Chez Pierre


Advertisement
Poland's flag
Europe » Poland » Masovia » Warsaw
January 18th 2008
Published: January 18th 2008
Edit Blog Post

Zaterdagavond werd het grote Vol-au-Vent souper chez moi. Zoals ik al vertelde had ik mezelf het afgelopen weekend de kunst van het frieten bakken aangeleerd. Werd het dus tijd dat ik die kunst ook zou delen met mijn vrienden. Vijf uur heb ik besteed aan het maken van een reuzepot Vol-au-Vent. Kip koken in een groentenbouillon, kip ontbenen en ontingewanden, balletjes rollen, balletjes koken in dezelfde groentenbouillon, roux maken, liaison maken.
Om 6 uur kwamen de gasten - Jannie, Katrine, Jule, Almut, Agi en zus, en Adam en Lisa - en ik zette hen aan de workshop FrietenSnijdenMetEenBotMes. Wanneer iedereen met een mooi bord voor zich zat en een glas rode wijn kon je als je stil was de smaakpapillen zo horen sprankelen. Trots dat ik was/ben op mijn godenmaal. En navenant werd dat geprezen.
We hebben nog een klein feest gehouden met Belgische pralines en espresso en gitaar en zingen totdat het na tien in de avond was en de huisregels ons tot stilde dwongen.

Het gezelschap begaf zich naar de Rezervat op de universiteitscampus waar er door de Spaanse Familia een carnavalsfeestje werd gehouden. Met een sjaal improviseerde Jule op mijn hoofd een hoed en de rest toverde wel ergens een zonnebril vandaan.

Zondag heb ik Kuba geleerd hoe mosselen te maken. Toen ik even niet oplette heeft hij stiekem extra water toegevoegd voor de ZZoup (zoals hij dat zo mooi uitspreekt) en het goedje was naar mijn goesting wat te sterk verdund. Maar ach, smullen werd het sowieso.


Advertisement



18th January 2008

NavenanT, lieverd!
18th January 2008

Navenand
Ha! Ik vond dat woord er al zo vreemd uitzien.

Tot: 0.08s; Tpl: 0.009s; cc: 6; qc: 54; dbt: 0.0498s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb