Blogs from Barcelona, Catalonia, Spain, Europe

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona July 5th 2014

Mark and I both woke up with ever so slight hangovers. I, we both said, are too old for this. We met Andrew and Erika in the lobby at about 9:25 and set off for La Sagrada Familia. The bus left pretty quickly and we were at the square across from the church by 10:00. We went to Starbucks and got a light breakfast and got to the church by 10:20. After we got in (walking by all of the people who were waiting in line for most likely 1½ hours), Mark got in line to get our audio tour headsets. While we were waiting for him, Andrew said that he’d read about a stations of the cross on one side of the church and then said, “I’m not really sure what that is.” I started ... read more

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona June 18th 2014

Hier (17 juin) : on a prinpalement fait beaucoup de route ces deux derniers jours. Nous avons quitté Barcelone hier matin en direction de Valence, où on a arrêté pour visiter l'aquarium. Des requins, des raies, des pengouins, des tortues, des morses, des phoques, des oiseaux, des poissons d'eaux tropicale et méditéranéenne, des dauphins et companie nous attendaient. Ça en valait vraiment la peine, non seulement pour la visite de l'aquarium mais aussi pour admirer l'agora et le musée qui se situaient à côté. Nous avons par la suite trouvé un hôtel sur la rive qui fait face au Maroc en début de soirée. En payant nos 2 chambres, on pouvait sentir la délicieuse odeur des cuisines et nos estomacs on finalement décidé que c'était là qu'on allait souper! On s'installe à table puis une jeune ... read more

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona June 1st 2014

Une chose est sûre, on ne pourra pas dire qu'on a été ben ben chanceux côté météo pour ce voyage ! C'est drôle parce qu'il y a trois ans, en Allemagne et en Autriche, on s'attendait fortement à de la mauvaise température (froid, pluie...) et finalement, on a eu 2 semaines de soleil mur à mur et de belles températures chaudes. Là, on s'est dit : come on, l'Espagne, soleil et chaleur tout le temps ! Hahaha. À Madrid, il y a environ un mois quand on regardait la météo, c'était soleil soleil 35 degrés... On a eu du soleil, mais plus comme 18-20 degrés. Et à Barcelone... de la pluie tout le temps, sauf par petits moments, et sauf hier journée du départ où il faisait beau et chaud ! Bon ben coudon ! S'il ... read more

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona May 28th 2014

In 1957 Arthur Frommer changed the way people looked at travel by writing “Europe on 5 dollars a day”. It inspired a whole generation to think differently about what travel could be. By 1986 the book had become 25 dollars a day. Still a bargain price and for many who only experienced Europe through the movies, Europe became a reality instead of just a dream. Sadly, today it is not possible. I recently saw a two week trip to Spain listed at 4,157 dollars per person not including flights and many meals. Counting in those dinners and flights I think a couple could look at a budget approaching 1000 dollars per day. As the world recovers from the Great Recession, I’m not sure everyone has included a trip to Europe into their short term travel plans. ... read more
Gracia Neighborhood- Barcelona
Camp Nou- FC Barcelona
Montserrat Monastery

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona May 28th 2014

Ce matin, la grippe m’est tombée dans la face, ou plutôt dans le nez ! Congestionnée ben raide, nez qui coule, mouchage, chialage, nez bouché, goûte à moitié, toute la patente !!!! Ah simonaque !!!! Ça m’arrive toujours… chaque fois que je pars en voyage ! On finit par s’y faire, mais c’est quand même désagréable. Et moi qui espérais que ça n’évolue pas… pfff. En tout cas, c’est la vie ! Ça ne m’a pas empêché de profiter de ma journée (même si j’espère fortement que ce sera moins pire demain…). Aujourd’hui, on a plongé tête première dans le modernisme barcelonais ! On s’est dit qu’une petite cure de Gaudi nous ferait du bien, alors on a commencé drette en partant avec la Sagrada Familia, rien de moins ! Une maudite chance qu’on avait acheté ... read more

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona May 27th 2014

Tout le monde me l’avait dit : Barcelone, c’est génial, Barcelone, c’est la vie, Barcelone par-ci, Barcelone par-là… mes attentes étaient monstrueusement hautes et je me disais : impossible que ce soit aussi magique que tout le monde le dit, Barcelone. Eh bien voilà, en une demie journée et même pas d’alcool dans le sang : je suis en amour ! On est arrivés en train vers 12h30 aujourd’hui et après s’être installés à l’hôtel et tout et tout, il était peut-être 13h30-14h quand on est partis explorer. Encore fatigués et un peu puqués de grippe, on a pas voulu en faire trop. On s’est dit qu’on allait commencer par la mythique avenue Las Ramblas, de toute façon super facilement accessible à pied de notre hôtel (encore une fois bien situé… mais c’est qui qui trouve ... read more

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona » Barcelona May 6th 2014

We were standing on La Rambla, the wide, tree lined, main promenade through the oldest section of Barcelona, Spain on our second day in town. We got in a little late from Paris the night before and didn’t have time to do much except unpack and fill the refrigerator with groceries and spend a little time getting familiar with our new neighborhood. La Rambla is the most famous street in Barcelona and perhaps all of Spain. It runs for about 1 kilometer from the Columbus statue that overlooks the old harbor to Placa Catalunya, the central plaza that serves as the hub for all the spoke-like streets of Barcelona. On this day, La Rambla was crowded with a huge number of vendors, all of which are selling either roses or books. Women are standing in long ... read more
Catalonia
Palau Nacional
Parc Guell

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona April 30th 2014

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona April 23rd 2014

Land Ho – The new World April 20th - Barcelona We arrived in Barcelona Sunday morning with a big bump against the dock. I think that was our wakeup call. I roll over and Kirsten is just out of bed, I think we just ran ashore. Yeah, at least it was land. LOL We’re up, packed and ready, our departure time is 9:30ish. We go to the Lido Deck and have one last Holland American breakfast. Around 9:30 we depart the ship. We go through passport control and find our luggage. We work our way to the taxi; when it’s our time, we pile into the clown car with our luggage. Off to the airport we go, Opa is in the co-pilot seat giving directions. Yes, the taxi driver and Opa are discussing the finer points ... read more

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona » Barcelona April 7th 2014

About two weeks ago, our niece got married. At the end of the reception as we were saying our goodbyes, I hugged my nephew Wil and said, “I’ll see you in Barcelona!” He said, “See you in Barcelona! How freakin’ cool is that?” So cool! Again, thank you Mom! We were up and at ‘em early today. Alarm went off at 5, which meant up, shower, dress, finish packing. We had done most of the packing the night before so not too big a deal. The hotel desk clerk said we needed to be at the airport two hours ahead of time. Our flight to Barcelona was at 9:55 so we ordered a car to pick us up at 7. We had breakfast at 6:30 (really, this is vacation?!?) and met the driver right on time ... read more

Tot: 0.434s; Tpl: 0.009s; cc: 9; qc: 73; dbt: 0.2511s; 73; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 3; ; mem: 6.5mb