Blogs from Norway, Europe - page 13

Europe » Norway June 17th 2022

The islands are located in the Arctic Ocean half way between Norway and the North Pole. The first place we visited was Svalbard's Southern region and were at anchor off Gashamna in the morning and Gnalodden in the afternoon. It is a rocky place with a few glaciers and tiny plants. Zodiacs took us to the "beach" for a bit of a wet landing but we all have sturdy waterproof boots and all the right gear for the cold. However after a hike along the seashore and then up a hill mostly of scree or moraine we were all hot. We saw several birds both dead and alive and the remains of an old whaling station from 18C. Nice views from the top and fair weather.... read more
Hiking along the shore
Barnacle gull
A mixture of snow and rocks

Europe » Norway June 17th 2022

Dag 12: Het Bokrijk van de Vikingen! woensdag 15 juni 2022 Vannacht werd het pas echt duidelijk hoe licht het hier blijft. De eerste foto’s zijn genomen om 1u45 ’s nachts. vandaag ontwaakten we weer in onze hut. En we doen dit heel erg op ons gemak. We speelden nog wat met Nore op bed voor we aan onze dagtaken beginnen. Schaterlachen doet ze! we staan rustig op, ontbijten en bij de ontbijttafel bekijken we eens wat de tickets kosten. Dat viel nog best mee, voor Noorse standaarden toch. Dus wijle weg om terug in de tijd te stappen. Karen wist nog niet zo goed wat te verwachten en toen ze binnenkwam zei ze spontaan: “Ah, zoals Bokrijk!” Ja lief, het Bokrijk van de Vikingen … :) We volgden een geleide tour en de medewerkers waren ... read more
IMG_3710.
IMG_3744.
IMG_3745.

Europe » Norway June 14th 2022

Dag 10: Uitgeregend, maar een prachtige route! maandag 13 juni 2022 Het was niet warmer dan vorige nacht :) We waren wel beter voorbereid. met extra dekens, broeken en truien als ons harnas, gingen we de strijd met de kou aan. Maar helaas bleef het ook vannacht weer regenen en desondanks al deze maatregelen hadden we het best koud. We hebben dan ook alleen maar zomerslaapzakken bij. :) We smeerden een snel ontbijt en zagen er enorm tegenop om de auto in te laden en de tent af te breken. Het bleef maar onophoudelijk regenen. Vol goede moed begonnen we eraan, maar het ging moeizaam. Later dan verwacht (rond 11u30) was de auto ingeladen. Karen en ik waren doorweekt, maar alles zat er in. En we moesten verder. Het duurde niet lang voor we weer op ... read more
IMG_3575.
IMG_3707.
IMG_3581.

Europe » Norway » Western Norway June 14th 2022

Hello all It's been a while, again, though we have been away - a sunnyish week in Lanzarote in January and an all-inclusive 2 weeks in Hurghada, Egypt in March - but didn't look to blog those. Now we are on our first ever cruise, a 2 week Land of the Midnight Sun trip up and down Norway's fjord coast. This was our first proper luggage packing for around 6 years too, all our other blogged trips being with hand luggage alone. This trip was originally booked for June 2020 before the dreaded "C". Two advantages of this change though. 1 - much newer boat, the Sky Princess, than our original booking, and 2 - used the +25% uplift for holding our booking to go from inside cabin to a balcony cabin. Travelling from mid-Devon, we ... read more

Europe » Norway June 12th 2022

Dag 8: Rijden, varen, bruggen, tunnels en storm! zaterdag 11 juni 2022 Eerst begin ik met een vergeten toevoeging van gisteren: Bij ons avondmaal zei een serveerster daar, degene die ons al 2 dagen goed op weg hielp en heel vriendelijk was, het volgende: “Is het jullie al opgevallen dat overal waar jullie dochter naar kijkt, er mensen beginnen te glimlachen?” Alé, in het Engels dan natuurlijk hé, maar dat vond ik wel een mooie uitspraak. :) Ons Nore kan dan ook zo mooi lachen hé! :) Karen zag ’s ochtends bij het naar de wc gaan een hertje wegspr... read more
IMG_3470.

Europe » Norway June 10th 2022

Dag 7: De beklimming van de Preikestolen vrijdag 10 juni 2022 Vanochtend merkten we dat de nachten hier echt wel korter zijn. Om 23u30 was het hier maar net iets of wat donker en rond 4u was het alweer licht. Dit werd heel duidelijk in onze ton met 3 ramen! Maar de matrassen waren goed, Nore sliep goed, dus waj blaj! Ik dolde bij het opstaan nog wat met Nore en ze viel weer in slaap in alle onmogelijke posities! Maar het was zo ongelooflijk schattig! Dan gingen we ons omkleden, ontbijten aan de auto, de laatste dingen inpakken, stapschoenen aan en off we go! De beklimming begon al stijl en was echt doorbijten. Na enkele honderd meter waren we al helemaal bezweet, maar de moeite werd continu beloond met prachtige uitzichten! Nore sliep en zong ... read more
29a1f895-99e6-4ea2-871b-4071aaa52de9
ae4f3385-b517-4df6-9895-dcc584ee8a87
9FA2AF87-BA0D-4D87-A3C2-40E3509F4184

Europe » Norway June 9th 2022

Dag 4: To the ferry, and beyond! dinsdag 7 juni 2022 Na eerst goed uitgeslapen te hebben (we konden tot 12u uitchecken) genoten we van een uitgebreid ontbijt! Daarna alles weer inladen en op weg richting de ferry. Het was, net als gisteren, nog 2 uurtjes rijden waarvan Nore ook hier weer het merendeel sliep. Uiteindelijk kwam de haven in zicht. Nore keek geïnteresseerd naar de windmolens en ik nam foto’s van de verkeerde ferry. :) De onze was iets minder imposant dan dat gigantische cruiseship dat we al konden zien van ver. :) Ach ja. Het inchecken verliep vlekkeloos en zeer vlot en we mochten meteen op de boot rijden. Daar moesten we met ongeveer 30 a 40 cm voor, achter en tussen de andere auto’s gaan staan, wat het uitladen niet zo evident maakte ... read more

Europe » Norway August 4th 2021

The Scandinavian Peninsula: 4.850 km by car Malmö reminded me the short-story "Emma Zunz" by Borges, were sailors disembarked in Buenos Aires to commit the "SIN". The city looked so grey as I imagined, but charged with a colorfull past. As the guide pointed out: Karl X Gustav horse's butt is pointing at Denmark and it gave us an introduction to the history of the Baltic States. In Bohuslän Coast the shining sun and blue sky highlighted the beatiful old summer resort where Ingrind Berman used to spend the summer holidays and the Bronze Age artwork around Tanumshede (3000 years old). We crossed the border to Norway and our first stop was Oslo. The huge floating iceberg building of the Opera, the new Munch and the Vikings ship museums, were impressive, but more impressive was to ... read more
Geirangerfjord
From Germany to Denmark by boat
The bridge

Tot: 0.224s; Tpl: 0.006s; cc: 8; qc: 79; dbt: 0.1008s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.3mb