Blogs from Sainte-Maure-de-Touraine, Centre, France, Europe

Europe » France » Centre » Sainte-Maure-de-Touraine July 28th 2014

We worden 's ochtends vroeg gewekt omdat Thierry en Delphine naar hun werk moeten, en zien Thierry plots in pak, een hele omschakeling. We kunnen nog terecht bij Manu en Juliette, waar ik mijn blog kan aanvullen en we verder ontbijten. Met enige moeite kan ik nog een fiets repareren, het minste wat we terug kunnen doen. Bepakt met quiche Lorraine en overheerlijke kaas vervolgen we onze weg door de velden, waar we eerst lunchen aan een picknicktafel die op de meest onlogische plek geplaatst is, en later temidden van duizenden zonnebloemen een middagdutje doen. We vervolgen onze weg naar Sainte Catherine de Fierbois, waar we voor een stempel worden doorverwezen naar Sainte Maure de Touraine, het volgende dorp. Uitgeput van het weekend besluiten we eerst op adem te komen op een terras van een cafe ... read more

We worden vroeg wakker en pakken onze spullen in, al vertrekken we niet voor we een kopje oploskoffie op hebben. We lopen het dorp in, halen wat te eten en bezoeken het kerkje alvorens de ' Information de Tourisme' op te zoeken. Dicht, natuurlijk. We drinken een biertje op een terrasje er tegenover en eten een pizza. Plotseling komt er een jongen met een grote rugzak op aanfietsen, die stopt voor onze neus. Al gauw komen we erachter dat hij op weg is naar Portugal, om dezelfde redenen als wij naar Santiago. Hij heet Mitch en komt uit Antwerpen, en we blijven een uur of langer praten. Hij vertelt ons over een meisje die hij onderweg tegenkwam die ook op weg is naar Santiago, en het toeval wil dat ze evenlater aan komt gelopen. Na een ... read more

Tot: 0.047s; Tpl: 0.003s; cc: 7; qc: 22; dbt: 0.016s; 1; m:domysql w:travelblog (10.17.0.13); sld: 1; ; mem: 1mb