Thanksgiving, black friday and a whole lot of food :D


Advertisement
United States' flag
North America » United States » Oregon » Portland
December 2nd 2009
Published: December 2nd 2009
Edit Blog Post

This content requires Flash
To view this content, JavaScript must be enabled, and you need the latest version of the Adobe Flash Player.
Download the free Flash Player now!
 Video Playlist:

1: Vores gæstelærer i percussion 17 secs
PB251092PB251092PB251092

Brunch efter Marco's optræden
Nu er der gået 2 uger så tænkte at jeg hellere måtte tage mig sammen og få skrevet en update.
Ugen fra d.16 november til d. 22 var egentlig bare en almindelig skole uge med skole, lektier og træning.
Torsdag havde vi besøg af en afrikansk håndtrommeslager. Han fortalte om afrikanske trommer og den forskellige lyde de kan lave og hvordan man spiller på dem. Han fortalte også om kulturen og historien bag dem. Han lærte os også at spille nogle simple melodier på trommerne. Det var helt vildt sjovt og lærerigt. Han brændte virkelig for at spille på tromme, og har spillet på dem hele sit liv! .. Martin jeg kan fortælle dig at det her ville have været lige noget for dig.. Vi lærte også en sang som handlede om forskellige ting vi laver i løbet af ugen. Det var nok en af de bedste timer vi har haft i Percussion. Lige i øjeblikket er vi i gang med at forberede os til Polyglot, som er Lincoln High School årlige talentshow. Vi skal optræde med en stompsang, spillet på plastik og metal spande. Jeg spiller på en metalspand. Det er helt vildt godt, og alle i klassen er bare
PB271098PB271098PB271098

THANSKGIVING MAD
super coole og ja, det er ok min yndlingsklasse på skolen :D .
Uhh.. weekend.. weekend.. weekend..Endelig kom weekenden jeg havde set frem til i lang tid! ..
Første league match i racquetball. Vi mødtes at the MAC kl.10 og varmede op samt gjorde os klar i en time, før turneringen startede kl.11. Jeg startede med at spille single mod en fra LaSalle som havde spillet i næsten 2 år. Vi spillede ret godt op imod hinanden, men hun vandt desværre i sidste ende. Bagefter blev alle taberne af første runde placeret i en gruppe hvor vi alle skulle spille imod hinanden. Jeg skulle spille 6 singler og gæt engang, jeg vandt da lige dem alle sammen og vandt den gruppe :D .. Rimelig nice.. Flere af dem jeg spillede imod havde spillet i et år eller lige knap et år. Så jeg er rimelig stolt over min egen præstation. Bagefter skulle jeg spille double med Giulliana. Vi startede med at spille imod de 2 bedste spillere i Staten og i er oven i købet søstre, så det var en hurtig kamp med ja, vi fik ingen point! Haha .. bagefter spillede vi endnu en double, desværre vandt vi heller
PB271099PB271099PB271099

THANSKGIVING MAD
ikke den, men vi fik da et par point. Den sidste double spillede vi fuldstændig lige op, men endte med at tabe den allersidste bold og måtte se os besejret! .. Men det var bare en helt vildt god dag, og en vildt god oplevelse. Skal spille den næste turnering d.5 december i Salem.. kan slet ikke vente :D Bagefter tog jeg med hjem til Giulliana. Vi fik slappet godt af og set en film og hyggede os bare rigtig meget.

Søndag: Tog hjem til Sara for at hjælpe hende med at holde en fantastisk prinsessefødselsdagsfest for hendes lillesøster Katie. Hendes søster fyldte 4 og det hun havde ønsket sig var at hun kunne holde en kæmpe prinsessefest for hendes venner! .. De var 12 piger udklædt i prinsesse kjoler til den helt store guldmedalje. Sara var udklædt som prinsesse i hendes prom drees fra sidste år. Jeg var udklædt i min kloje fra homecoming. Fordi den var sort blev jeg til den onde heks fra snehvide udstyret med at giftigt æble! Haha xD .det komiske i det var at 4 af pigerne var klædt ud som snehvide!! :D . Hele deres hus var pyntet op med blomster og
PB271102PB271102PB271102

Stuffed turkey!! :D
masser af lyserød tyld! .. En rigtig prinsesseslot :D .. Det var bare så hyggeligt og sjovt at være prinsesse for en dag! haha

