hradný deň

Europe » Romania » Transilvania » Brasov
August 14th 2013
Published: September 9th 2013

V okolí Brašova sa nachádza pár pekných hradov (minimálne dva), ktoré sme sa v tento deň rozhodli navštíviť.

Prvá zástavka bola hrad Bran. Tento hrad je veľkou turistickou atrakciou a každý kdo navštívi Brašov je povinný navštíviť aj tento hrad. Hradu sa prezýva "drákulov" hrad a to aj napriek tomu, že Vlad Tepeš (ktorý mal byť akože drákula, ale aj toto bolo len dodatočne vymyslené) tu nikdy nebýval a nič s týmto hradom nemal spoločné. V každom prípade miestne obyvateľstvo si zvolilo tento spôsob prezentáciu hradu a lákania návštevníkov. O tomto svedčilo aj plno stánkov v podhradí s rôznymi drákulovskými motívmi a tiež strašidelný drákulov dom (tam nás ani nenapadlo ísť). Mne sa hrad páčil kvôli samotnému hradu. Zariadený veľmi nebol ale bolo tam kopu malých chodbičiek a izbičiek medzi ktorými sa dalo prechádzať.

Pod Branom sme tiež navštívili skanzen. Pri odchode nám pani na lavičke vynadala, že sme si nekúpili lístky. Žiadna pokladňa tam však nebola a lístky taktiež nikdo nekontroloval. Chceli sme ich zaplatiť kričiacej pani, ale tá len mávla rukou a ďalej opakovala, že nemáme lístky. Kde sa lístky do skanzenu kupujú a komu sa ukazujú ostatne asi navždy záhadou.

Po ceste do Brašova sme ešte vystúpili z autobusu kvôli hradu v Rasnove. Do hradu sa dalo vyviesť "ozdobeným" traktorom, ale to sme obidvaja hneď zamietli. Hrad bola vlastne pevnosť, teda vlastne len múry. Ale aj tak to vyzeralo veľmi majestátne s krásnou polohou a výhľadom.

V Rumunsku je veľa túlavých psov. Vyzerajú kľudne, stačí na nich trocha zvýšiť hlas a hneď bežia preč. Ale aj tak mi vadia, neverím im a radšej ich v bezpečnej vzdialenosti obchádzam. Dnes som prešla cez cestu na druhú stranu nespočítateľne krát, ale istota je istota.

Tot: 0.078s; Tpl: 0.011s; cc: 12; qc: 29; dbt: 0.0454s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb