Barcelona

Spain's flag
Europe » Spain » Catalonia » Barcelona
January 12th 2007
Published: January 14th 2007

Rond een uur of 11 worden we wakker, we hebben gisteren vrijwel alles al gezien van de stad het enige wat we echt nog moeten zien is parc Güell, we nemen de metro voor het hotel, deze blijkt de verkeerde kant op te gaan, we stappen uit en draaien om, bij het één na laatste station van de lijn stappen we weer uit. We lopen naar boven en staan midden in een buitenwijk, we vragen aan een voorbijganger waar het park is met handen en voeten wordt het duidelijk dat we een stationnetje of 6 te ver zijn uit gestapt, we nemen de metro weer terug en stappen nu bij het juiste station uit
Na een eindeloze stroom van roltrappen staan we uiteindelijk boven op een berg, aan de achterkant komen we het park binnen, we lopen door het park naar de voorkant, het is jammer dat we aan de verkeerde kant zijn binnen gekomen, nu is het verrassingseffect weg, het prak zelf is gewoon een park maar een ingang is wel mooi, een groot plein dat rust op grote kollommen met veel ronde met tegeltjes bekleden vormen en beelden.
Als we het park uitkomen lopen we berg af weer richting zee, zo komen we als het goed is telkens dichter bij het hotel, na weer een goede twee uur gelopen te hebben, nemen we voor het laatste stukje maar de metro. Terug bij het hotel was ik snel wat kleren en dan gaan we maar weer opzoek naar een plek om te eten, we willen eigenlijk opzoek naar die bar van gisteren met die heerlijke banken, na een uurtje dolen komen we de shaorma tent van eergisteren weer tegen we eten weer een heerlijk broodje en gaan verder opzoek, maar vinden doen we hem nog steeds niet, we drinken hier en daar een biertje, vinden nog wel wat herkenningspunten van gisteren maar de kroeg blijft onvindbaar, tot we uiteindelijk opgeven en we er zomaar in eens voorbij lopen, we sluiten de avond af met een biertje en een tequila en gaan naar bed.

Tot: 0.092s; Tpl: 0.011s; cc: 6; qc: 45; dbt: 0.0513s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 2; ; mem: 1.1mb