Mandag d. 23 november! .. Hvilke skoler tvinger deres elever i skole for bare en enkel dag for så at give dem ferie!! ..Det er underligt!! .. mig og Sara mødte op i vores pyjamasser som vores eget lille oprør. Vi havde da også fået et par stykker med på ideén. I skolen lavede vi sådan set ikke rigtig noget. Fordi næsten halvdelen af eleverne manglede fordi de var rejst for thanskgiving ferie. Efter skole, tog pigerne og jeg så i biffen for at se New Moon! .. Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaal, den film vare bare vildt god. Da vi kom ud af biografen var vi alle mundlamme, fordi filmen bare var så god. Bagefter spiste vi i centeret. China food :D .. det var bare sådan en hyggelig aften.. Også selvom at jeg ikke kunne se den med Miriam.. Miriam! .. Når jeg kommer hjem, skal vi så meget holde et Twiligt maraton i film + lov mig at vi skal se eclipse d.30 juni 2010!! .. lige efter jeg kommer hjem :D ..

Tirsdag: .
PB271103PB271103PB271103

THANSKGIVING MAD
Første ferie dag, blev indledt med at sove lææææææææææææææææææææææææææææææææææææææænge!! .. stod ikke op før kl.12 lækkert! .. Lavede faktisk ikke rigtig noget den dag, kunne bare ikke overskue at lave noget. Brugte hele dagen, på at se tv og bare slappe af.. Dog kiggede jeg lidt på mine spansklektier!! .. gaaaab! .. skulle nok have haft skrevet et blogindlæg for det her bliver nok rimelig langt :D haha Jo, for resten tog jeg med mark ud og handle ind til at maden.. Gal vi købte meget, Puhaa.. det var helt vildt så meget og så stort vi købte! haha

Onsdag: stod op 8:30 for skulle af sted og se Marco’s skuespil på hans skole. Teateret startede kl.9:30. De havde lavet et mix af en masse forskellige eventyrer og havde så en historie som vi alle tingene med. Det var helt vildt skægt at se 5 og 6 klasser leve sig så godt ind i rollen og synge så godt :D
Der var en hel masse mennseker der var kommet for at se Marco’s skuespil. Selvfølgelig forældre og søster, mig, deres venner Judith og Tom, + deres ven Marybeth og hendes søn Monk. Og Mark’s mor Loretta var kommet fra
PB271104PB271104PB271104

THANSKGIVING MAD
LA for at fejre thanksgiving med os. Efter skuespillet var der brunch for alle på skolen. Det var en rimelig fancy brunch taget i betragtning af at det var en skole. Der var både bagels og croissanter og frugtsalat og muffins, og så havde de da også lige en kæmpe chokolade fondue!! .. det var bare vildt hyggeligt. Fik også en gave af Mark’s mor. 3 halskæder i glas, et kors, en g-nøgle og en sommerfugl. De er vildt flotte. En del frugtsalat og et par bagels senere tog vi så hjem, brugte eftermiddagen sammen med Maya og hendes farmor. Vildt hyggeligt :D .. da Mark kom hjem gik han strakt i gang med at lave mad! Han var oppe hele natten for at lave mad og gik vidst først i seng kl.6 om morgene!! .. Puhaa.. godt det ikke var mig siger jeg bare!! ..

Torsdag, THANKSGIVING:
Stod op omkring kl.9 og tog mig et hurtigt bad. Så skulle der laves mad! .. Mark havde været oppe hele natten for at lave mad og var først gået i seng kl.6 om morgenen. Jeg stod for at skulle lave porretærte og brune kartofler :D .. det gik som det
PB271106PB271106PB271106

THANSKGIVING MAD
skulle og resultatet blev virkelig godt. Men det var lidt underligt at lave brune lilla’e kartofler. Overraskende nok smager de fuldstændig som almindelig kartofler. Til middagen kom Marks mor og hendes søster + hendes kæreste. Der var simpelthen så meget mad at det var det rene overflåd af mad!! .. Der var 4 forskellige slags kød og selvfølgelig en stor fed kalkun på 20lb. Det var den mindste vi kunne finde i butikken. Så vi havde altså 4 slags kød, sweet mashed potatoes, stuffing, greens, porretærte, cornbread og Rosenkål i oste/fløde sovs til hovedmåltidet. Vi spiste og spiste til vores maver var ved at revne. Nøj hvor var det bare noget lækkert mad :D . De var helt vilde med porretærten og med de brunekartofler. Det fik mig helt i julestemning at spise brune kartofler :D .. Til dessert var der så en masse forskellige kager, cheesecake, pekan/chocolate pie, quince pie og pumpkin pie! ., det var næsten umuligt at spise dessert med alt den kalkun liggende tungt i mavsen ..
En masse mad og kage + billeder senere, fik vi ryddet af bordet og tog så over til Darrels hus. Han havde arrangeret en potluck. Hvilket vil sige at
PB271107PB271107PB271107

Mine dejlige brune kartofler :D
alle medbringer en smule mad. Men der var nu altså ingen af os der gik sultne fra bordet. Hos Darrel var der ellers bare gang i den med høj musik og masser af mennesker. Marco og Maya ville gerne i biografen så mig og Cinzia + Marco og Maya to i biffen og så Planet 51. en eller anden tegnefilm. Men det var lige hvad jeg trængte til, for var simpelthen bare så træt af at spise alt det mad! .. Den var faktisk ret god. Hehe .. efter filmen tog vi hjem og slappede bare af resten af aftenen og så noget tv. Det var en vildt god første Thanksgiving og forhåbentlig ikke den sidste.

Fredag. BLACK FRIDAY!! ..
Store gå amok og vær sindssyg for at få de bedste tilbud dag!! .. Alle butikker holder kæmpe udsalg. Det er helt vildt nogle butikker åbnede kl.24 midnat andre kl.2 og 3 om natten. Vi havde nu ikke i tankerne at skulle af sted så tidligt og slås med alle de tossede kvinder der slås om tingene. Og helt seriøst der blev anmeldt en slåskamp mellem to kvinder til politiet. Det avr vidst i Fred Meyer, hvor de kæmpede
PB271109PB271109PB271109

THANSKGIVING MAD
om en eller anden ting!! .. Det er jo vildt sindsygt!! .. Vi stod op lidt i 9 og kørte til Corstello’s Travel café hvor vi spiste morgenmad. Bagefter kørte vi til Washington Square. Det er et kæmpe shopping center uden for Portland og meget tæt på Beaverton. Det er nok på størrelse med fisketorvet hvis ikke større. Nu var det bare med at score de gode tilbud og få købt en masse julegaver. Marco ville købe noget i Lego butikken, og han stod vidst i kø i 1½ time for at komme til at betale!! Det var helt sindsygt!! .. Har aldrig i mit liv set så mange mennesker vandre travlt rundt på det samme sted! . Jeg burde have taget et par billeder af alt menneskemylderet, men jeg glemte det helt. Var forblændet af alle tilbuddene!! Haha et par timer og en masse poser senere spiste vi så frokost. Vel tiltrængt!.. Jeg fik Thai mad! Lækkert :D .. Bagefter kørte vi til cascade station som er et outdoor mall, ligesom holbæk mega center. Derefter kørte til vi Lloyd center og til sidst til Fred Meyer!! .. da vi kom hjem fra dagen shopping var både ben og arme
PB271112PB271112PB271112

THANSKGIVING :D ..
ømme!! .. Vi var vidst først hjemme kl.20.. det var en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang dag!! For resten købte jeg også lige min egen julegave! .. En racquetball ketcher og en hanske. Så nu kan jeg rigtig få spillet en masse + at den var på halvpris hvilket jo ikke var dårligt :D .. Efter aftensmad så mig og Cinzia The Blairwitch Project. En eller anden gyser. Den var nu meget god og ikke så uhyggelig igen. Men ja resten af aftenen gik sådan set med at se tv og kigge på alle de mange ting vi havde købt. Gik vidst forholdsvis tidligt i seng og fik mig en god nats søvn.

Lørdag: Fik sovet dejlig længe. Tog til the Mac omkring kl.12 for lige at få spillet lidt med min nye ketcher inden Cinzia, Marco og jeg skulle hjælpe til med at pynte op til jul at the MAC. Min ketcher er virkelig god og jeg er meget glad for min julegave! Haha . Til at starte med pyntede vi alle 3 et kæmpe juletræ sammen med at par andre. Det er frivilligt arbejde, men det var nu meget skægt at se hvem der var mødt op. De fleste var kvinder
PB271113PB271113PB271113

THANSKGIVING :D
gerne en smule oppe i aldelen, bare klar med alle julekuglerne og englene til at pynte op! Haha .. Skal lige siges at alle juletræerne at the MAC er plastic, for de kan jo holde lang tid. Når men vi pyntede lidt flere juletræer og vi var efterhånden godt trætte. Da vi så skulle til sidste opgave! .. Samle et juletræ!! .. og hvordan gør man så det!! .. Ja, det er faktisk et godt spørgsmål!! .. haha xD .. Jeg har aldrig prøvet noget så sært som at have et juletræ i Ikea stil!! .. haha xD .. Vi måtte sortere alle grenene efter alfabetisk orden og så sætte dem de rigtige steder på træet!!! .. Har virkelig aldrig prøvet noget så underligt, men tog det virkelig som en oplevelse. :D .. skægt men meget mystisk. Kl.16:30 vendte vi så snuden hjemad, lige med et pitstop hos Fred Meyer. Jeg skulle købe en gummi/skum beskytter ting ting til min computer så den er lige til at have i rygsækken og med i skole. Da vi kom hjem gik ture så videre til Darrels hus igen. Han holdt nemlig en fest for Marks mor. Det var helt vildt hyggeligt og
PB291126PB291126PB291126

