Blogs from Sisimiut, West Greenland, Greenland, North America - page 2

North America » Greenland » West Greenland » Sisimiut November 14th 2011

Vi er ved at være landet heroppe blandt de smukke fjelde og den friske luft. Naturen, det billige skidt, ligger jo lige udenfor døren og her er meget meget smukt og byen er omgivet af høje sneklædte fjelde som vi kigger på hver dag, når vi går hjem fra job. Vi er heldigvis meget udenfor, og så koldt er det heller ikke endnu, selv om sneen ligger der. Ungerne har været i naja aleqa som er deres nye børnehave og vg. De var rigtig søde og de har en fast plan for hvordan de kører ind, så det er dejligt, for de snakker heller ikke så meget dansk. Ungerne virkede glade for stedet. Turene rundt i byen går MEEEGET langsomt for hver en lille sten/telefonboks og skilt skal børstes rene for sne og så skal ungerne ... read more

North America » Greenland » West Greenland » Sisimiut November 9th 2011

Kære alle, Lidt nyt herfra det høje og kolde nord. Her er sne MASSER af sne. Vi er ved at falde til men det er svært for ungerne at vende sig til tiden. De vågner 03.30!! eller sover længe til lidt før 5…! Da vi ankom til Sisimiut fik Sebbi den store forklaring og visning af cockpittet så han kom ind med rødmossede kinder og strålede som en lille sol i ’ankomsthallen’. Ja det er sådan set bare en bygning, hvor de smider kufferterne på gulvet, og så kan man så tage sit grej med sig. Min kollega Signe kom og tog imod os i lufthavnen. Og Pedros chef Knud troppede også op, så der var kortege på vej tilbage til byen. Der var ikke lige planlagt noget velkomst for os (jeg fik senere af vide ... read more

Tot: 0.042s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 22; dbt: 0.0123s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1004.8kb