Blogs from Transilvania, Romania, Europe

Europe » Romania » Transilvania » Hunedoara » Deva August 26th 2013

Dnes náš čakal začiatok našej dvojdňovej cesty späť. Potrebovali sme sa dostať do Devy, kde sme chceli nastúpiť na náš vlak do Bukurešti. Museli sme dva krát prestúpiť, boli to skôr lokálne spoje a tak sme sa po našich predchádzajúcich skúsenostiach rozhodli pre skorší spoj. Do Devy sme prišli prekvapivo na čas, uhniezdili na stanici a čakali na vlak. Toto bol prvý krát kedy sme sa stretli s rumunskými cigánmi. Pán rodiny tam pobehoval s palicou, do každého zo srandy štuchal. Nemohli sme sa zbaviť pocitu že hľadal zámienku na nejakú lepšiu príležitosť, očný kontakt s ním sme obmedzili na minimum. Ich deti sa rozhodli využiť situáciu keď som ostala sama s vecmi a pokúsili sa zobrať našu fľašku s kolou. Podarilo sa mi ale náš majetok obhájiť. Postupne sa začalo stmievať a stanica sa začala ... read more
Baile Herculane - vlaková stanica
niekde na ceste

Europe » Romania » Transilvania » Hunedoara » Petrosani August 20th 2013

Dnes nás čakal cestovací deň. Mali sme krásny plán, čakali nás dva prestupy, ale na každý viac ako hodinu času. Prvý prestup nás čakal v mestečku Teius. Sem sme dorazili so skoro dvojhodinovým meškaním a nás ďalší spoj bol dávno preč. Dôvodom meškania boli hlavne práce na koľajniciach. Vlak každú chvíľu zastavoval a vlastne sme stáli dlhšie ako sa viezli. Vo vlaku bolo hrozne teplo a dusno. Nakoniec to zdal aj revízor a pod tabuľkou zákaz fajčenia si urobil svoje stanovište kde intenzívne fajčil. Tento spoj nám našli včera na stanici, o meškaní museli vedieť ale samozrejme sa o ňom ani náhodou nezmienili. Možno pomsta za včerajšie otravovanie so zmenou lístka? V Teiuse sme si dali dlhšiu, neplánovanú prestávku a čakali na ďalší vlak do Simerie. Tu nás čakalo ďalšie čakanie na ďalší spoj do Petrošani. ... read more
Teius
niekde na ceste

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara August 19th 2013

Dnešný deň sme sa rozhodli stráviť na bicykloch a navštíviť okolité dedinky v ktorých sa nachádzajú opevnené saské kostoly. Pán u ktorého sme bývali nám sľúbil bicykle, ukázal nám ich až ráno a tak nám už neostávalo nič iné ako to s nimi prežiť. Môjmu bicyklu nefungovala prehadzovačka čo bolo praktické hlavne pri stúpaní, teda fungovala, ale prepínala sa náhodne keď sa jej chcelo. Stánikov bicykel zas nemal úplne funkčné brzdy a tak si musel občas dopomáhať nohou. Prvá zástavka bol Biertan - tento kostol bol najväčší a najkrajší zo všetkých okolitých opevnených kostolov. Potom sme sa dostali do Copša Mare. V hradbách tohto kostolo žila rodina a tá nam ochotne kostol otvorila a pustila nás dovnútra. V tejto dedinke sme si dali prestávku, sedeli a pozerali čo sa tu deje. Po pol hodine dokonalého "skapal ... read more
Biertan

Europe » Romania » Transilvania » Mures » Sighisoara August 18th 2013

Vstávať sa nám po včerajšku veľmi nechcelo, ale museli sme. Do Sighisoary išli v tento deň len dva vlaky a my sme chceli stihnúť ten skorší. Pomaly sme začali plánovať ďalšiu cestu a odchod z Brašova sa nám prestával hodiť. Na stanici v Sighisoare sme sa preto informovali na možnosť nastúpiť do nášho vlaku späť domov na neskoršej stanici. Toto sa ukázalo ako závažný a nevyriešiteľný problém. Pani nám tvrdila, že musíme nastúpiť v Brašove a hotovo. Na svete neexistovala možnosť ako lístok prebukovať, dokonca ani za poplatok. Nejaký rumuni, rozprávajúci po anglicky sa nám pokúsili pomôcť. Po rozhovore s pracovníkmi stanice nám taktiež tvrdili, že zmeniť nástupnú stanicu je nemožné. Ako vysvetlenie uviedli toto: v Rumunsku to tak proste chodí a hotovo. Prišlo nám to zvláštne ale nechali sme to byť a vybrali sa do ... read more
Sighisoara

Europe » Romania » Transilvania August 17th 2013

Na hmlu sme mali v poslednom čase nejaké šťastie. Tentoraz bola naozaj hustá a bolo vidieť len na krátku vzdialenosť. Posilnili sme sa dvoma čajmi a vyrazili. Hmla neustupovala a trocha nás to aj mrzelo, radi by sme niečo videli. Nakoniec sa nám to však vrátilo a to keď sa z hmly vynoril kamzík. Proste si len tak prekráčal okolo nás a zmizol v hmle. Samozrejme sme boli nadšený a tešili sa aké sme mali šťastie. Neskôr sa pri nás vynorilo celé stádo. Hmla sa postupne dvíhala a klesala a vždy keď ustúpila príliš a kamzíky nás mohli vidieť poriadne, tak kúsok odbehli. Cesta nás však stále viedla ich smerom a tak sme sa na nich mohli vynadívať koľko sme chceli. Mali sme tiež šťastie, že sme na tejto ceste boli jediný a tak sa nenašiel ... read more
pohorie Bucegi

Europe » Romania » Transilvania August 16th 2013

Ráno nás nepríjemne prekvapilo - hmla ešte zosilnela a k tomu sa pridal hustý dážď. Vôbec sme si neboli istý čo robiť, ale aj tak sme sa vydali k lanovke. Boli sme si istý, že nebude premávať a pomaly sme začali rozmýšlať čo ďalej. Na naše veľké prekvapenie premávala a tak sme sa rozhodli nechať sa vyviesť hore. V kabínke sme boli my a ešte štyria pracovníci lanovky s lopatami. Na druhú stranu nás viacerí miestny varovali, že keď je pekné počasie, tak na lanovku sa stoja aj niekoľkohodinové rady, takže aspoň nejaká pozitívna správa. Hore, v osamotenej budove lanovky sme si dali čaj. Dážď medzitým pomaly prestával a my sme sa vydali na chatu Babel. Kým sme k nej došli začalo svietiť slnko, hmla ustúpila a deň vyzeral oveľa sľubnejšie. Pri tejto chate sme zišli ... read more
pohorie Bucegi

Europe » Romania » Transilvania August 15th 2013

Ráno nás čakal presun vlakom do mestečka - Sinaia. Batohy sme si nechali v úschovni na vlakovej stanici a vyrazili na návštevu paláca Peleš. Tento býval letnou rezidenciou kráľa Carola I a bol to prvý európsky zámok s ústredným kúrením a elektrikou. Palác bol krásny, kopu vežičiek, sôch a iných ozdôb a to všetko v nemeckom štýle - môj dojem bol horská chata na stereoidoch. Vo vnútri stál palác tiež za to - zlato, sklenené lustre, masívny drevený nábytok a hrubé koberce. Pre obed sme sa rozhodli zastaviť v Irish pube. Nakoniec sa ukázalo, že jedinou podobou k írskemu pubu boli pivo quinness a zelené slnečníky. Hlavným menu bola opäť prekvapivo pizza a tak som sa rozhodla pre pizzu Margherita, miestny kuchár ju ešte vylepšil s paprikami a hríbami. Stánik si dal nejaké mäso a zemiaky, ... read more
zámok Peleš

Europe » Romania » Transilvania » Brasov August 14th 2013

V okolí Brašova sa nachádza pár pekných hradov (minimálne dva), ktoré sme sa v tento deň rozhodli navštíviť. Prvá zástavka bola hrad Bran. Tento hrad je veľkou turistickou atrakciou a každý kdo navštívi Brašov je povinný navštíviť aj tento hrad. Hradu sa prezýva "drákulov" hrad a to aj napriek tomu, že Vlad Tepeš (ktorý mal byť akože drákula, ale aj toto bolo len dodatočne vymyslené) tu nikdy nebýval a nič s týmto hradom nemal spoločné. V každom prípade miestne obyvateľstvo si zvolilo tento spôsob prezentáciu hradu a lákania návštevníkov. O tomto svedčilo aj plno stánkov v podhradí s rôznymi drákulovskými motívmi a tiež strašidelný drákulov dom (tam nás ani nenapadlo ísť). Mne sa hrad páčil kvôli samotnému hradu. Zariadený veľmi nebol ale bolo tam kopu malých chodbičiek a izbičiek medzi ktorými sa dalo prechádzať... read more
hrad Bran

Europe » Romania » Transilvania » Brasov » Brasov August 13th 2013

Ráno konečne v Rumunsku. Krajina z okna vlaku vyzerala podobne ako naša - polia, lesy a občas dedinka. Drobné rozdiely tu však boli - veľa domčekov nebolo až tak úplne omietnutých a dokončených, na cestách bolo občas vidieť konský povoz a koníky tiež pomáhali orať polia. Vo vlaku sme sa zoznámili s Natanielom, teda hlavne Stánik a tak spolu vypili nejaké pivá a šampanské. Ale aspoň nám cesta rýchlejšie utiekla. Do Brašova sme prišli so skvelým, asi len hodinovým meškaním. Po menšom blúdení, kedy si vlastne nikdo z miestnych nebol istý ktorým že to smerom je naša ulica sa nám nakoniec podarilo naše ubytovanie nájsť. Bývali sme u babičky, ale jej syn rozprával anglicky a tak sme sa nakoniec dohodli a a dozvedeli pár potrebných informácií. Syn sa volal Eugen a za všetko sa ospravedlňoval - ... read more
niekde na ceste do Brašova

Europe » Romania » Transilvania August 12th 2013

Do Rumunska sme sa rozhodli dopraviť vlakom. Dôvodom bolo hlavne to, že sme sa rozhodli pre lehátka a tak sme sa mohli poriadne vyspať. Najprv sme sa museli dostať vlakom do Prahy, odtiaľ vlakom do Budapešti. Tu sme konečne nastúpili na vlak do Rumunska, konkrétne do mesta Brašov. V našom kupé s nami cestovali ešte rumunská rodinka, boli milý a pán sa s nami aj troška rozprával po anglicky. Do tohto vlaku sme sa dostali dosť neskoro večer a tak sme si hneď ľahli spať. Po nástupe sme ešte pani starajúcej sa o náš vagón museli odovzdať lístky. Dôvod bol jasný - budeme môcť spať a nebudú nás budiť revízori. Nápad to bol skvelý až na to, že nás aj tak zobudili kvôli pasom. Ale čo sa dá robiť, pravidlá sú pravidlá.... read more

Tot: 0.157s; Tpl: 0.008s; cc: 15; qc: 12; dbt: 0.0305s; 12; m:apollo w:www (50.28.60.10); sld: 1; ; mem: 6.3mb