Reykjavik: ajelua, uintia, kävelyä

Europe » Iceland » Southwest » Reykjavík
May 25th 2022
Published: May 29th 2022

Nukuin erinomaisesti. Oli tämän matkan ainut aamu kun ei tarvinnut pakata tavaroita ja siirtyä seuraavaan paikkaan. Oli edellispäivää poutaisempaa. Aamupalan jälkeen lähdettiin ajelulle, mukaan pakattiin uintikamppeet. Ensin ajettiin Harpaa katsomaan ja jätettiin auto kaupungin kalleimpaan parkkihalliin. Sen jälkeen kierreltiin rantoja pitkin: Örfirseyn niemellä valasmuseon piha ja vilkaisu merelle, Seltjarnarnesin niemellä käynti kirkossa. Matkakumppaneilla oli jo nälkä, joten aloin etsiä google mapsista ravintolaa. Päädyttiin Hringbraut-kadun Zorbian-ravintolaan.

Sitten oli uintireissun vuoro. Ehdotuksestani päädyttiin lähimpään uima-altaaseen Vesturbaerin kaupunginosassa: https://sundlaugar.is/en/sundlaugar/vesturbaejarlaug/ En ollut kuullutkaan siitä aiemmin. Paikassa oli hyvin tilaa: sisällä suihkut ja sauna, ulkona höyrysauna, iso allas jossa lämpötila 28 astetta, ja pienemmissä altaissa lämpötila oli 36 - 42 astetta. Palattiin takaisin hotellille toista reittiä pitkin.

Päivälevon jälkeen lähdettiin kävelylle klo 17. Mentiin eri reittiä kuin edellisenä iltana, ensin suurelle kirkolle (Hallgrimskirkja), ja sitten baarikierros: ensin Babalun terassi, sitten Kaffibrenslanin katettu terassi. Siellä kohtasimme matkamme ensimmäiset suomalaiset sen jälkeen kun olimme lähteneet liikkeelle vuokra-autolla: keski-ikäinen äiti oli liikkeellä aikuisen poikansa kanssa. Kerkesimme ruokaostoksille ennen klo 20 ja sitten otimme viimeiset oluet samassa baarissa kuin edellisenä iltana. Nuorisoa oli paljon liikkeellä: olihan helatorstain aatto.

Tot: 0.049s; Tpl: 0.012s; cc: 11; qc: 25; dbt: 0.0283s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.1mb