Reykjavikiin: Kerid ja Thingvellir

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík
May 24th 2022
Published: May 28th 2022

Oli sateinen päivä. Keridin kraaterille pääsy maksoi 400 kruunua eli noin 3 €. Silloin ei satanut onneksi paljon. Kiersimme kraaterin. Minuakaan ei houkuttanut mennä kraaterin pohjalle lammen rannalle. Seuraavaksi ajettiin Thingvelliriin. Navigoin meidät pysäköintialueelle P5, koska siellä oli lähellä turistikeskus ja vessat. Matkakumppaneille riitti lyhyt kävely. Ehdotuksestani ajettiin vielä takaisin laaksoon toiselle parkkipaikalle, jotta nähtiin aluetta laajemmalti.

Ajettiin sitten Reykjavikiin. Olin takapenkillä ja valitsin kohteeksi ostoskeskuksen Kringlan. Siellä oli valittavana lukuisia ravintoloita. Syötiin arabiruokaa, otin lammasta ja ostettiin majapaikkaan evästä. Majapaikkana oli Stay Apartments Bolholt. Käytössä oli 35 neliön studio. Tila oli jotenkin järjestetty epäkäytännöllisesti - ei ollut minkäänlaista väliseinää makuutilojen välillä, mutta kylläkin 'keittiön' ja parisängyn välissä. Siirsimme vaatetangon nurkasta ruokapöydän jatkoksi, jotta saatiin vähän tilaa jaettua. Vessa ja keittiö olivat korkeammalla kuin muu asunto. Hyllyt ja kaapit puuttuivat täysin. Muilla oli pienet yöpöydät. Levitin sitten omat tavarani tuoleille ja matkalaukkujen päälle.

Käveltiin tihkusateessa keskustaan. Esalle löytyi levykauppa ja kaupasta levyostos. Kävimme paluumatkalla kolmessa baarissa.

Tot: 0.065s; Tpl: 0.011s; cc: 13; qc: 29; dbt: 0.0238s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb