ďalší zámok a cestovanie

Europe » Romania » Transilvania
August 15th 2013
Published: September 9th 2013

Ráno nás čakal presun vlakom do mestečka - Sinaia. Batohy sme si nechali v úschovni na vlakovej stanici a vyrazili na návštevu paláca Peleš. Tento býval letnou rezidenciou kráľa Carola I a bol to prvý európsky zámok s ústredným kúrením a elektrikou. Palác bol krásny, kopu vežičiek, sôch a iných ozdôb a to všetko v nemeckom štýle - môj dojem bol horská chata na stereoidoch. Vo vnútri stál palác tiež za to - zlato, sklenené lustre, masívny drevený nábytok a hrubé koberce.

Pre obed sme sa rozhodli zastaviť v Irish pube. Nakoniec sa ukázalo, že jedinou podobou k írskemu pubu boli pivo quinness a zelené slnečníky. Hlavným menu bola opäť prekvapivo pizza a tak som sa rozhodla pre pizzu Margherita, miestny kuchár ju ešte vylepšil s paprikami a hríbami. Stánik si dal nejaké mäso a zemiaky, celkom dobré, ale nič špeciálne. Pomaly sa ukazuje, že jedlo bez mäsa je v Rumunsku problém. Údiv tiež vzbudzuje otázka na typické rumunské jedlo.

Pár krátkych zástavok vlakom odtiaľ je mestečko Bušteni. Tu sme sa vôbec zdržiavať nechceli. Plán bol odísť odtiaľto lanovkou do pohoria Bucegi, kde sme chceli prespať. Plán však nevyšiel - začalo pršať, prišla hmla a lanovka prestala premávať. Neostávalo nám teda nič iné ako prespať v Bušteni. Medzitým sme zistili, že tieto dni boli v Rumusku štyri dni voľna a nájsť ubytovanie bude problém. Troška sme sa začali obávať, ale nakoniec sa nám pošťastilo hneď v druhom dome. Spali sme u rodiny v obývačke a okrem nás obývali dom ešte ďalší rumunský dovolenkári. Prenájom obývačiek a spálni vyzerá ako populárny spôsob privyrobenia si. Večer sme si vybehli nakúpiť zásoby na zajtra a potom len tak sedeli na terase a pozerali sa na západ slnka nad horami, ktorý presvital pomedzi neustupujúcu hmlu. Popritom sme dúfali sme v lepšie a slnečnejšie zajtrajšky.

Tot: 0.055s; Tpl: 0.015s; cc: 8; qc: 23; dbt: 0.0322s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb