Blogs from Baden-Württemberg, Germany, Europe - page 2

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Heidelberg May 25th 2023

Thursday, May 25, was our last full day in Germany before flying home early on the 26th. The hotel we stayed at in the Black Forest had a house sized cuckoo clock that we made sure we saw in action before we left. Our adventure today took us to the university town of Heidelberg. This was our second visit to Heidelberg so we had seen much of the city in the past. We did not get to the university section this visit. We took the funicular to the castle and spent some time there as much of it was behind scaffolding on our last visit. We took time to walk out on the terrace to overlook the city and take in the thought that Fred's paternal family lived just up the Neckar River in Binau am ... read more
 Old Train Station
Heidelberg Castle

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Bruchsal March 22nd 2023

Am Mittwoch letzter Woche stieg ich am Bahnhof Bruchsal um und nutzte die Zeit für einen Spaziergang zum Schloss. Dieses ist sehr sehenswert, aber für eine Besichtigung der Innenräume war es dann doch zu knapp. Es gibt auch einen zugehörigen Park. Nachdem ich dann meinen ICE nach München bestiegen hatte, fuhr der auf der neuen Strecke zwischen Wendlingen und Ulm mit vielen Tunnels und der Filstalbrücke. Der neue Hauptbahnhof Stuttgart wird ja noch bis wahrscheinlich Dezember 2025 gebaut. Auf diesen freue ich mich auch schon sehr. Abends kam ich dann problemlos in München an.... read more
Schloss Bruchsal und Fahrt auf der neuen ICE-Strecke nach München.

Die Software SAP der gleichnamigen Firma hat mein berufliches Leben bisher bestimmt. Zum ersten Mal bediente ich das System während zweier Praktika bei Kundenunternehmen 1998 und 1999 hatte ich das Glück ein weiteres direkt diesem Konzern in Walldorf zu machen. Kurz danach beendete ich mein Studium an der Freien Universität Berlin und in den vergangenen gut 23 Jahren arbeitete ich mit den Produkten der SAP bei Endkunden, kleinen und großen Beratungsunternehmen, als Selbstständiger und im Konzern selbst. Ich denke das war kein schlechter Weg und ich lernte dabei viele interessante Städte, Menschen und Unternehmen kennen, während ich finanziell gut über die Runden kam. In der letzten Woche war ich wieder einmal in der Zentrale in Walldorf und will die Gelegenheit nutzen, dies auf Travelblog.org zu verewigen. Es gibt auf der Welt bestimmt Millionen von Menschen, die ... read more
Besuch der SAP Zentrale in Walldorf.

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Alpirsbach October 16th 2022

Am gestrigen Sonntag fuhr ich wieder von München nach Stuttgart und machte einen Abstecher nach Alpirsbach im mittleren Schwarzwald. Hier lief ich einmal um das Kloster herum und kaufte regionales Bier. Anscheinend gibt es dort ein Brauereimuseum mit Führungen, aber das fand ich jetzt nicht so interessant und außerdem wartete im Fernsehen das Fußballspiel des FC Bayern.... read more
Besuch des Klosters Alpirsbach.

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Wangen im Allgau October 10th 2022

Looking for Sunshine Oct 9-10, 2022 We were up early, our hotel in Wangen was AWESOME. We all decided last night that we would meet for breakfast at this new restaurant around the corner from Maria’s apartment. We all arrived around 9:00 am and had a wonderful time laughing and continuing our discussions of Hedy and Bill it was close to 11 am when Kirsten and I said we need to hit the road and look for some good weather. We said our goodbyes and off we went, I was checking the weather app and it looked like Garmish had good weather not great but good. We headed east taking the back roads enjoying the scenery and rain. We arrived in Garmisch 4 pm and it was still raining lightly. Ok, I am coming clean, Kirsten ... read more

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Wangen im Allgau October 8th 2022

Happy Birthday Omi Oct 8, 2022 We were up early .....the bed was as hard as the floor. Neither of us slept well, but we showered and out the door we went. Our Zimmer didn’t provide breakfast, we knew that and we’re off to find a bakery/café. The folks at the Zimmer told us Um de Ecke (around the corner). Well up the street we found the bakery. We each had a brochen and coffee. Back in the car, off we go toward Wangen. So, this trip was thrown together very quickly. Why you ask? Today is Hedy Hancock birthday. As everyone knows, our dearest Mutti, Omi passed recently. Maria, James, Eva and Swen decided weeks ago to meet today (Hedy’s Birthday) at Maria’s house to spread Hedy and Bill’s ashes in Maria’s garden where Hedy ... read more

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Stuttgart October 7th 2022

Gestern verabredete ich mich mit einem Kollegen, den ich noch aus dem Helmstädter Projekt kenne und der vielleicht in Stuttgart mein Nachfolger wird, auf dem Cannstatter Wasen. Dieses war die letzten beiden Jahre geschlossen und es ist ein Maskulin im Gegensatz zur Wiesn in München. Nachdem ich vor 3 Jahren schon Leute mit Tracht in der Stuttgarter SSB gesehen hatte, ist dies nun ein schöner Abschluss meiner Arbeit bei diesem Einsatz. Wir erreichten das Festgelände ohne Probleme, der Check des Rucksacks war sehr rudimentär und nachdem man uns im Zelt Schwabenwelt aufgrund von mangelnder Reservierung abwies, fanden wir in Grandls Hofbräu Zelt einen netten Platz am Rand. Dort bestellte ich eine Radler Maß mit dem gleichnamigen Bier, welches ich schon vor ein paar Wochen probiert hatte und eine Riesenbreze. In anderen Zelten hätte es Obazda mit ... read more
Besuch des Cannstatter Wasen.

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Freudenstadt October 7th 2022

On The Road Again Oct 7, 2022 I woke up around 7:30 am Kirsten was finishing her shower and coming out of the bathroom. Hurry up sleepy boy we got a busy day ahead of us. YA, YA, YA, I stumble to the shower. Even the walk to the shower felt like it was uphill. When I’m done, Kirsten is packed and heading downstairs for breakfast. Better hurry or there will be no eggs left. I hustle and get dressed, out the door and heading toward the breakfast dining room, which happens to be a wine cellar. Weak to no WIFI or cell coverage. Kirsten has planned our day. We are leaving Brauneberg and heading toward Dornstetten. I have been assigned to find the most scenic route which includes the German Wine Strasse and the Black ... read more

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Friedrichshafen September 18th 2022

Da meine Zeit in Stuttgart nach rund 3 Jahren langsam zu Ende geht, habe ich die gestrige Fahrt dorthin für einen Umweg über Friedrichshafen und einem Besuch des dortigen Dornier Museums genutzt. Die erste Frage bei diesem berühmten Flughafenbauer, der auch für die Luftwaffe produzierte, ist sein Name. Der kommt von seinem französischem Vater, aber er selbst wurde 1913 eingebürgert. Im Museum habe ich zuerst im Restaurant gegessen und eine alkoholfreie Seeweiße getrunken, bevor ich die Besichtigung startete. Es waren einige Fluggeräte ausgestellt und man konnte in einen Seeaufklärer der Marine hinein gehen. Auch Bell-Hubschrauber wurden vom Unternehmen in dreistelliger Stückzahl und Lizenz produziert. Die ME 109, die vor einiger Zeit noch gezeigt wurde, habe ich aber nicht mehr gesehen. Im Anschluss an den Museumsbesuch setzte ich die Fahrt fort und nachdem seit meinem letzten Besuch ... read more
Besuch des Dornier Museums in Friedrichshafen.

Europe » Germany » Baden-Württemberg » Heidelberg August 16th 2022

TUE, 16 AUG 2022 – Day 4: Champagne region - Luxembourg - Heidelberg - This morning we’ll depart Paris and head east to our first stop in the champagne region of Reims, where we’ll taste one of France’s most famous and highly prized exports - champagne! We’ll then continue our journey to Luxembourg, where you’ll have some free time to explore the capital of one of Europe’s smallest countries; Luxembourg City features a charming Unesco-listed centre with plenty of restaurants and cafés. Our final destination of the day is Heidelberg, Germany’s oldest university town which is renowned for its Altstadt (old town). Your tour leader will take you on an orientation tour of the city centre and give you some free time to explore the old town before we meet back up for dinner. Overnight – ... read more
On the Way to/Around Heidelberg, Germany
Champagne Mercier – Épernay, France

Tot: 0.302s; Tpl: 0.01s; cc: 12; qc: 74; dbt: 0.2228s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1.5mb