Juletræspyntning :D
igen var der masser af mad. Primært rester fra Thanksgiving, men det er altså stadig bare lækkert efter 2 dage! :D .. Vi havde en vildt hyggelig aften med masser af mad og musik.
For resten åbnede jeg også den første pakke i min advents/weekends pakkekalender fra mor og far. Fik et bundt julemærker og nogle rigtig fine julekort :D .. 1000 tak :D

Søndag: Stod tidligt op.. allerede kl.9. Vi skulle have brunch. Siden min dejlige mor jo har sendt mig et helt kilo Marcipan var jeg jo nødt til at lave lidt konfekt så Judith og Tom + deres datter og hendes forlovede + Marks mor kunne smage på Iskau’s lækkerier!! Haha xD .. Lavde baily kugler uden baily, hvilket sådan set bare er kugler af marcipan overtrukket med chokolade og rullet enten i hakkede pistacenødder, kakaopulver eller valnødder. De blev vildt gode og manner dem var de altså også bare helt vilde med!! .. det var jeg selvfølgelig også :D .. Nøj hvor var de gode, men nu ikke helt ligeså gode som dem med baily :D .. Igen spiste vi en hel masse mad. Efter måltidet stod den på at få lavet de sidste lektier
PB291128PB291128PB291128

Meget og rigtig meget julepynt!! haha
inden racquetball. Efter racquetball var det bare hjem og spise aftensmad og så i seng!! .. Nøj hvor var det bare en god ferie, med alt for meget mad! Haha .. Og nu nærmer december sig!! :D ..
Første søndag i advent betyder PAKKE!! :D .. Fik julemærker til min emails!! .. Wuuhuu!! .. Så nu skal i altså bare være forberedt på at jeg angriber folk med mine elektroniske julemærker i mine emails! Haha xD

Mandag: Ikke det helt store, tilbage til hverdagen og i skole, men det var nu dejligt at se dem alle sammen igen, selvom at jeg nu ikke ville have haft sagt nej til en uges ferie mere!! :D .. Da jeg kom hjem var der sørme en pakke fra mormor og morfar. Det var virkelig noget der bragte smil på mine læber. Tusind tak for det fine brev, og Andrea den vinduesmaling er altså bare kanon flot. Den spreder dejlig julestemning på mit værelse :D .. Desuden fik og også en skrabekalender! Juhuuuu :D .. Den var altså bare lige i skabet! Så nu håber jeg at jeg vinder.
Ganske underligt der var en pakke til mig i min weekend pakkekalender!! .. hey
13952 1140963335826 1579710845 30342911 6289526 n13952 1140963335826 1579710845 30342911 6289526 n13952 1140963335826 1579710845 30342911 6289526 n

Katie's prinsesse fødselsdagsfest :D
mor du ved da godt at mandag ikke er en del af weekenden (desværre) haha xD .. Fik en skrabekalender mere!! .. så nu har jeg dobbelt så stor chance for at vinde! . altså bedre kan det jo ikke blive :D

I dag har bare været en almindelig dag. Var i skole. I percussion er vi i gang med at øve vores optræden til Pop Cycles, som er det årlige talentshow :D .. Vi er efterhånden ved at blive gode til det..
Efter skole var det bare hjem og lave lektier, og resten af aftene er sådan set bare gået med at skrive det her 5 sider lange blogindlæg!! .. puhhaa.. mine fingre efterhånden også ved at gå i kramper.

I morgen står den på skole igen igen og sidste racquetball træning inden lørdagens turnering :D .. Kan næsten ikke vente :D ..



Additional photos below
Photos: 20, Displayed: 20


Advertisement

PB291132PB291132
PB291132

Juletræspyntning :D
PB211080PB211080
PB211080

Alle pigerne i julemandens stol i Pioneer Place mall :D
PB291139PB291139
PB291139

Juledekoration at the MAC
PB211084PB211084
PB211084

Racquetball turnering :D
PB291140PB291140
PB291140

Juledekoration at the MAC
Photo0095Photo0095
Photo0095

TURKEY!!! :D


Tot: 0.074s; Tpl: 0.018s; cc: 11; qc: 27; dbt: 0.0364s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb