tpl: 0.02s; cc: 5; qc: 52; dbt: 0.0571s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb