Blogs from Beskid Niski, Lesser Poland, Poland, Europe

Europe » Poland » Lesser Poland » Beskid Niski January 22nd 2015

For English scroll down. W Beskid Niski pojechaliśmy nie przypadkiem i nie byle gdzie tylko do Buczynowej Doliny. Powstawanie buczynowej śledziłam od początku. Z podziwem i lekkim niedowierzaniem. To, jak sama Marta pisze o początkach, można znaleźć na ich stronie: http://www.buczynowadolina.com/2010/11/poczatki.html Tak jak pisze, wizja powstała w deszczowym Edynburgu, gdzie i my się z resztą poznałyśmy mieszkając po sąsiedzku ponad 10 lat temu. Marta i Paweł znaleźli ten swój kawałek miejsca na ziemi i postawili tam „chatkę”, w tkórej goszczą przybyszów spragnionych ciszy, spokoju i gór. Przede wszystkim podziwiam ich za to, czego dokonali. Wybudować dom mając małego szkraba, otworzyć go dla gości, organizować warsztaty, napisać projekt, zeby dostać dofinansowani... read more
Buczynowa Dolina

Europe » Poland » Lesser Poland » Beskid Niski January 21st 2015

For English scroll down. Naszym kolejnym celem był Beskid Niski. Właściwie tylko dlatego, że chciałam w końcu odwiedzić koleżankę, która z mężem stworzyła tam Buczynową Dolinę. Wcześniej nie słyszałam wiele o tej części Karpat. Buczynową opiszę w osobnym poście bo warto jej poświęcić więcej uwagi. W każdym razie to właśnie do Wapiennego ruszyliśmy w czasie styczniowych ferii. Po drodze zatrzymaliśmy się w Tarnowie – „małopolskiej perle renesansu”. Faktycznie stare miasto jest urocze. Trafiliśmy też na wystawę „W bursztynowej pułapce” poświęconej bursztynowi, jego powstaniu i tym, co można w bursztynie znaleźć. Michał bardzo interesuje się owadami, jak on sam mówi „robaczkami”, więc wystawa okazała się dla niego nie lada gratką. Największą atrakcją były eksponaty, które można było oglądać pod mikroskopem – roztocza, mszyce, małe... read more
Tarnow
Skamieniałe Miasto / Stone City

Europe » Poland » Lesser Poland » Beskid Niski September 28th 2007

The lowest range in the all Carpathians Mountains. The Beskid Niski is a land of low mountains, beautiful valleys, gentle slopes, easy accessible creeks and picturesque river ravines. The highest summit is Lackowa (997 m). Also the caves are an unquestionable attraction in Beskid Niski region (in the Jasiolka Valley there is the biggest in Polish Beskidy cave complex and four the most famous caves are on Cergowa Mountain). It is the longest mountain range in Poland and rather sparesly populated region of Poland. This is why nature here has preserved its original pure beauty. In the 1992 it was established Jaslinski Natural Park and in 1995 Magurski National Park. Within the Park boundaries 10 nature reserves has been established. Flora of Beskid Niski belongs to a transition zone between East and West Carpathian Mountains. The ... read more
beskidniski

Tot: 0.063s; Tpl: 0.004s; cc: 9; qc: 24; dbt: 0.0252s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb