Blogs from Gaziantep, Southeastern Anatolia, Turkey, Middle East - page 2

Middle East » Turkey » Southeastern Anatolia » Gaziantep August 28th 2008

When I initially did some research on Turkey and learned about places I wanted to visit, Gaziantep (Antep) was at the top of my list. Well off the tourist trail, and paradise if you have a sweet tooth. It has been dubbed the baklava capital of the world, perhaps because it has over 180 pastry shops dotted around the city that produce tonnes of baklava, which is then sent throughout the country - even to the President! I just had to see what all the fuss was about! So as part of my plan I wanted to meet a local who knew where to get the best baklava, kebaps and other culinary delights that this city had to offer. That's when Onal, a fellow Couchsurfer, came into the picture. When I read that eating was one ... read more
the root beer man
me, Onal's mum, Onal, and the mother in law
dried peppers and eggplant

Middle East » Turkey » Southeastern Anatolia » Gaziantep February 29th 2008

This trip to the south east of Turkey was made in the summer of 2007 from June 22 until June 24. I travelled with my girlfriend Adina and Micky from Rumania and Ivan fom Colombia. There are many stories to say about this aventurous trip and I will try to be as specific as possible. The first city to visit was Gaziantep where was located the AIESEC LC that was organizing this tour. What can I say about this city? It is gorgeous. Beautiful zoo, second biggest mosaic museum in the world, deliciuos baklaba and wonderful people. It is amazing that in this AIESEC tour I had the opportunity to see with my own eyes Euphrates and Tigris rivers when I was few years ago just studying them in my high school. I also could see ... read more
Adina and me
Before going to the zoo
Turkish traditional dinner

Middle East » Turkey » Southeastern Anatolia » Gaziantep April 17th 2006

Geo: 37.4213, 38.366This morning we all met in the lobby at 9am, packed and ready to go to Turkey. Fahad has left Aleppo, but made sure that the next tour guide would be here ready to meet us. According to our itinerary, there would be taxi's picking us up and taking us over the border. We soon got a phone call to say that we would not be taking the taxi's over the border, instead a bus will soon be there and we would all travel together with the guide over the border. Okay, so we waited at the hotel as he said he would be here soon. Waiting, waiting, waiting, got another phone call to say he won't be long. We continued to wait and we were starting to get impatient. This was wasting our ... read more

Geo: 37.0749, 37.3875 GUN 6 GUNLERDEN SALI Artık yola çıkma ve geri dönme zamanı geldi. Kızıltepe,Viranşehir ( aslında hiç viran değildir) Urfa üzerinden Gaziantep ' e döndük... Kafilemiz yolda neşeli fakat yorgundu Yolculuk sonuna doğru uyuklayanların adedinde artış kaydedildi. Antep 'e vardık biraz toparlandık ve Antep 'in önemli yemek mabedlerinden biri olan İmam Çağdaş' a gittik. İmam çağdaş Uzun çarşı 49 numara'da 1887'den beri bu işi yapıyor. Antep'e yaptığım tüm ziyaretlerde mutlaka ziyaret ettiğim bir lokantadır. İmam çağdaş bir efsanedir.. Herkes bilir ama yine de adres şöyle : http://www.imamcagdas.com/ Oradan çarşıya geçtik. Çeşit zenginliği başınızı döndürebilir. Şam fıstığı,Baklava,her türlü salça,baharat 'ın... read more
İmam çağdaş
baklava
kebap

Geo: 37.0472, 37.8751 GUN 3 GUNLERDEN CUMARTESI Sabah, mükellef bir kahvaltı çektik . Çok uzun süredir öyle çoluk çocuk kahvaltı etmemiştik. Salondaki neşeli çocukları gördükçe keyfim yerine geldi. Bugün Zeugma'ya gideceğiz. Gaziantep İli, Nizip İlçesi'nin 10 km. doğusundaki Belkıs Köyü'nde, Fırat Irmağı kıyısında, Zeugma Antik Kenti bulunmaktadır. Tarih öncesi çağlardan beri kesintisiz iskan gösteren bu yerleşimin önemi, Fırat Irmağı'nın en kolay geçit verdiği iki noktadan birisinde olmasıdır. Zaten "Zeugma" adı da "köprübaşı" veya "geçit yeri" gibi bir anlam taşımaktadır. Günümüzde, üzerinde fıstık ağaçlı yetişmiş bulunan, 3-4 metre kalınlığında toprak tabakasıyla örtülüdür. Yaklaşık 20 bin dönümlük bir arazi üzerine kurulmuş olan bu antik kentin 1/3'ü, su tutulması Ekim 2000'de tamamlanacak olan Bi... read more
zeugma
Ayse Zeugma da
bir arada

Geo: 37.0749, 37.3875 GÜN 2 GÜNLERDEN CUMA Sabah güzel bir kahvaltı. Dostlarım, aramıza yeni katılanlarlar için özel olarak "katmer" yaptırmışlar. Bildiğiniz gibi Antep yemekleri ile ünlü bir ilimiz kendine has çok yemeğin anavatanı adeta.. Katmer bu yörenin önemli tadlarından biri. Diğer illerimizde yapılabilir fakat burada yapılanı tatlıdır. Antep'de sabah kahvaltisi olarak tüketilen hamur tatlısı . Baklava hamuru arkasi görünecek kadar ince acilir, icine toz seker, has kaymak ve ezilmis antep fistigi bol bol eklenir ve katlandiktan sonra firina verilir. Çayla acaip gider ...tüketilmesine doyum olmaz.Bir kolesterol patlaması yaşayabilirsiniz ama sallayın gitsin... Ayşe fazla tatlıcı olmamasına rağmen bayıldı. Kahvaltıdan sonra Kamil Ocak stadının arkasında Gazi... read more
Antep müzesi
müze
ayse palmiyede

Geo: 37.0749, 37.3875 GUN 1 GUNLERDEN PERŞEMBE: Antep havaalanında dostlarımız bizi karşıladı ve doğruca otelimize geçtik. Otelimiz Tuğcan, Antep'in eli yüzü düzgün otellerinden biri. 1994 yılında açıldığından beri Antep ziyaretlerimde genellikle burada kalırım. Çok memnunum . Şehrin, merkezi bir yerinde.. Eskiden kaldığım otelleri kıyaslarsam burası saray sayılır... adresi şöyle : http://www.tugcanhotel.com.tr Antep için ne yazsak az.. Çok ama çok önemli bir şehirdir. Biraz bilgi vereyim. Gaziantep, halk arasındaki eski adıyla Antep, Türkiye'nin Güneydoğu Anadolu Bölgesi ile Akdeniz Bölgesi arasında bulunan aynı adlı ilin merkez şehridir. Güneydoğuda şehir olarak en fazla nüfusu barındırır. ... read more
Gaziler

Tot: 0.114s; Tpl: 0.005s; cc: 5; qc: 50; dbt: 0.0405s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb