Blogs from Mardin, Southeastern Anatolia, Turkey, Middle East - page 2

Geo: 37.3172, 40.7382 GUN 5 GUNLERDEN PAZARTESİ Harika bir kahvaltı sonrasında sırada Mardin Müzesi var... Benim gençliğimde Mardin müzesi çelimsiz bir iki eseri sergileyen sönük bir müze idi. Şimdiki ziyaretimde Mardin müzesi bu denli tarih zengini bir yöreden nihayet nasibini aldı. Mardin Müzesinde, Eski Tunç, Orta Tunç, Geç Tunç, İlk Demir Çağı, Assur, Urartu, Pers, Roma, Bizans, Selçuklu, Artuklu ve Osmanlı devirlerine ait seramikler, damga ve silindir mühürler, sikkeler, kandiller, figürinler, gözyaşı şişeleri, takılar ve vazolar sergilenmektedir. Müzede arkeoloji ve etnografya sergi salonları, kütüphane, konferans ve dinlenme salonları yer almaktadır. Bunların bir iki tanesi ile avrupa müzeleri "sansasyon " yaratır ama bizde sıram sıram yatıyorlar... Bizi gezdiren görevli hanımefendi'nin... read more
mardin
kirklar klisesi
Kirklar klisesi

Geo: 37.3172, 40.7382 GUN 4 GUNLERDEN PAZAR Sabah güzel bir kahvaltı biraz çarşı içinde dolaşıp eski günleri yad etme... İsotçuları ziyaret .... Fazla açılmadan otele dondüm ve Mardin 'e doğru yola çktık. Mardin' e ilk gelişim 1968 yılı... Diyarbakırdan yola çıkıp Mardin'e vardığımda güneş batıyordu. Söylemeğe gerek yok ki yol diye bir şey yoktu ... çakıl üzerinde Anadolum coşuyor ve aka, kaya geldiydim. Güneş Mardin'in tepesinden alçalırken taaa o zaman şehre aşık olduydum... Mardin Mardin ilinin merkezi olan şehirdir. Mardin, mimari, etnografik, arkeolojik, tarihi ve görsel değerleri ile zamanın durduğu izlenimini veren Güneydoğunun şiirsel kentlerinden biridir. Mardin'de, farklı dini inanışlar paralelinde, sanatsal açıdan da ... read more
oradayim
mardin

Middle East » Turkey » Southeastern Anatolia » Mardin December 11th 2004

I'm in Mardin, the final stop before Syria. Perched on the side of a hill, crowned with a castle containing an immense radar dome spying on the middle east on behalf of NATO, packed with historical honey-colored houses lining crooked streets, Mardin is a real beauty. At least the old city is. There's the obligatory concrete sprawl, but it's kept in the back so as to not ruin the view. And the view is beautiful: an unspoilt plain, stretching out as far as the eye can see and beyond, into Syria. The weather has been clear for the last couple of days, and that makes all the difference in the world in terms of my perception of the place... Too bad it started snowing tonight. Mardin shuts down early, even earlier than other towns I've been ... read more
The battlements of Diyarbakir
Mardin, and Beyond
Good Ahmed

Tot: 0.079s; Tpl: 0.004s; cc: 8; qc: 26; dbt: 0.0259s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb