Aqaba and Wadi Rum


Advertisement
Jordan's flag
Middle East » Jordan » South » Aqaba
December 11th 2009
Published: December 14th 2009
Edit Blog Post

AqabaAqabaAqaba

me :-)
Hi there,

So last night we drove to Aqaba. Like last time, we got some drinks from a local store and had a beer on the beach. After that we went to a hotel with a nice view on the Red Sea and so this morning I went for a swim in the Red Sea. Since there is a lot we have to do today, we woke up early, had a nice breakfast and took off.
Round 9am I found myself amongst the fish in the red sea. I have never seen anything like this before. Again all these oh's and waauw's, this time under water. Unfortunately, my camera doesn't like water, otherwise I would have taken some nice pictures.
No one else in the water where we were except me and my goggles :-)
After an hour 'mermaiding' among the fish, I came out, we drove back to the hotel, had a shower and we drove to Wadi Rum, which is a 30min drive away from Aqaba.
The only thing you could see were cars, rocks, sand and ... a cargo train :-) in the middle of the desert.
We stopped somewhere and the driver picked us up 8km
AqabaAqabaAqaba

a room with a view
away from where he left us.
Sand, rocks and nothing more, waauw!
We left Wadi Rum like we found it and drove back to Wadi Musa and the bedouin village. I said good bye to Ghassad and his family. This has been such a rich experience. I'll never forget, shokran!! And then I had to catch the bus at 4pm to go back to Amman.
When I first arrived in Petra, the bus was far from full but when we got back on the bus to go to Amman, it was packed and I didn't have a ticket yet.
The taxi driver knew the people from the bus company so he reassured me I didn't have to worry about getting a seat. At the end I found myself jumping the cue, leaving some angry American tourists ouside but luckily there was just enough room for everybody.
I was sitting next to a nice girl to Amman and with words and gestures we tried to ask each other questions. I found out she was a dentist and lived in a town not far away from Amman.
Back in Amman I returned to Akram and Bianca. We had a very nice evening
Wadi RumWadi RumWadi Rum

Cargo train
together, shared some more stories. Bianca cooked a very nice meal, made great indian chai and then it was time to say goodbye.
They plan to visit the benelux soon, so hopefully I will see them again.






Additional photos below
Photos: 12, Displayed: 12


Advertisement

Wadi RumWadi Rum
Wadi Rum

Cargo train
Wadi RumWadi Rum
Wadi Rum

Jumping in the desert
Wadi RumWadi Rum
Wadi Rum

Jumping in the desert


14th December 2009

مرحبا يا عزيزتي أن
Anneke, ik stuurde je de gegevens van Munzer in Lattakia, dus als je zin hebt om daar naartoe te gaan moet je hem maar bellen. In Damascus zelf heb ik ook heel wat contacten in Yarmouk kamp maar ik veronderstel dat Hanaan daar je gids zal zijn. Veel groetjes aan haar en haar familie in elk geval. Leuk te horen dat je Arabisch erop vooruit gaat, ik geef nu zelf les dus misschien krijg je nog zin om bij mij in de les te komen? Geniet er maar van en je zal zien: Jordanië is wel heel mooi qua natuur en toerisme maar Syrië is nog veel authentieker Arabisch en de mensen zijn er heel warm en eenvoudig. Damascus is een prachtstad. Ga zeker ook naar Aleppo en heel mooi en makkelijk met de bus te bereiken vanuit Damascus. Onderweg kan je eventueel in Hama passeren. Superveel liefs! Ma essalaama! An
14th December 2009

Nice !
Good text, nice pictures !
14th December 2009

hey reizende dame..
Dag Ann, Het zijn inderdaad veel "waaaw"momenten, en tof dat je ons laat meegenieten via de reisverslagen, de foto's, het is om jaloers op te worden. Ik hoop dat je tijd vindt om mijn korte mail ook even te lezen. Hier alles ok, druk op het werk maar goed. Vorige week een mindere week : auto-ongeval gehad (niet in fout) gelukkig enkel blikschade en woensdag een vriendin-collega ten grave gedragen. Het doet je alles sterk relativeren, gelukkig maar. De auto is binnen voor herstelling en ondertussen bol ik met een vervangwagen, schoon bakske hoor. Met Martine is het ok, nadat ze vrij ongerust was, ze had een knobbeltje gevoeld. Het is een cyste... oef. Nu moet ze wel op 23 dec. nog onder de scan voor haar hartspier, ze neemt een medicijn en dat werkt nefast op de hartspier. Dat ze sportief is is goed volgens de arts, nu maar duimen dat ook dit goed nieuws wordt. Het is een toffe, dappere madam ! Geniet nog ten volle van je reis en kom behouden terug. Liefs, dikke knuffel, Myr
14th December 2009

Super!
Gisteren bij mama en papa onzen klaas gaan halen en een gezellige avond gehad! Ik weet nog dat ik in Marokko ook van de ene verbazing in de andere viel! Wat een natuur éééé! Ik was altijd gefascineerd door de kleuren zowel boven als onder water! Gelijk die rotsen en die grotten en watervallen en ... geniet er nog van eeeeee! Oa zustere!! XXX
16th December 2009

wow
Wat een reis, prachtige foto's!!Zwemmen in de rode zee is een ervaring, niet?Liefs mama
17th December 2009

Marhaba
Dag anneke, ik ben hier bij de familie van Hanan net buiten Damascus. Mijn arabisch is niet wat het moet zijn maar ik krijg wel zin om er wat meer van te weten. Jammer genoeg heb ik geen tijd meer om nog naar Lattakia te reizen. Ik probeer morgen nog naar Palmyra te gaan vooraleer ik terug naar Belgie afzak. Damascus is idd super en Aleppo heb ik gisteren bezocht. Ik kijk met heel veel goede herinneringen terug naar deze reis en hopelijk kom ik nog eens terug. Ik heb er in ieder geval een hele hoop vrienden bijgemaakt, wat moet je nog meer hebben ;-) Heel veel groetjes, Ann. كيف حالك آن. أنا مشتاقة لك. أتمنى أن تزوري سوريا مرة ثانية. سلام

Tot: 0.157s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 59; dbt: 0.1136s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.2mb