2.den - Kyjev


Advertisement
Ukraine's flag
Europe » Ukraine » Kiev » Maidan Nezalezhnosti
August 28th 2017
Published: September 19th 2017
Edit Blog Post

Z postele som sa vykopal okolo 8/30 a smer metro zastavka livoberezhnakde tu ma ma vyzdvihnut moj kontakt.

Do stretka mi ostava este neaka polhodinka, tak prechadzka po miestnom mini trhu. Nic specialne, zelenina, cacky macky.

Sedim si pred mcdonaldom, zrazu sa tam mota baba s telefonom v ruke, pokukuje po okoli, tak reku to je ta na ktoru cakam. Ups veru neni, po chvili prichadza uz spravna baba.

Nastup na metro a smer stanica Kontraktova Ploscha , kde zacina moja tour. Este pred tym ale zastavka na jednej zastavke metra a prechod cez mega dlhy koridor co spaja M1 a M2.

V kyjeve je metro osadene oproti inym europskym mestam dost hlbko, dovod je jasny, priprava na vojnu. Metro ma sluzit ako podzemne mestecko. Stanica arsenalna je v hlbke az okolo 105m.

Nuz po opusteny metra, sme si to po nabrezi zamierili k mostu Parkoviy pishokhidniy mist. Cakal som, ze vonku bude viac ludi ale ulice skoro ludoprazdne.

Couchsurferka ma zasypavala hromadou informacii, vobec sa jej nezastavila huba.

Na moste pozeram co robi, zacala liest hore. Trochu vyklepany som ju nasledoval ale zastali sme len asi v 1/5, bo dalej to uz bolo ohradene.

Po adrenaline, kludna jazda zubackou ku kostoliku sv Michala. Ten uplne paradny, zlate kopule, omietka modra. Len skoda, ze aj obloha nad nami nebola modra, furt zatiahnute, fuka vietor a nie moc teplo.

Pred kostolikom bola aj neaka mini demonstracia ukrajinskych nacionalistov, viali tu opacne ukrajinske vlajky (zlto moda, normalna je modro zlta, co znamena oblohu a zem),dokonca aj cerveno cirna vlajka sa tu objavila.

Tesne pri vchode do kostolika (no skor mega kostol) boli umiestnene nazvy ukrajinskych miest na vychode ,ktore okupuju prorusky orientovany povstalci.

Hned za budovou je mala fontanka, ktora plny zelania. Treba pritisknut mincu na jednu zo styroch vypusti, v pripade udrzania sa mince,sa zelanie splni, mne tam nevydrzala ani stotinu, hned padla 😊

Prechadzka po meste pokracovala dalej, rozne budovy, kostoliky, parky a monumenty (samozrejme ani na jedno meno si uz nespomeniem).

Cestou na maidan, kde je v jednej ulicke kopa kvetov ako spomienka na mrtvych pocas nedavnej revolucie, sa zastavujeme v nakupnom centre TSUM. CS je cela unesena z eskalatorov, no nevim su trosku viac nobl ale inak nic moc. V nakupnom centre zvacsa len okukavaci, nikto nic nekupuje, mega drahe veci.

Po jazde na pohyblivych schodoch, prichadza moje prve stretnutie s ukrajinskou postou.

No bola to teda fakt "prijemna" polhodinova skusenost. Clovek chce poslat pohladnicu, ide k jednemu okienku, odtial ho poslu k dalsiemu, z toho zasa do toho povodneho, odtial do dalsieho, a zas dalsie. Nakonec sa dopracuvavame k spravnemu okienku. Tetula odchadza do trezoru vo vedlajsej miestnosti a slavnostne prinasa podpultovy nedostatkovy tovar, znamky do europy.

Konecne zacinam testovat ukrajinsku kuchyna, CS mi odporuca parok v langosovom ceste. Tak to testujem, fajn. Ona ako vegetarianka nie.

Dalsie doplnenie energie v podniku jaroslav, kde si davam pirohy, ktore zapijam kompotom. Rybaci bol fajn, jahodovy tiez ale cernicovy piroh bol hruza. Co ma prekvapilo, dnu boli normalne plody a nie len dzem.

Este kavicka v mcdonalde, kde vonku na schodoch sledujeme ludi. Studenti tu hraju na hudobnych nastrojoch, dokonca niektory aj spievaju.

Strasna kopa peknych ukrajiniek, myslim, ze po tejto ceste bude z prveho miesta bielorusko zosadene.

Nabehali sme za 6 hod cca 12km, rozlucka a smer hostel.

Tu len 2hod relax, ak by bolo fajn pocasie tak by som siel relaxovat do hidroparku ale takto nic z toho.

Oddychnuty, zastavka na veceri v blizkej puzate hate, co bola chyba.

Bo s dalsiou CS sme nakonec skoncili na veceri v rovnakej prevadzke len v ludovejsom style, nie takom modernom ako tato.

No ale este pred tym navsteva prezidenta, resp jeho sidla. Pri vstupe do tohto mini komplexu (jedna kratka ulicka) som sa musel preukazat pasom straziacemu vojakovy. Budova velkolepa ale mna skor zaujala seda budova oproti, na ktorej su rozne sochy zvierat.

Po jedle rozlucka a smer ubytko, kde totalne k.o. z dnesneho chodenia padam do postele.

Sprchu som si dal uz teplu 😊

Par postrehov o CS.

Prva zatial bola len v Bulharsku a aj to tam len pracovala ako animatorka, doma ma velmi bojovu macku, ktora na kazdeho utoci, je fotografka a co som kukal jej vytvory fakt dobra, neustale jej ide huba.

Druha je doktorka, dokonca pracovala na maledivach. No ale zas az take uzasne to tam nebolo, nakolko je zena a maledivy su moslimovia, zeny tam ako doktorky moc neuznavaju.

Vcera ako sme hladali moj hostel, tak v kazdom vchode kam som nabehol (tri) bola vratnicka. Dost zaujimave teda.

naklady (1€ = 29,3049 UAH)

4x metro - 0,68€ (platba paypas revolut inak 5UAH/jazda)
zubacka - 0,14€ (platba paypas revolut 4UAH)
2x latte v mcdonalde - 1,48€ (platba kartou revolut 44UAH)
jedlo v puzata huta - 4,61€ (platba kartou revolut 48,5UAH)
parok v langosi - 12UAH
jedlo v puzata huta - 71UAH

foto
kyjev

Advertisement



Tot: 0.946s; Tpl: 0.009s; cc: 14; qc: 47; dbt: 0.6434s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 3; ; mem: 1.1mb