Barcelona

Europe » Spain » Catalonia » Barcelona
January 11th 2007
Published: January 14th 2007

La sagrada Familia La sagrada Familia La sagrada Familia

genomen vanaf het dak van de kathedraal van Barcelona
We worden redelijk bijtijds wakker, das mooi dan kunnen we wat gaan zien vandaag, in de wijk achter het hotel is een kathedraal, na het ontbijt gaan we die kant maar eens op. Helaas zijn ze de kathedraal aan het restaureren de buitenkant staat in de steigers, maar we kunnen we wel in. Van binnen is ie prachtig, we kunnen ook (met en lift) naar boven naar het dak ,vanaf hier hebben we een prachtig uitzicht over de stad. Na nog wat rond geslenterd te hebben door de kathedraal, drinken we een bakkie koffie en gaan we naar de volgende kerk, deze is ook prachtig. We lopen door en komen uiteindelijk weer uit bij de jachthaven, we slenteren door de oude visserswijk La Barcelonta in, om uiteindelijk over de boulevard, met een heerlijk zonnetje in de rug richting de Olympische haven te lopen, we zijn zo lekker aan het wandelen dat we vanaf hier maar door lopen richting Sagrada Familia, gaudi's meesterwerk. Onder weg drinken we nog een keertje wat, we internetten nog eventjes en onopgemerkt staan we, aks we een hoek opslaan, in eens oog in oog met de Sagrada Familia, wat een vreselijk gave kerk, ondanks dat ie nog
Eglésia de Santa Maria del marEglésia de Santa Maria del marEglésia de Santa Maria del mar

een andere prachtige kerk
niet af is en de hoogste toren nog gebouwd moet worden is het zoal een geweldig bouwwerk, van te voren waren we bang gemaakt voor de gigantische wachtrijen om naar binnen te mogen, als wij naar binnen willen staat er helemaal niemand, binnen is het een grote bouwput, ik had hier en daar een eenzame beeldhoudertje verwacht maar dit is gewoon een moderne bouwplaats, van binnen is behalve een paar gigantische steigers niet veel te zien, wel nemen we een lift naar een van de torens, hier hebben we wederom een prachtig uitzicht over de stad, de weg terug gaat over eindeloze spiltrappetjes weer naar beneden.
Als we weer buiten staan drinken we een biertje op een terrasje en bestellen bij gebrek aan, een bittergarnituur, maar wat tappas, buh dit is aan ons niet besteed, maar goed we zijn in Barcelona en hebben het geprobeerd
We nemen de metro weer richting de universiteit opzoek naar betaalbare restaurants en barretjes, in de metro wordt Wijnand nog gebeld door de makelaar en tussen neus en lippen door koopt ie maar even een huis, dit moet gevierd worden en dat is aardig gelukt we belanden uiteindelijk in een kroeg waar we allebei neer
La Sagrada FamiliaLa Sagrada FamiliaLa Sagrada Familia

gaudi´s levens- en meesterwerk.
ploffen op een bank en ons tegoed doen aan een paar heerlijke biertjes.

Tot: 0.091s; Tpl: 0.014s; cc: 5; qc: 45; dbt: 0.0453s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb